Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ورامین با بیان اینکه روستامحوری یکی از مهّم‌ترین محور‌های توسعه در منطقه است گفت:‌ توسعه فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری در مناطق روستایی ورامین می‌تواند سبب جذب گردشگر در این مناطق شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، محمدرضا یوسفی عصر امروز در جلسه مشترک شورای اداری و برنامه‌ریزی شهرستان ورامین که با حضور مسئولان شهرستان در خانه بوم‌گردی روستای کویرآباد این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی تکلیفی است که در قانون ششم توسعه به آن اشاره شده است اظهار داشت: همه دستگاه‌های شهرستانی موظف هستند تا سهم خود را در رسیدن به این هدف مهّم به درستی ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مهّم‌ترین اهداف سند چشم‌انداز و برنامه ششم توسعه، دستیابی به رشد اقتصادی و حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی به واسطه تحقق بهره‌وری است تصریح کرد:‌ اگر تمامی ابزار شامل فروش نفت، صادرات، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و جذب بخش خصوصی فراهم شود، تنها 5.5 درصد از این رشد 8 درصدی محقق می‌شود و 2.5 درصد مابقی این رشد مربوط به بهره‌وری است.

تحقق اقتصادمقاومتی مستلزم ارتقاء بهره‌وری است

فرماندار ورامین افزود: تحقق اقتصادمقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری، مستلزم ارتقاء بهره‌وری است؛ از اینرو ضروری است تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و کشاورزی در راستای این مهّم گام بردارند.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اجرای قانون ششم توسعه وظیفه مسئولان و نهادهای دولتی است عنوان کرد: قانون توسعه کشور با هدف کسب رتبه نخست اقتصادی کشور در منطقه در پایان اجرای این قانون تدوین شده است، که جایگاه هر دستگاه نیز در دستیابی به این هدف در آن مشخص شده است.

گردشگری ورامین مورد غفلت واقع شده است

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت روستاهای ورامین در توسعه شهرستان گفت: روستامحوری یکی از مهّم‌ترین محور‌های توسعه در منطقه است؛ اما متأسفانه شهرستان ورامین با وجود برخورداری از اقلیم مناسب، در حوزه گردشگری و بوم‌گردی مورد غفلت واقع شده است.

فرماندار ورامین در پایان خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از مردم خواستار حضور در اقلیم‌های بکر و محیط زیست پاک هستند؛ از اینرو با توسعه فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری در مناطق روستایی می‌توان بسیاری از گردشگران را به این مناطق جذب کرد.

انتهای پیام/

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد

ایسنا/تهران رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از آغاز به کار طرح ملی مسکن در این منطقه خبر داد.

علیرضا خالق دوست رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره نهضت ملی مسکن گفت: پروژه طرح ملی نهضت مسکن در سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا شروع شده است.

وی افزود: زمین ها در شهرستان پیشوا در ۴ قطعه است که پیمانکار در این زمینه مشخص و دستور نقشه و اخذ پروانه ساختمانی در حال پیگیری است.

این مسئول ادامه داد: زمین‌ها در شهرستان پیشوا در شهرک آژینه و نقش جهان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از برنامه‌های اجرایی در فازهای مختلف این طرح خبر داد و گفت: فاز اول ۱۴۵ واحد است و فازهای بعدی در ۳۵۰ واحد در طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

خالق دوست ادامه داد: در شهرستان قرچک پروژه ۳۳۶ واحدی آرشام در پشت ورزشگاه ملااقایی کلید خورده و در حال انجام است.

این مسئول همچنین در رابطه با تامین زمین در شهرستان ورامین بیان کرد: عمده مشکل ما در شهرستان ورامین بحث تامین زمین است زیرا بیشتر این زمین‌ها، درجه یک و دو کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: متقاضیان زمین در ورامین به نزدیک‌ترین شهر در پیشوا یا ورامین منتقل می‌شوند.

خالق دوست خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم زمین‌هایی را تملک کنیم، بقیه متقاضیان نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی افزود: ۹۰۱ خانوار تشکیل پرونده داده‌اند و تعداد ۴۵۱ قطعه مشخص شده که پس از مراحل اداری، ۲۰۰ نفر زمین را تحویل گرفتند و بقیه متقاضیان در حال طی کردن مراحل انعقاد قرارداد برای واگذاری هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در پایان یادآور شد: سند مالکیت ۱۰۳۹ هکتار اراضی دولتی در پیشوا که ارزشی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان دارد، بعد از فرآیند ۱۰ ساله دادگاهی و حقوقی اخذ شد و همچنین سند مالکیت ورزشگاه و مجتمع اداری هلال احمر قلعه سین از دیگر کارهای تملیکی بود که سند این اراضی نیز به دولت منتقل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • کارگران عامل مهم توسعه اقتصادی کشور هستند
  • سفر به دبی با عوارض خروج از کشور رایگان
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر