Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق پیگیری و استعلامهای صورت گرفته از نهادهای ذیربط مشخص شد که انتخابات پیش روی کمیته ملی المپیک با اساسنامه فعلی و معتبر کمیته ملی المپیک انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، بعد از مشخص شدن تاریخ ۲۵ دی ماه بعنوان زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک از سوی هیات اجرایی، سوالات و ابهاماتی در خصوص نحوه اجرای این انتخابات و اساسنامه ای که ملاک برگزاری این مجمع انتخاباتی خواهد بود بوجود آمد که در این زمینه رئیس کمیته ملی المپیک اقدام به استعلام از نهاد موجه و مربوطه نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این گزارش، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک با ارسال نامه ای به معاون قوانین مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص اصلاح اساسنامه و روند طی شده برای تصویب آن در خصوص نحوه برگزاری انتخابات و اساسنامه ملاک سوالاتی را مطرح کرد که در پاسخ اعلام شد برگزاری انتخابات با آخرین اساسنامه بلامانع است.

بنابراین، انتخابات پیش رو بر اساس اساسنامه مصوب خرداد و مرداد سال ۱۳۹۲ مجمع عمومی کمیته ملی المپیک و کمیته بین المللی المپیک برگزار خواهد شد.

متن نامه کیومرث هاشمی به امیدوار رضایی به این شرح است:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر امیدوار رضایی
معاون محترم قوانین مجلس شورای اسلامی 

سلام علیکم
  احتراماً، همانطوریکه مستحضرید طبق تبصره ۳ ماده واحده مربوط به قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک مصوب ۱۰/۶/۹۵ مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲۴/۶/۹۵ به تایید شورای محترم نگهبان رسید، کمیته ملی المپیک که در فهرست موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی قرار دارد موظف است اصلاحات اساسنامه جاری خود را طبق ابلاغیه در قانون مذکور به تصویب هیات وزیران برساند. (پیوست قانون). به این منظور کمیته ملی المپیک در اسفند ماه ۱۳۹۵ پیش نویس اساسنامه اصلاحی را که بدوا به تایید اولیه کمیته بین المللی المپیک رسیده است جهت طرح در هیات محترم وزیران و انجام مراحل لازم به وزارت محترم ورزش که رابط نهادهای ورزشی با دولت محترم است تسلیم کرد ولی تاکنون نتیجه مورد انتظار (تصویب اساسنامه) از سوی هیات دولت به این کمیته ابلاغ نشده است.

از سوی دیگر، کمیته ملی المپیک طبق اساسنامه موظف است هر چهارسال یکبار مجمع انتخاباتی خود را جهت انتخاب اعضای هیات رئیسه و اجرایی کمیته برای یک دوره چهارساله برگزار نماید که در این ارتباط مقرر است این مجمع در مورخه ۲۵/۱۰/۹۶ تشکیل شود. با امعان نظر به مراتب فوق ، استدعا دارد نظر آن معاونت محترم را در خصوص امکان برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک بر اساس اساسنامه فعلی کمیته(اساسنامه فاقد مصوبه هیات وزیران) به این کمیته اعلام فرمایند.ضمنا مسئولیت برگزاری مجمع انتخاباتی به عهده کمیته ملی المپیک می باشد.

از همکاری و مساعدت جنابعالی کمال تشکر و امتنان را دارد.

کیومرث هاشمی

به گزارش مهر، متن پاسخ نامه امیدوار رضایی به کیورمرث هاشمی نیز به این شرح است:

بسمه تعالی
جناب آقای مهندس هاشمی
رئیس محترم کمیته ملی المپیک 

با سلام و احترام
بازگشت به نامه های شماره ۳۲۲۵/۱/۹۶/۱۶ و ۲۹۲۷/۱/۹۶/۱۶ جنابعالی در خصوص انتخابات کمیته ملی المپیک به اطلاع می رساند؛ نظر به اینکه کمیته ملی المپیک در فهرست نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی (موضوع قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی مصوب ۱۹/۴/۱۳۷۴) می باشد و با عنایت به قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۰/۶/۱۳۹۵، که مقرر نموده است: اصلاحات اساسنامه آن می بایست به تصویب هئیت وزیران برسد؛ از آنجا که این اصلاحات از سوی هیئت وزیران تصویب و ابلاغ نشده است؛ بنابراین: 

( اساسنامه قبلی قانونی و معبتر بوده و برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بلامانع می باشد).

لازم به ذکر است، انجام این انتخابات می بایست با رعایت انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک صورت پذیرد.

دکتر امیدوار رضایی

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، موریس موتو پائز سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال ایران چهارشنبه پنجم اردیبهشت وارد تهران شد.   وی در نخستین روز حضورش در دیدار با سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال هماهنگی‌های لازم برای تمرینات تیم ملی را انجام داد و بلافاصله با حضور در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی هدایت تمرینات تیم ملی والیبال مردان ایران را در دست گرفت.   نخستین نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران ساعت ۹:۳۰ دقیقه یکشنبه نهم اردیبهشت در سالن شماره یک کمیته ملی المپیک واقع در خیابان سئول تهران برگزار می‌شود و سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی کشورمان به سوال‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد و به تشریح برنامه خود در تیم ملی والیبال ایران خواهد پرداخت.   قبلا زمان این نشست ساعت ۹ اعلام شده بود که به دلیل برنامه کاری کمیته ملی المپیک با ۳۰ دقیقه تاخیر از ساعت ۹:۳۰ شروع خواهد شد.   رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از یکم خرداد آغاز می‌شود که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت زیادی دارد.

دیگر خبرها

  • کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال را تبریک گفت
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران