Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: ۱۹۱ نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای جنایات عربستان علیه مردم یمن را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، ۱۹۱ نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای جنایات عربستان علیه مردم یمن را محکوم کردند. در متن این بیانیه، که توسط  محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان جلسه علنی امروز چهارشنبه 24 آبان قرائت شد آمده است:

 

«با عرض تسلیت به دلیل حادثه تلخ زلزله غرب کشور به ویژه مردم شریف استان کرمانشاه و شهرستان های سر پل ذهاب، قصر شیرین و ثلاث باباجانی

 

در عصری که دفاع از حقوق بشر توسط برخی کشورهای مدعی غرب و ایالات متحده آمریکا هر روزه تکرار می شود، متاسفانه در سکوت خبری معنادار رسانه‌های غربی هر روز شاهد جنایات سهمگین علیه مردم مظلوم و بی پناه یمن توسط رژیم عربستان سعودی هستیم و گویی کشتار کودکان، سالمندان، جوانان و زنان و مردان یمنی امری فراموش شده است و آنها از حق حیات و داشتن زندگی آرام بی بهره مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سوال اساسی این است چگونه کشور عربستان سعودی با انواع و اقسام سلاح‌های مرگبار شبانه روز می تواند ملتی مظلوم را اینگونه به هلاکت برساند و مدعیان حقوق بشر نه تنها سکوت اختیار می کنند بلکه این اقدام ننگین علیه بشریت را تایید هم می کنند و با مسئولان کشور عربستان سعودی رقص شمشیر دارند اما این شمشیری است که امروز در قلب ملت مقاوم فرو رفته است.

 

امروز ملت یمن نه نتها آماج حملات سعودی هستند بلکه از حداقل امکانات بهداشتی و درمانی و غذا و دارو نیز برخوردار نیستند و در محاصره اقتصادی قرار دارند.

 

ما نمایندگان ملت استوار و سرافراز ایران اسلامی ضمن محکوم کردن این حملات غیر انسانی و ضد بشری و وحشیانه به دنیا اعلام می کنیم که در کشور یمن یک فاجعه انسانی ناشی از حملات کشور عربستان سعودی و همزمان محاصره یک ملت بر سر عدم کمک رسانی غذایی و دارویی به آنان رخ داده است و صدای مظلومیت یک ملت در عصر به اصطلاح تمدن و حاکمیت حقوق بشر به جایی نمی رسد و مسئولیت این فاجعه انسانی متوجه مسئولان عربستان سعودی و پشتیبانان این کشور از جمله ایالات متحده است.»

پایان پیام/33

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد

سخنگوی قوه قضاییه از نقض حکم اعدام بابک زنجانی و تبدیل آن به حبس خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در اولین نشست خود در سمت سخنگویی قوه قضاییه، درباره اینکه با توجه با اعلام بازگشت اموال بابک زنجانی به کشور، آیا تصمیم جدیدی در این باره گرفته شده است؟ گفت: رای این پرونده در سال ۹۵ از شعبه ۳۸ دیوان عالی صادر شد و پیش بینی شده بود که در صورت استرداد اموال و جبران خسارت وارده و اظهار ندامت و توبه محکوم علیه می‌تواند استحقاق برخورداری از تخفیف و عفو شود.

وی افزود: با توجه به همکاری‌هایی که در طول زندان کرد و بیش از ۱۰ سال در حبس است، اموال این فرد در خارج کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی‌ها انجام شد و پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی صلاح در خصوص استرداد اموال درخواست عفو محکوم علیه بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح شد و از ریاست قوه در اجرای دادنامه درخواست شد و با تایید ایشان و موافقت رهبری ایشان حکم اعدامش نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.

دیگر خبرها

  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • گفت و شنود/ بلا نسبت!