Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی با اشاره به ثبت چندین وقف جدید در استان گفت: طرح کشت زعفران در فاروج و احداث باغی به متراژ ۱۸ هزار متر در بجنورد و اسفراین نمونه ای‌از مجموعه اقدامات این اداره کل است که در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ حجت الاسلام رئوف سیدنژاد ظهر امروز در نشست خبری اداره کل اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: مجموعه فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه در زمینه موقوفات، بقاع متبرکه و فعالیت‌های فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احیاء موقوفات، ایجاد وقف جدید و نگهداری موقوفه٬ از مهم‌ترین موضوعات موقوفات است که به آن پرداخت می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی از 2068 مورد بازدید میدانی از موقوفات استان از ابتدای سال 96 تاکنون خبر داد و تصریح کرد: 1158 سند اجاره و 110 مورد تنظیم سند اولیه اجاره از ابتدای سال 96 صادر شده است.

حجت الاسلام سیدنژاد ادامه داد: بقاع متبرکه و امام‌زادگان بر اساس طرح جامع در نظر گرفته شده٬ ساخته خواهند شد و در این راستا 15 مورد طرح جامع برای ساخت بقاع متبرکه به تصویب رسیده است. هم‌چنین تصویب طرح کشت زعفران در فاروج و احداث باغی به متراژ 18 هزار متر در بجنورد و اسفراین نمونه ای‌از مجموعه اقدامات این اداره کل است که در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی در خصوص اسناد صادر شده وقف اشاره داشت: در حوزه ثبتی و اسناد، 7 سند وقف در اسفراین، 58 سند در شیروان، 1 سند در بجنورد، 3 سند در جاجرم، 71 سند در مانه و سملقان و 34 سند در شهرستان فاروج صادر شده است.

حجت الاسلام سیدنژاد خاطرنشان کرد: از مجموع 5444 موقافات و 10هزار و 987 رقبه استان، 4058 مورد آن دارای سند مالکیت بوده و 6325 مورد آن فاقد سند مالکیت هستند که ظرف 2 سال آینده تمام این موارد دارای سند مالکیت می‌شوند.

وی ضمن اشاره به احکام صادر شده هیات امناء مساجد بیان داشت: 250 مورد احکام هیات امناء و 850 مورد احکام مسجد از ابتدای سال 96 تا کنون صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در پایان اضافه کرد: 37 مورد وقف جدید در 7 ماهه نخست سال 96 داشتیم. همچین 400 بسته کمک آموزشی و تکمیل جهیزیه 11زوج جوان از دیگر اقدامات این مجموعه از ابتدای سال 96 بوده است.

انتهای پیام/

R7719/P1336/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

دیگر خبرها

  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین