Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@16:26:52 GMT

محو میخچه با روش‌های خانگی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۹۰۵۸

محو میخچه با روش‌های خانگی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  میخچه از مشکلات رایجی است که در نقاط مختلف پا و به ویژه در انگشتان پا ایجاد می‌شود و علت به وجود آمدن آن، ضخیم شدن لایه‌های پوست بر اثر فشار و سایش متوالی است.در این مطلب روش‌های خانگی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در درمان میخچه پا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنگ پا

ماساژ دادن میخچه و قسمت های مجاور آن با سنگ پا یک درمان موثر است. سنگ پا  پوست سخت را از بین می‌برد و درد  را کاهش می‌دهد.

طرز استفاده از سنگ پا

قبل از خواب،  پای خود را در آب گرم به مدت ۱۰ دقیقه خیس کنید تا پوست سخت نرم شود سپس منطقه آسیب‌دیده را به آرامی از جلو و عقب به مدت سه تا پنج دقیقه با سنگ پا ماساژ دهید.با یک توپ پنبه‌ای به محل مورد نظر روغن کرچک بزنید و رویش را بپوشانید تا یک شب بماند.چند روز این کار را انجام دهید تا میخچه به طور کامل از بین برود.

طرز مصرف سرکه  سفید

قبل از رفتن به رختخواب،  یک قسمت سرکه سفید را با سه قسمت آب مخلوط کنید تا رقیق شود سپس با وسیله نرمی بر روی میخچه ماساژ دهید صبح روز بعد میخچه پوسته پوسته می شود آن را با سنگ پا تمیز کنید سپس به محل مورد نظر روغن زیتون یا روغن نارگیل بزنید.روزانه یک‌بار این کار را انجام دهید تا میخچه به طور کامل از بین برود.

طرز استفاده از جوششیرین

۲ تا سه قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را به مقداری آب گرم اضافه کنید سپس پای خود را در این محلول به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید.  منطقه آسیب‌دیده را با سنگ پا ماساژ دهید تا پوست مرده از بین برود.

همچنین می‌توانید با یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین، آب لیمو وکمی آب، خمیر درست کنید سپس خمیر را بر روی میخچه ماساژ دهید و رویش را پانسمان کنید تا یک شب بماند صبح روز محل مورد نظر را با آب بشویید و با سنگ پا لایه برداری کنید.

طرز مصرف لیمو

آب لیموی تازه را روی میخچه می‌زنیم سپس صبر می‌کنیم تا خشک شود حداقل روزانه سه بار این کار را انجام دهید.

روش دیگر، خیس کردن 2 قطعه از میخک در یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو به مدت ۱۵ دقیقه است . میخک باید به طور کامل در آب‌لیمو حل شود سپس این محلول را به محل میخچه می‌زنیم و صبر می‌کنیم تا در معرض هوا خشک شود.روزانه چند بار این کار را انجام می‌دهیم.

همچنین می‌توانید با یک قاشق چای خوری مخمر آبجو و کمی آب‌لیمو یک خمیر درست کنید. خمیر را بر روی میخچه می‌زنیم، آن را با نوار زخم می‌بندیم تا یک شب بماند.

طرز استفاده از سیر

نصف سیر را به محل میخچه بزنید و اجازه دهید تا پوست خشک شود.آن را با یک نوار زخم‌ ببندید تا یک شب بماند. صبح روز بعد، پانسمان را باز کنید و پای خود را با آب گرم بشویید. این کار را هر شب تا از بین رفتن کامل میخچه تکرار کنید.

همچنین می‌توانید 2 تا سه حبه سیر را به قطعات کوچک برش داده کمی نمک بر روی آن بزنید.روی میخچه را با سیر نمک زده ببندید تا سه روز بماند.پس از سه روز میخچه از بین می‌رود در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

روش دیگر این است که 2 حبه سیر را با کمی سرکه بر روی میخچه ماساژ می‌دهیم. با قرار دادن یک توپ پنبه، روی آن را با نوار زخم به مدت دو تا سه ساعت می‌بندیم سپس پانسمان را برمی‌داریم و آن را تمیز می‌کنیم.چند هفته این کار را انجام دهید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ قانون عجیب که فقط در کشور سوئیس وجود دارد!

 
به گزارش تابناک به نقل از کالچر تریپ، در کشور سوئیس برای حفظ محیط زیست قوانین بسیاری وجود دارد ولی یک سری قوانین خاص دیگر هم دارد که کمتر در کشور دیگری پیدا می‌شود.

 

قانون شماره 1: در کشور سوئیس در جهت تکریم افراد هیچ والدینی حق ندارد اسم‌های عجیب و غریب روی نوزادان خود بگذارند.

قانون شماره 2: بعد از ساعت 10 شب نمی‌توانید ایستاده ادرار کنید.

قانون شماره 3: شما نمی توانید بعد از ساعت 10 شب دستشویی‌های خود را تمیز کنید.

قانون شماره 4: شهروندان سوئیسی باید برای سگ خانگی خود مالیات پرداخت کنند.

قانون شماره 5: هیچ کس حق ندارد یک حیوان خانگی داشته باشد. به عبارتی همه باید برای سگ‌ها یا دیگر حیوانات خانگی خود یک دوست یا جفت داشته باشند.

قانون شماره 6: یکشنبه‌ها نمی‌توانید بیرون آشغال بگذارید.

قانون شماره 7: یکشنبه‌ها نمی توانید چمن خانه خود را کوتاه کنید.

قانون شماره 8: خطوط هوایی باید برای هر پرواز خود به خاطر آلودگی صوتی جریمه پرداخت کنند.

قانون شماره 9: پیاده‌روی با لباس زیر در این کشور ممنوع شده است.

 

 

اطلاعات آنلاین

 

دیگر خبرها

  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • اعلام ورزشگاه محل برگزاری سه مسابقه خانگی آبی پوشان جنوب
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • (ویدئو) رنج حیوانات خانگی و خیابانی در پی گرمای بی‌سابقه در آسیا
  • عمو پورنگ با «لالایی» بازیگر می‌شود / جزئیات پخش سریال عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه
  • ۹ قانون عجیب که فقط در کشور سوئیس وجود دارد!
  • عمو پورنگ بازیگر شد