Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛  قوانلو رییس صنعت، معدن و تجارت گلستان در نشست خبری با رییس و هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: یکی از بزرگترین مشکلات استان در بخش صنعت، کوچک بودن صنایع است.
وی گفت: این صنایع کوچک به دلیل افزایش ناگهانی قیمت دلار در سال‌های گذشته و تلاطم‌های اقتصادی صدمه دید و نیاز سرمایه در گردش آن‌ها را زیاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوانلو اضافه کرد: باید برای این صنایع راکد و یا نیمه فعال تامین سرمایه کنیم که در سال گذشته به ۴۲۰ واحد برای طرح‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت تزریق کردیم.
وی در ادامه گفت: در تحقق سرمایه گذاری برای امسال رشد بسیار خوبی داشتیم.
قوانلو افزود: در هفت ماه نزدیک به ۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعت استان محقق شده است و پیش بینی می‌شودبرای امسال حدود ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش صنعتی محقق شود.
وی گفت: مهم‌ترین برنامه ما برای امسال ادامه برنامه طرح رونق تولید سال گذشته است که عملکرد خوبی داشتیم و در پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، هفتمین استان کشور شدیم.
قوانلو اضافه کرد:تا کنون برای امسال ۳۳ واحد ما تسهیلات رونق تولید حدود ۵۳ میلیارد تومان دریافت کرده اند.
وی در بحث اشتغال گفت: حدود ۱۹ هزار و ۴۶۰ شغل برای استان در نظر گرفته شده که ۵ هزار و ۷۰۰ تای آن سهمیه سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
قوانلو در ادامه افزود: در بحث ارزش افزوده بخش معدن، گلستان رشد ۵۴ درصدی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ داشته است.
قوانلو در پایان از منطقه آزاد اینچه برون گفت: کلیات منطقه آزاد تصویب شده و در حال حاضر جزئیات آن در کمیسیون اصلی امور اقتصادی در حال بررسی است که احتمالا در یک ماه آینده جزئیات آن نیز تصویب و به صحن علنی برده شود.   انتهای پیام/ق   حمایت از سرمایه گذار

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان

مرتضی شریفی در حاشیه برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اکسپو ۲۰۲۴ در تهران با اعلام این خبر گفت: هدف از انجام این کار معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران بوده و در تدوین این بانک اطلاعاتی، ۶ زبان زنده جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه این بانک اطلاعاتی به صورت کاملاً الکترونیک تدوین شده و قابلیت به‌روزرسانی مکرر دارد، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته این بانک اطلاعاتی به صورت سامانه‌ای در اختیار نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور قرار می‌گیرد تا بتوانند به راحتی این اطلاعات را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی و متقاضیان تولیدات ایران قرار دهند.

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس این سامانه در آینده نزدیک رونمایی و وارد فاز عملیاتی می‌شود.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل کارگروه توسعه صادرات، کارگروه مبادلات مرزی و تعاونی‌های مرزنشینان اشاره کرد و گفت: در این مجموعه‌ها مباحث مرتبط با حوزه صادرات دنبال می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • مهارت بالای ماریو بالوتلی در چالش گل کوچک / فیلم
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است