Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@13:38:13 GMT

شاعران آیینی در عزای نبی اکرم(ص) به سوگ می نشینند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۴۴۰۹

شاعران آیینی در عزای نبی اکرم(ص) به سوگ می نشینند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، چهارمین سال سوگواره شعر آیینی بر آستان اشک، شب‌ شعر و مرثیه خوانی به مناسبت رحلت حضرت رسول(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، روز پنجشنبه 25 آبان ماه ساعت 18 در فرهنگسرای اندیشه برگزار می­ شود.
در این برنامه با اجرای محمود حبیبی کسبی، علیرضا قزوه، سعید بیابانکی، نادر بختیاری، علی محمد مودب، سید حمیدرضا برقعی، ناصر فیض، فاطمه بیرامی، سارا جلوداریان و محسن عرب خالقی به مرثیه خوانی خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سوگواره شعر آیینی بر آستان اشک هر ساله همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) با حضور برجسته ترین شاعران آیینی در ایام محرم و صفر برگزار می شود.
علاقه مندان برای شرکت در شب شعر آیینی «برآستان اشک» می توانند به فرهنگسرای اندیشه به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی(اندیشه) مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 88765509 و 88766030 تماس حاصل کنند.
در پایان مراسم قرعه کشی کمک هزینه سفر به عتبات عالیات برگزار می شود و حضور در این مراسم برای عموم شهروندان آزاد است.

*برگزاری شب شعر «در سوگ نور» در فرهنگسرای مهر
بیست و دومین نشست کانون ادبی فرهنگسرای مهر به مناسبت رحلت پیامبر (ص) چهارشنبه 24 آبان ماه ساعت 17 به برنامه شب شعر «در سوگ نور» اختصاص دارد.
به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 19 تهران، سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه 19 تهران گفت: در این نشست شاعران آیینی مهدی میرآقایی، مرتضی جهانگیری و بهروز آورزمان به عنوان میهمانان ویژه حضور خواهند داشت.
وی گفت: در این برنامه کارنامه ادبی مهدی میرآقایی به عنوان یکی از شاعران آیینی و عاشورایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سایر شاعران کانون ادبی اشعار خود را قرائت خواهند کرد.
رنجبریان با اشاره به ویژگی های شعر افزود: شعر کلامی است موزون و منظم، آمیخته با لطف و دقت که تأثیر آن از نثر به مراتب بیشتر است و در قالب‌های مختلف شعرهای جنگی، حماسی، تربیتی، عاطفی، ادبی، مدح و ذم و... سروده می شود.
رئیس فرهنگسرای مهر اظهار کرد: کلام موزون و شعر از ابتدای خلقت وجود داشته اما در بعضی از زمان ها و در برخی از اقوام بیشتر مورد توجه بوده است.
وی درباره اهمیت شعر و شاعری در اسلام گفت: با ظهور اسلام، اشعار عرب جان تازه ای گرفت و به سوی معنویت و پند یا مدح اولیای خدا متمایل گشت حتی در زمان رسول خدا(ص) شعرای زیادی پرورش یافتند که شعرهای آنها مورد تأیید پیامبر بود.
رنجبریان با اشاره به برخی از روایات تاکید کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) اشعار زیادی در خطبه‌های خود می‌خواند و اکثر خطبه‌های او در مسجد بود و همچنین شعر خواندن در مدح ائمه اطهار دارای فضیلت زیاد و در روایات نوعی عبادت شمرده شده است.
فرهنگسرای مهر در اتوبان شهید تندگویان، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی قلی پور از نام‌دارترین بخشی‌های شمال خراسان صبح جمعه پس از تحمل مدت‌ها بیماری دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند برجسته موسیقی شمال خراسان مسلط بر روایت‌ها و داستان‌های گوناگون و کهن بوده که هنر خنیاگری خود را از نیاکان خود دریافت نموده بود.

عیسی قلی‌پور مشهور به عیسی بخشی، از نامدارترین «بخشی» های خراسان شمالی، هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی (دوتارنواز)، خواننده گویش ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی است که تاکنون در جشنواره‌های متعددی شرکت کرده و مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی را داشت.

کد خبر 6095511

دیگر خبرها

  • توماس مولر پس از رکوردشکنی در لیگ قهرمانان اروپا: معمولا آدم ها در این سن روی ویلچر می نشینند / زیرنویس فارسی
  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • شعر فارسی فلسطین به دست عرب زبانان نمی‌رسد
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • بحران ادبیات داریم
  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود