Web Analytics Made Easy - Statcounter

گمرک ایران از کشف یک محموله بزرگ قاچاق مواد مخدر از نوع شیره تریاک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این محموله قاچاق مواد مخدر در داخل مبلمان منزل به صورت شیره تریاک و تریاک سوخته جاسازی شده بود.
ماموران گمرک در بازرسی از محموله ها با رصد اطلاعات و کنترل هوشمند کالاهای صادراتی به یک محموله کالای مبلمان مشکوک می شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با مشکوک شدن به این محموله با تیم سگ های مواد یاب گمرک این محموله بازرسی می شود.
ماموران گمرک موفق می شوند در بازرسی از این محموله با کمک سگ های مواد یاب 44 کیلو و 550 گرم انواع تریاک را از داخل محموله مبلمان کشف و ضبط کنند.
این چهارمین محموله قاچاق سازمان یافته مواد مخدر است که از ابتدای سال با هوشیاری ماموران گمرک و به کمک سگ های مواد یاب در تهران کشف می شود.
با الکترونیک شدن همه رویه ها در گمرک ، اطلاعات محموله های اظهاری در بخش مبارزه با جرایم سازمان یافته از مرکز کنترل و در صورت نیاز اقدامات ویژه کنترلی انجام می شود.
هم اکنون 21 قلاده سگ موادیاب آماده به کار در گمرکات کشور فعال است که 10 قلاده در سال 95 خریداری و آموزش داده شده و قرار است 20 قلاده سگ مواد یاب دیگر نیز امسال اضافه شود.

کشفیات گمرک در سال گذشته به کمک سامانه های الکترونیکی ؛ تجهیزات پیشرفته کنترلی از جمله دستگاه های ایکس ری کامیونی ؛ سگ های مواد یاب و کالایاب و همچنین با ارتقای سطح آموزش ماموران در خصوص نحوه جاسازی و قاچاق در مجموع 56 درصد افزایش داشته است.
امسال هم ماموران گمرک موفق شدند با رصد اطلاعات و کنترل کالاها به مقدار 40 تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی را کشف و ضبط کنند.
فعالیت های گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا در سال های اخیر مورد توجه سازمان های بین المللی بوده و بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست دنیا را کسب کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت

سرهنگ سید رضا صادقیان فرمانده انتظامی تفت بیان داشت: در راستای اجرای طرح آرامش در شهر عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشرافیت کامل اطلاعاتی و انتظامی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها درهفته گذشته اقدام به اجرای طرح آرامش و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر از وجود معتادان متجاهر در سطح شهر و روستا‌های حوزه استحفاظی خود کردند.

وی بیان داشت: اقدامات صورت گرفته پلیس در راستای اجرای طرح سراسری آرامش در شهر با انجام کار اطلاعاتی منجر به دستگیری قاچاقچی و خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر در کمربندی یزد به تفت و کشف ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفت در پایان، ضمن خرسندی مردم و شهروندان از اجرای این طرح، مقابله اثربخش با مقوله مواد مخدر را نیازمند عزم همگانی همه دستگاه‌های مسئول، همچنین مردم و نهادینه سازی مشارکت‌های عمومی در بین اقشار مختلف جامعه دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!