Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا مرندی رئیس انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران در چهارمین کنگره سلامت نوزادان ایران که صبح امروز در مرکز همایش های رازی برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت علم سبب شده است که شانس زنده ماندن نوزادان نارس با سنین پایین متولد می‌شوند، افزایش پیدا کند، بقای نوزادان، رشد، تکامل و سلامت آنها به عوامل متعددی  بستگی دارد که از مهم ترین این عوامل می‌توان به تغذیه آنها با شیر مادر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سوء تغذیه نقش مهمی در مرگ و میر  بیش از 50 درصد کودکان کمتر از پنج سال دارد، ما باید مادران را ترغیب کنیم که بتوانند به نوزادانشان شیر بدهند.

رئیس انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران، افزود: اگر نوزادان در کمتر از 37 هفته به دنیا بیایند به آنها نوزادان نارس گفته می‌شود، نوزادان نارس فعل و انفعالات متفاوتی از بقیه نوزادان دارند که باید دقت و توجه بیشتری به آنها داشته باشیم.

مرندی تاکید کرد: بانک شیر در دنیا اهمیت زیادی دارد و در ایران نیز ما توانسته‌ایم بانک شیر را در دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه اندازی کنیم شیر اهدایی هر چند با شیر مادر فاصله زیادی دارد ولی در مقایسه با شیر خشک خیلی بهتر است.

وی تصریح کرد: نوزادان باید تا پایان 6 ماهگی به صورت انحصاری با شیر مادر تغذیه کنند، تغذیه نوزادان با شیر مادر به همراه غذای کمکی باید تا پایان 2 سالگی ادامه داشته باشد، آغاز تغذیه با شیر مادر از ساعت نخست زندگی سبب می‌شود مرگ و میر نوزادان 23 درصد کاهش پیدا کند، همچنین تغذیه با شیر مادر آثار مثبتی را بر روی جسم و روان نوزادان تا پایان عمر باقی می‌گذارد.

رئیس انجمن علمی پزشکان نوزادان ایران درباره فواید تغذیه با شیر مادر برای مادران، گفت: تغذیه با شیر مادر فواید زیادی را برای خود مادر در پی دارد تغذیه با شیر مادر، مادر را از ابتلا به بیماری‌های همچون سرطان، اختلالات قلبی و عروقی و دیابت نوع 2 مصون نگه می‌دارد.

مرندی یادآور شد: تغذیه با شیر مادر فواید بی شماری برای نوزادان دارد که از جمله این فواید می‌توان به کاهش مرگ و میر نوزادان، استقرار مطلوب با شیر مادر، ارتقای تکامل شیرخوار و تامین ارتباط عاطفی بین مادر و شیرخوار می‌توان به اینها اشاره کرد در هنگام شیر دهی مادر باید به صورت راحت و عمود بنشیند و بدن نوزاد مستقیم و به طور کامل روبروی سینه مادر قرار بگیرد باور غلطی بین مردم رایج است که می‌گویند تغذیه با شیر مادر سبب زردی نوزاد می‌شود در حالی که از نظر علمی این تصور اشتباه است.

حضور 200 فوق تخصص نوزاد در کشور

در ادامه مراسم هادی سمائی رئیس کنگره اظهار کرد: متاسفانه به نوزادان تا قبل از انقلاب اهمیت چندانی داده نمی‌شد و متخصصان  اطفال در بیمارستان‌های تهران تنها هفته‌ای یک روز حضور داشتند همچنین بیمارستان‌های تهران نیز فاقد بخش NICU بودند.

وی بیان کرد: هم اکنون دارای 200 فوق تخصص نوزاد در کشور هستیم که قبل از انقلاب تعداد فوق تخصصان نوزادان از 10 نفر نیز کمتر بود، همچنین امروزه پرستاران زیادی نیز در بخش نوزادان فعالیت می‌کنند.

گفتنی است؛ چهارمین کنگره سلامت نوزادان ایران با حضور بیش از 1200 متخصص از 24 تا 26 آبان ماه در مرکز همایش های رازی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.

آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.

اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.

از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • قیمت نفت صعودی شد
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند