Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین اکبری روز سه شنبه در نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری افزود: این کتابخانه دارای هزار و 400 عضو است که هزار و 100 نسخه کتاب به امانت داده بود اما در نخستین روز هفته کتاب و کتابخوانی با آشفتگی و بهم ریختگی مواجه شد که این اقدام زیبنده مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طی روزهای اخیر اختلاف نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سر مالکیت مجتمع فرهنگی هنری هاشمی نژاد منجر به تعطیلی آن شده است.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ادامه به اقدامات مشارکتی این نهاد با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: کتابخانه های عمومی مشارکتی با این نهاد در استان پنج باب است که در شهرهای قوچان، مشهد و سبزوار قرار دارند.
وی ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به این کتابخانه های مشارکتی خدماتی از جمله آموزش کتابداران، استاندارد سازی کتابخانه بر مبنای شاخصهای امور کتابخانه ای، معرفی کتابداران نمونه، ارسال کتاب و نشریه به صورت مستمر ارائه می دهد.
اکبری تعداد اعضای دانش آموز کتابخانه های عمومی خراسان رضوی را 74 هزارو 380 نفر ذکر و بیان کرد: عضویت دانش آموزان در کتابخانه های عمومی تا هشت سال رایگان و تا 14 سال به صورت نیمه بها است.
وی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش اقدام به برگزاری 290 نشست مدرسه ای با حضور هزار و 859 دانش آموز در سالهای 95 و 96، تورهای کتابخانه گردی، دوره آموزشی کتابیاران مدارس در هشت شهرستان کرده است.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: آمار شرکت کنندگان دانش آموز در جشنواره کتابخوانی رضوی 46 هزار و 511 نفر است که 64 درصد از شرکت کنندگان استان را به خود اختصاص داده اند.
وی همچنین اهدا کتاب به کتابخانه های مدارس به تعداد سه هزار و 500 نسخه در سالهای 95 و 96، خدمت رسانی کتابخانه سیار به دانش آموزان در تایباد، برپایی نمایشگاه کتاب و استقرار ایستگاه مطالعه در اردوگاههای دانش آموزی را از دیگر اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی برای دانش آموزان برشمرد.
205 کتابخانه عمومی از نوع نهادی یا مشارکتی با 207 هزار و 113 عضو در خراسان رضوی وجود دارد.
همچنین در این نشست کتاب 'نقشه تاریخ' که به چهار هزار سال تاریخ ایران و جهان پرداخته و توسط 'رضا مرتضوی' ترجمه و تالیف شده است معرفی شد.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است

مهدی اله پور مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر این اساس، هوای مناطق سرافرازان، سمرقند، امامیه، الهیه، خیام جنوبی، ویلا، نخریسی و طرق مشهد پاک است.

وی اضافه کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۵ نشانگر هوای سالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۷۴ از شرایط سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون کیفیت هوای ۱۵ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر