Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فن‌آوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارک علم و فناوری این استان راه اندازی شده و برای انجام وظایف محوله آماده است.

سید شمس‌الدین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: تاسیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در سال 85 در سفر دولت وقت به تصویب هیئت دولت رسید ولی به دلیل عدم واگذاری زمین از طرف دولت موفق به اخذ موافقت نامه اصولی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: به همت مسئولان استانی در ابتدای سال 96 و پس ازتهیه و ایجاد بخش مهمی از زیرساخت‌ها و دفاع از طرح توجیهی پارک استان، در شورای گسترش آموزش عالی موافقت نامه اصولی این پارک به تصویب رسید.

هاشمی با اشاره به اینکه هرچند این پارک علم و فن اوری کمی دیرتر از مابقی استان‌ها راه اندازی شد اما رشد قابل توجه و مطلوبی داشته است، ابراز کرد: از ابتدای امسال این پارک به یمن سفر رئیس جمهوری در سال گذشته دارای ردیف بودجه‌ای هزینه‌ای شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج ادامه داد: هم اکنون ساختمانی بسیار مناسب در شهر یاسوج با زیربنای مفید 1000 متر مربع خریداری شده که پس از تجهیز به ساختمان مرکزی پارک اختصاص می‌یابد.

هاشمی تصریح کرد: در نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد و با تایید هیئت امنای دانشگاه پیام نور کشور مصوب شد زمینی به مساحت ده هکتار که در آن سوله‌ای با زیربنای حدود 2500 متر مربع قرار دارد در نزدیکی مرکز استان به فضای پارک استان اختصاص داده شود.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راه اندازی پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد در دو سال گذشته اضافه کرد: زحمات معاون علمی و فناوری رییس جمهور، سرپرست سابق وزارت علوم، استاندار سابق و فعلی استان و رئیس دانشگاه یاسوج برای راه اندازی پارک علم و فن آوری قابل تقدیر است.

هاشمی با بیان اینکه روند جذب و استقرار شرکت‌ها در پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد بزودی آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: این استان دارای ایده‌های بکر، مخترعان، نخبگان، فن‌آوران و چهره‌های خلاقی بوده که در صورت حمایت می‌توانند محصولاتی با قابلیت بالای تجاری سازی تولید کرده و گام‌های بلندی در تولید اقتصاد دانش بنیان استان بردارند.

وی با اشاره به حضور سورنا ستاری در گچساران گفت: معاون رئیس جمهور و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تلاش‌ها و پیگیری‌ها در سطح استان بخاطر راه اندازی پارک علم و فن آوری تشکر کرد.

هاشمی تاکید کرد: مقرر شد پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با همکاری فرمانداری گچساران، مجتمع آموزش عالی گچساران و دانشگاه آزاد در جهت تاسیس یک مرکز رشد با محوریت نفت و گاز دراین شهر به عنوان زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان اقدام کند.

انتهای پیام/

R41452/P1361/S6,69/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش جام جم آنلاین،منصوری در بازدید از سد بند خاکی کوهبرد کهگیلویه گفت: با توجه به مشکل تنش آبی در برخی از شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مناطق گرمسیری با حمایت دولت در تامین منابع مالی روند عملیات اجرایی آنها تسریع داده می‌شود. وی آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه بزرگ را یکی از طرح‌های مهم در رفع تنش ابی منطقه دانست و گفت: درصد پیشرفت کاری این طرح به ۶۵ درصد رسیده است. منصوری اضافه کرد: پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح تامین آب چهار شهر کهگیلویه بزرگ نیاز است که با برنامه ریزی لازم تامین خواهد شد که با بهره برداری از این طرح علاوه بر رفع تنش آبی زمینه توسعه کشاورزی در این مناطق فراهم می شود.  طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستا‌های اطراف با جمعیت ٢٤٠ هزار نفر شامل ١٥٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تامین ١٦ میلیون و ٩٤٠ هزار مترمکعب آب کلنگ‌زنی شد. در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨٦٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣٤٥ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تامین خواهد کرد. طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده در اردیبهشت ۹۶ کلنگ زنی شد. برای تسریع در روند اجرایی ۱۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی حومه غربی دهدشت- سوق امسال اختصاص یافت.

دیگر خبرها

  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • زنگ سپاس از معلمان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰۰۰ آموزشگاه نواخته شد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد