Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@05:49:29 GMT

سنت وقف، نگاه همه جانبه ای به زندگی بشر دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۹۴۱۶

سنت وقف، نگاه همه جانبه ای به زندگی بشر دارد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد وقف را در همه ابعاد زندگی مردم یک ضرورت دانست و گفت: سنت حسنه وقف، نگاه همه جانبه به زندگی بشر دارد.

حجت الاسلام سیدنورالله جنتی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دهه وقف، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: دهه وقف امسال متمایز تر از سال‌ های قبل بوده و باید در دهه وقف امسال خدمات، اهمیت و جایگاه آن به صورت ملموس تر برای مردم بیان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جنتی پور با اشاره به اینکه دهه وقف از 25 آبان تا چهارم آذر ماه است، اظهار داشت: 25 آبان به نام «روز وقف، رسانه و بسیج مردمی» نام گذاری شده است.

 

وی ادامه داد:  رسانه‌ ها می ‌توانند برای ترویج فرهنگ وقف و بیان جایگاه آن، نقش زیادی ایفا کنند و این اقدام رسانه‌ ها موجب می‌ شود مردم به وقف گرایش بیشتری پیدا کنند.

 

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش وقف و رسانه در استان خبر داد و گفت: در این روز از خبرنگاران  فعال در عرصه وقف تجلیل می‌ شود.

 

جنتی پور عنوان کرد: دومین روز دهه وقف همزمان با رحلت حضرت رسول (صلی الله علیه و اله) و شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) به نام  وقف، سنت نبوی (صلی الله علیه واله) و سیره اهل بیت علیهم السلام نام گذاری شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سومین روز دهه وقف با عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآنی نام گذاری شده، عنوان کرد: چهارمین روز همزمان با شهادت امام رضا (علیه السلام) نیز به عنوان  وقف، بقاع متبرکه و زیارت نام گذاری شد.

 

وی از نام گذاری روز پنجم با عنوان وقف، خانواده و سبک زندگی اسلامی سخن به میان آورد و یادآور شد: روز ششم نیز به عنوان وقف، علم و فناوری است.

 

جنتی پور با اشاره به اینکه روز هفتم با عنوان وقف، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شد، ابراز داشت: روز هشتم نیز  وقف، علما و حوزه های علمیه نام گذاری شده است.

 

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روز نهم با عنوان وقف، محیط زیست و سلامت نام گذاری شد، گفت: روز دهم هم با عنوان وقف، اجرای امینانه نیات واقفین نام گذاری شده است.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گفت: جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در سفری دو روزه با هدف بازدید از توانمندی ها و پایگاههای اورژانس استان و بررسی مسائل و مشکلات و برنامه های آتی این مرکز به این استان سفر خواهد کرد. محمدامین نیکویی نژاد، افزود: دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، دیدار با احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، دیدار با مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران به منظور راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی، کلنگ زنی سه پایگاه اورژانس ۱۱۵ در استان، بازدید از پروژه ساختمان ستاد مرکزی و همچنین نقلیه اورژانس ۱۱۵ استان، کنفرانس خبری و مطبوعاتی با رسانه ها، دیدار با پرسنل و کارشناسان اورژانس استان، برگزاری نشست با رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه است.
گفتنی است در این سفر دو روزه محمد سرور، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور، رئیس‌سازمان اورژانس کشور  را همراهی می کند.

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز