Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی گفت: کمک‌های شهرداری‌های استان مرکزی به زلزله‌زدگان غرب کشور جمع‌آوری و ارسال می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مجتبی عالیخانی در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع زلزله در غرب کشور اظهار داشت: زلزله و سایر بالای طبیعی احتناب ناپذیز بوده و ممکن است که در هر جای دنیا و کور ما اتفاق بیفتد و سبب خسارات جانی و مالی هموطنان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز همه ما وظیفه داریم که هرآنچه که در توانمان هست و هر آنچه که می‌توانیم به صورت اداری و شخصی به همنوعان و هموطنان خود کمک کنیم و بخشی از آلام آنها را التیام بخشیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری‌ها هرآنچه که در توانش است در این بحران رخ داده کمک کند و همچنین ما یک پیشنهادی به معاونت عمرانی استاندار مرکزی با محتوای آمادگی جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی شهرداری‌ها و پرسنل شهرداری‌ها به صورت متمرکز و هماهنگ با شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در محل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان تنظیم کردیم.

عالیخانی بیان کرد: در بحث کمک‌های غیرنقدی مواردی که ضرورت بیشتری دارند پتو، لوازم کرمایشی،دارو‌های بهداشتی، چادر، آب معدنی، کنسرو و خشکبار و لوازم بهداشتی و هر آنچه که احساس می‌شود برای یک زندگی موقت لازم است.

وی ادامه داد: تا همین لحظه اقداماتی از سوی شهرداری‌ها با همکاری دفتر امور شهری استانداری و دفتر مدیریت بحران استانداری انجام شده اما در راستای کمک و پیگیری بیشتر سازمان تصمیم بر ورود به این مسائل دارد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی عنوان کرد: ما در شرایط پس از بحران هستیم و زمان اهمیت زیادی دارد و باید در حداقل زمان ممکن کمک‌های اولیه را به صورت اورژانسی به منطقه ارسال کنیم تا بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات پیش آمده را برطرف کنیم.

عالیخانی خاطرنشان کرد: از تمام شهرداران تقاضا داریم که در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند و مصوبات لازم را دریافت کرده و با اطلاع رسانی به موقع هرچه سریع‌تر کمک‌ها را به غرب کشور ارسال کنند.

انتهای پیام/

R41371/P1486/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمودی، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١٤٠٣، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است