Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه، صورت هاي مالي سال 95 بانک سپه به عنوان اولين بانک تجاري دولتي با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي به تصويب رسيد.
به گزارش خبرگزاري آريا، مجمع عمومي عادي ساليانه بانک سپه به عنوان اولين بانک تجاري دولتي در سالجاري با حضور دکتر مسعود کرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي (رئيس مجمع)، دکتر نديمي بوشهري معاون بيمه و بانک و شرکتهاي دولتي وزارت اقتصاد ,دکتر حميد پورمحمدي معاون توسعه امور توليدي سازمان مديريت و برنامه ريزي، دکتر فرشاد حيدري معاون نظارتي بانک مرکزي، نمايندگان اعضاي مجمع عمومي , حسابرس مستقل و بازرس قانوني و مديران ارشد بانک برگزار شد و صورت هاي مالي منتهي به 29 اسفند ماه سال 1395 اين بانک به تصويب رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسعود کرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي در مجمع عادي ساليانه بانک سپه ضمن تسليت به بازماندگان و خسارت ديدگان زلزله استان هاي غربي کشور، ابراز اميدواري کرد با همياري و همکاري مجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي، بانک ها و سازمان هاي مربوط به اين وزارت خانه از آلام آنها کاسته شود.
وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: بانک سپه به عنوان قديمي ترين بانک ايران، مسير جديد و خوبي را در بانکداري کشور دنبال مي کند.
وي ضمن قدرداني از زحمات کليه مديران ارشد و کارکنان بانک سپه در اقصي نقاط کشور، اظهار داشت: قديمي ترين بانک بودن؛ افتخار بانک سپه بوده و اين بانک با انجام اقداماتي نظير؛ افزايش کفايت سرمايه از يک درصد به يازده درصد طي پنج سال اخير، نشان داد مسير جديد و خوبي در بانکداري کشور دنبال مي کند.
وزير امور اقتصادي و دارايي به ضرورت تمرکز بانک هاي کشور بر انجام وظايف بانکداري تأکيد کرد و افزود: تسريع در اجراي ماده 16 قانون رفع موانع توليد، مبني بر واگذاري اموال مازاد کليه بانک ها و موسسات اعتباري بنا به تأکيد مسئولان ارشد نظام و دولت محترم، درخواست و مورد تأکيد وزارت امور اقتصادي و دارايي است.
کرباسيان ضمن تأکيد بر لزوم توسعه بانکداري الکترونيک در نظام بانکي کشور، تصريح کرد: توسعه بانکداري الکترونيک به ويژه عملياتي شدن سامانه بانکداري متمرکز (CORE BANKING) علاوه بر کمک به شفاف سازي عمليات بانکي، نظارت و کنترل داخلي شعب پراکنده بانک ها در سراسر کشور و مديريت ريسک را آسان تر مي کند.
وي به لزوم کاهش قيمت تمام شده منابع در بانک ها اشاره کرد و اظهار داشت: بايد سود پرداختي بابت سپرده ها با درآمدهاي حاصل از آن در بانکها متناسب باشد.
کرباسيان ضمن تأکيد بر لزوم مطابقت قوانين و مقررات بانک هاي کشور با استانداردهاي بين المللي، تصريح کرد: با خروج بانک سپه از تحريم سازمان ملل و فعال شدن شعب خارجي، بايد مطابقت فعاليت هاي اين بانک با استانداردهاي جهاني به صورت جدي دنبال شود.
وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: درخصوص ميزان تسهيلات دهي بانک ها به بخش هاي مختلف اقتصادي بايد به صورت کلان تصميم گيري شده و بانک هاي تخصصي بيشترين ميزان منابع خود را به حوزه فعاليت آن بانک اختصاص دهند.
وي به نامگذاري سال جديد به نام اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال از سوي مقام معظم رهبري اشاره کرد و افزود: از بانکها انتظار داريم با کمک تأمين نقدينگي واحدهاي توليدي به ايجاد اشتغال در کشور کمک کنند.
* پورمحمدي : بانک سپه بالندگي خود را از سرگرفته است
معاون توسعه امور توليدي سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور هم در اين جلسه ضمن اشاره به وضعيت مطلوب بانک سپه به لحاظ کفايت سرمايه گفت: بانک سپه به عنوان اولين بانک ايراني از حرمت ويژه اي برخوردار است و در طول تاريخ تحولات سنگيني را پشت سرگذارده که بزرگترين آنها تحريم سازمان ملل بود.
پورمحمدي افزود: بانک سپه با تلاش همه مسئولان از زير بار فشارها خارج شده و دوباره رشد و بالندگي خود را از سر گرفته است.
وي به حاکميت انضباط مالي در بانک سپه اشاره کرد و افزود: اين بانک از بانک مرکزي اضافه برداشتي نداشته و درخصوص وصول مطالبات معوق، رشد سپرده ها و اعطاي وام هاي قرض الحسنه ازدواج به جوانان تلاش هاي خوبي انجام داده است.
معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي اظهار داشت: کفايت سرمايه بانک از منفي دو دهم درصد در سال 1391 به 11 و چهار دهم درصد رسيده و اين رشد نشان دهنده آن است که بانک سپه به عنوان يک بانک تجاري در جايگاه مطلوبي از لحاظ کفايت سرمايه در نظام بانکي کشور قرار دارد.
* دکتر بوشهري : بانکها در وصول مطالبات معوق تمام تلاش خود را بکار بگيرند
دکتر نديمي بوشهري معاون بيمه و بانک وزارت امور اقتصاد و دارايي نيز در ادامه مجمع عمومي بانک سپه ضمن تسليت به خانواده هاي داغدار استانهاي غرب کشور از تلاش هاي صورت گرفته از سوي مديرعامل و کارکنان بانک سپه در سال 95 تشکر کرد.
وي با تأکيد بر وصول مطالبات معوق توسط بانکها اظهار داشت: تمام بانکها بايد با جديت نسبت به تعيين تکليف و وصول مطالبات معوق خود اقدام کنند.
معاون بيمه و بانک و شرکتهاي دولتي وزارت اقتصاد با اشاره به اهميت رعايت قانون مبارزه با پولشويي گفت: براي حضور قدرتمند در عرصه بين المللي بايد قوانين مروبط به مبارزه با پولشويي را اجرايي کنيم.
دکتر نديمي خواستار شفاف شدن ارقام بدهي دولت منظور شده در صورتهاي مالي بانکها شد و اظهار داشت : بانکها بايد با تشکيل هيأتي مشترک با دولت اين موضوع را بصورت کاملا شفاف تعين تکليف کرده و بعد از آن در صورتهاي مالي خود منظور کنند.
* دکترحيدري : بانک سپه يکي از منضبط ترين بانکها در رعايت نرخ ها و قوانين بانک مرکزي است
معاون نظارتي بانک مرکزي در مجمع عمومي عادي ساليانه بانک سپه اين بانک را يکي از منضبط ترين بانک ها در رعايت مقررات و نرخ هاي تعيين شده از سوي بانک مرکزي عنوان کرد.
دکتر فرشاد حيدري گفت: از هيأت مديره و مديرعامل و تمامي همکاران در کل کشور بابت انضباط مالي و رعايت نرخ ها و قانون مدار بودن بانک سپه تشکر مي کنم.
معاون نظارتي بانک مرکزي لزوم وجود سيستم جامع CORE BANKING در بانک، تسريع در واگذاري املاک مازاد و شرکت ها و اخذ ذخاير کافي براي مطالبات مشکوک الوصول را از عوامل ثبات مالي بانک عنوان کرد.
وي با اشاره به موضوع صندوق بازنشستگي کارکنان بانک ها گفت: طبق مصوبه مجمع عمومي بانک ها مقرر شد که بدهي بانک ها به صندوق با کسر يک پانزدهم هر سال شناسايي و پرداخت شود همچنين اميدوارم با اهتمام بانک سپه به اين مصوبه مجمع و کاهش تعهد بانک به صندوق اطمينان خاطر کافي براي بازنشستگي همکاران شبکه بانکي فراهم شود.
* چقازردي: همسو با سياست هاي کلان دولت حرکت مي کنيم
محمد کاظم چقازردي مديرعامل بانک سپه در اين مراسم ضمن تشريح فعاليت هاي اين بانک در سال 95 و مقايسه شاخص هاي آن با سال 94 اظهار داشت: با توجه به رشد چشمگير شاخص هاي بانک و با تلاش و کوشش همکاران سود بانک در سال 95 نسبت به سال 94 با رشد مواجه بوده است.
چقازردي گفت: همسويي با سياست هاي کلان دولت، نقش آفريني در اقتصاد ملي و بين المللي، ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي، پايبندي به اخلاق حرفه اي و مشتري مداري و همچنين نوآوري در رقابت پذيري به عنوان ارزش هاي بنيادين بانک مطرح است.
وي افزود: کل سپرده هاي بانک از مبلغ 501 هزار و 306 ميليارد ريال در پايان سال 94 به 647 هزار و 349 ميليارد ريال در پايان اسفند 95 رسيده است.
وي با اشاره به رشد 16 درصدي تسهيلات اعطايي بانک سپه گفت: حجم تسهيلات اعطايي در پايان اسفند 94 از 350 هزار و 184 ميليارد ريال به 407 هزار و 713 ميليارد ريال در اسفند ماه 95 رسيده است. بانک سپه در سال 95 از لحاظ رشد تسهيلات اعطايي، رتبه دوم را دربين 5 بانک بزرگ تجاري کسب کرده است.
چقازردي با بيان اينکه بانک سپه 70 درصد از تسهيلات پرداختي خود را به بخش هاي مولد اقتصادي پرداخت کرده است، گفت: اعطاي تسهيلات از محل صندوق توسعه ملي در بخش آب و کشاورزي 15 هزار ميليارد ريال و در بخش صنعت و معدن و گردشگري 10 هزار ميليارد ريال بوده است.
چقازردي با اشاره به کاهش 1.8 واحد درصدي نسبت مطالبات غير جاري به کل تسهيلات اعطايي گفت: نسبت مطالبات غيرجاري به تسهيلات اعطايي بانک سپه با 1.8 واحد درصد کاهش از 12.1 درصد در پايان سال 94 به 10.3 درصد در پايان اسفند 95 تقليل پيدا کرده است.
وي ادامه داد: بانک سپه در اجراي سياست هاي بانک مرکزي مبني بر حفظ ثبات و کاهش نرخ در بازار بين بانکي نرخ سود خود را از 21.3 درصد در سال 94 به 18.3 درصد به طور ميانگين در سال 95 کاهش داد.
رئيس هيأت مديره بانک با اشاره به رشد 47 درصدي سرمايه بانک سپه افزود: سرمايه بانک از رقم 75 هزار و 532 ميليارد ريال با افزايش معادل 35 هزار و 500 ميليارد ريال به 111 هزار و 32 ميليارد ريال رسيده که اين امر بهبود نسبت کفايت سرمايه و شاخص هاي نظارتي را در پي داشته است.
وي افزود: با ثبت سرمايه فوق، سرمايه نقدي بانک از 5 هزار و 138 ميليارد ريال به 40 هزار و 638 ميليارد ريال افزايش يافته است.
چقازردي به رشد 74 درصدي فعاليت هاي ارزي بانک سپه اشاره کرد و گفت: حجم فعاليت هاي ارزي بانک در سال 95 بالغ بر 6 ميليارد و 600 ميليون دلار بوده است.
مديرعامل بانک سپه گفت: بانک براي ايجاد رونق و خروج از رکود در سال 95 حدود 29 هزار و 355 ميليارد ريال تسهيلات به 3 هزار و 816 بنگاه اقتصادي کوچک و متوسط پرداخت کرده است.
وي افزود: سهم بانک سپه از کل تسهيلات پرداختي نظام بانکي به بنگاه هاي اقتصادي کوچک و متوسط حدود 8.7 درصد است. اين امر با توجه به سهم حدود 5 درصدي بانک از کل تسهيلات و کل سپرده هاي نظام بانکي کشور،نشان دهنده اهتمام ويژه اين بانک، در راستاي حمايت از توليد و اشتغال زايي است.
وي گفت: بانک سپه در سال 95 نسبت به اعطاي 5 هزار و 941 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه ازدواج اقدام کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 543 درصد رشد داشته است.
مديرعامل بانک سپه به رشد 168 درصدي فروش املاک مازاد تمليکي بانک سپه اشاره کرد و افزود: در اجراي تکاليف ابلاغي از سوي نهادهاي ناظر و بانک مرکزي مبني بر آزادسازي منابع بلوکه شده در بخش اموال و املاک مازاد تعداد 185 رقبه بالغ بر 499 ميليارد ريال از دارايي هاي مذکور در سال 95 به فروش رسيده است که اين تعداد نسبت به سال 94 حدود 168 درصد رشد داشته است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند

به گزارش قدس خراسان، احمد وحیدی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور  اظهار کرد: همه گام های رشد و ارتقا را جمهوری اسلامی طی کرده و در قله ها به‌سر می‌برد اما کاستی و کمی هنوز در حوزه اقتصاد وجود دارد. مقام معظم رهبری فرموده‌اند یکی از مسائل ما استحکام اقتصادی است و اقتصاد باید درخور آرمان های کشور باشد. یک کشور با آرمان‌ها، رسالت و انتظارات جهانی باید اقتصاد کافی و چشم نواز داشته باشد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی قدرت کاملا تصویب شده و مقتدری دارد، افزود: به خصوص بعد از عملیات وعده صادق نوع نگاه کشورها، ملت‌ها و نوع اشتیاق آنها به جمهوری اسلامی  متفاوت شده‌است. همیشه در هر مرحله‌ای قدرت و اقتدار را تجربه کرده ‌ایم و تحسین جهانیان و ملت های آزاده و غیر وابسته و وابسته برانگیخته و ما امروز هم در همان مسیر اقتدار هستیم.

وی گفت: ما در حوزه های سیاسی دفاعی،امنیتی، علمی و فرهنگی بسیار در موقعیت‌های خوبی به‌سر می بریم. ما پیام انقلاب اسلامی و رسالت انقلاب اسلامی را داریم. آینده روشن انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دادیم.کدام کشور می‌تواند مانند ایران ظرفیت سیاسی، استقلال سیاسی و مانورهای سیاسی داشته باشد و همه از منظر خدا خواهی و سعادت بشری است. در حوزه امنیت و دفاعی و علمی در نرخ رشد در جهان اول هستیم.

وحیدی تاکید کرد: در اقتصاد ظرفیت‌ها فراوان است. ما از نظر تولید ناخالص و قدرت خرید با توجه به آنچه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است در رتبه  ١٩ قرار داریم. جهاد امروز ما مهم است و باید ظرفیت های بالقوه را بالفعل تبدیل کنیم و کشور را در حوزه اقتصادی بر قله‌های افتخار بنشانیم. البته دشمن در مقابل سنگ اندازی می‌کند و نمونه آن تحریم‌ها است و موارد غیر تحریم هم وجود دارد اما اینها نباید از تلاش‌های ما بکاهد.

وزیر کشور ادامه داد: لذا جهاد مهم شکل گرفته است و هر کس مسئولیت هایی دارد و شما عزیزان جایگاه بسیار مهمی در این جهاد دارید و باید گام‌هایی در حرکت‌های بزرگ اقتصادی بردارید. مناطق آزاد و ویژه پرچم داران و بخش مهم، نقطه تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد هستند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد از ارکان اقتصاد مقاومتی هستند، تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مناطق آزاد و ویژه باید در جذب فناوری‌های پیشرفته، جذب منابع خارجی، توسعه صادرات و توسعه تولید عملکرد بالایی داشته باشند. ما باید برای تحقق تک تک این موارد هدف گذاری، نقشه راه و برنامه اقدام مشخص داشته باشیم. از گذشته نسبت به این مناطق نظر بدبینانه ایجاد شده است و برگشت این نکته و نشان دادن ظرفیت بالای این مناطق بار سنگینی است که بر دوش شما عزیزان افتاده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: الحمدلله برخی مناطق رشد خوبی داشتند و این نشان دهنده این است که حرکت‌های خوب آغاز شده و این حرکت های خوب باید مستمر، هدفمند با برنامه و با اصرار و پیگیری دنبال شود. دشمن قصد دارد از حوزه مناطق آزاد و ویژه به کشور آسیب برساند، تا کشور نتواند رشد کند لذا باید هدفمند و با برنامه جلو برویم. مناطق ویژه باید موضوع محور و هدفمند حرکت کنند و مناطق آزاد به صورت عمومی کار کنند.

وزیر کشور با تاکید ورود بخش خصوصی به مناطق ویژه ، ادامه داد: ما مناطق ویژه زیادی داریم که هنوز راه اندازی نشدند و باید بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند. ما باید به صورت هدفمند ظرفیت‌های مناطق ویژه را بسنجیم و عمل کنیم. سرمایه گذاران ایرانی زیادی داریم که سرمایه های خود را  در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کردند.برای مناطق آزاد و ویژه جذب سرمایه مهم است.

وی با بیان این موضوع که باید یک منطقه آزاد را به عنوان شهر هوشمند معرفی کنیم تا الگویی برای شهرهای دیگر ما باشد، گفت: در این مناطق باید شهرک های اربعینی ایجاد کنیم و باید گفت که لیستی از فعالیت‌های متعدد وجود دارد که می‌توان در این مناطق اجرا کرد. همچنین برای توسعه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام جدی صورت گیرد.رسیدگی به مردم بومی نیز باید در اولویت قرار گیرد. امنیت و محورهای حقوقی که مطرح شد نیز باید رسیدگی شود. همچنین این موضوع که منطقه‌ای نصف آزاد است و نصف دیگر آزاد نیست نیز باید بررسی شود زیرا مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد شده که باید حل شود. زیرا آثار آن مردم را اذیت خواهد کرد.

در پایان این همایش از برخی مناطق آزاد و ویژه که شامل مناطق ویژه اقتصادی سلفچگان، سهلان، گرمسار و مناطق آزاد ارس، اروند بودند، تقدیر شد.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم