Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:29:47 GMT

۴۳۲کشته و۷۸۱۷مجروح/بازداشت پیمانکار بیمارستان/ارائه وام ۱۰میلیونی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۰۰۰۸

۴۳۲کشته و۷۸۱۷مجروح/بازداشت پیمانکار بیمارستان/ارائه وام ۱۰میلیونی

‍‍‍‍‍‍

هیئت ویژه رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور به کرمانشاه سفر کردند، تعداد کشته‌ها و مجروحان در حال افزایش است و نوبخت نیز اعلام کرد تأمین تسهیلات دستور کار جلسه چهارشنبه هیئت دولت است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه یکشنبه زلزله‌ای بسیار شدید «ازگله» در استان کرمانشاه را تکان داد، زمین‌لرزه‌ای که بسیاری از استان‌های غربی و حتی جنوبی و مرکزی کشور نیز آن را احساس کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند امدادرسانی از ساعتی بعد از وقوع زلزله شروع‌شده ولی عمق خسارت بسیار زیاد گزارش‌شده است. روستاهایی که پس از زلزله کرمانشاه هنوز فرصتی برای امدادرسانی به آن‌ها نبوده زیاد هستند. امدادگران می‌گویند بعید نیست آمار کشته‌ها بیشتر از آمار موجود شود و عمق فاجعه با منظم‌تر شدن امدادرسانی‌ها بیش‌ازپیش روشن می‌شود.

در حالی تاکنون آمار رسمی کشته‌ها بیش از ۴۰۰ نفر اعلام‌شده است که به نظر می‌رسد برخی از اجساد بدون گزارش به پزشکی قانونی دفن شده و در آمار تلفات نیستند. برخی منابع خبری این رقم را ۳۰ و برخی دیگر ۵۰ نفر اعلام کرده‌اند. وزیر بهداشت هم احتمال افزایش تعداد قربانیان این حادثه را تأیید کرده است.

«ازگله» کانون زلزله ۷.۳ ریشتری بوده است که مسئولان آن ازجمله بخشدار و شهردار از ضعف کمک‌رسانی‌ها سخن گفته‌اند. به گفته وزیر کشور در جریان این زلزله بیش از هزار و ۹۰۰ روستا و هفت شهرستان کرمانشاه خسارات دیده‌اند. زلزله‌زدگان همچنان در زمینه‌های مختلف دچار مشکلات جدی هستند.

شهرستان سرپل ذهاب دچار مشکلات متعددی ازجمله اسکان، تغذیه و کمبود امکانات درمانی و رفاهی است.  در شهرستان گیلان غرب نیز با توجه به حجم خسارت مردم در انتظار خدمات‌رسانی و امدادرسانی هستند، در روستاهای اطراف وضعیت از شهرستان‌ها بدتر است.

این در حالی است که همچنان استان‌های غرب کشور می‌لرزند  و پس‌لرزه‌ها نگرانی‌ها و مشکلات را مضاعف کرده است. برخی آمارها تا صبح چهارشنبه حکایت از وقوع بیش از ۲۷۰ پس‌لرزه دارد.

۰۹:۱۳ ۴۰ هزار واحد مسکونی تخریب شده است

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه طبق برآوردها ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی تخریب شده اند، گفت: ۶ هزار مجروح به مرکز استان منتقل شده است.

۰۹:۱۱ ۱۰ هزار چادر امدادی برای زلزله زدگان کرمانشاه ارسال شد

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان تهران از ارسال ۱۰ هزار دستگاه چادر امدادی و همچنین مایحتاج دیگر به وزن ۶۶۲ تن برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد.

۰۹:۰۹ رحمانی فضلی از وضعیت مناطق زلزله زده به مجلس گزارش می دهد

گزارش وزیر کشور از وضعیت مناطق زلزله زده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

۰۸:۵۹ کارشناسان نظام روانشناسی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شدند

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از اعزام کارشناسان این سازمان به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: مصوب کرده ایم تا رواشناسان در بلایای طبیعی در کنار مردم حضور داشته باشند.

۰۸:۱۶ اعزام بیش از ۱۲۰کامیون ازکمک های مردمی کردستان به مناطق زلزله زده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت:تاکنون بیش از ۱۲۰ کامیون از کمک های مردمی این استان بدون هیچ مشکلی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.

۰۲:۰۰ چهار مرحله پرواز برای توزیع امکانات جدید

رئیس امداد و نجات هلال احمر گفت: از لحاظ اقلام امدادی بیش از حد نیاز منطقه بارگیری شده و در مناطق موجود داریم . سه شنب شب جلسه ای در استانداری تشکیل شد و راهکاری برای امنیت خودروهای اعزامی به منطقه اندیشیده شد تا اقلام مورد نظر به موقع به دست مردم برسد. امروز بالغ بر ۲۲ هزار تخته چادر علاوه بر ۷۵۰۰ تخته چادر که روز اول توزیع شده بود توزیع شد. بالغ بر ۳۸۰ هزار قوطی کنسرو و ۵۰ هزار واحد غذایی آماده شده که از فردا توزیع خواهد شد و ست لوزام بهداشتی نیز از فردا توزیع خواهد شد.­ روستاهایی که اقلام کمتر توزیع شده است از چهارشنبه از طریق ۴ مرحله پرواز ده فروند هلی کوپتر های هلال احمر اقلام توزیع خواهد شد. امیدواریم با نظم و انضباط اقلام مورد نیاز مردم سریعتر توزیع شود.

۰۲:۰۰ ۱۵۵۰۰ واحد مسکونی ۱۰۰ درصد تخریب شدند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: در این زلزله حدود ۱۵۵۰۰ واحد مسکونی صد دردصد تخریب شده اند که ۱۱ هزار واحد روستایی و ۴۵۰۰ واحد در شهرها صد درصد تخریب شده اند تعدادی هم نیاز به تعمیر دارند که در مجموع ۳۰ هزار و ۵۰۰واحد خسارت دیده داریم و در جلسه ای که با رئیس جمهور داشتیم برآورد اعتبار شده است و تسهیلات شامل وام قرض الحسنه با کارمزد ۵ درصد برای شهرها و ۴ درصد برای روستاییان در نظر گرفته شده است. تسهیلات بلاعوض هم برای مناطق شهری و روستایی در نظر گرفته شده است. در کنار این تسهیلات برای تامین معیشت و تامین لوازم خانه که ۲ میلیون کمک بلاعوض و ۳ میلیون به صورت وام­ برای تامین لوازم منزل در نظر گرفته شده است.

۰۲:۰۰  از لحاظ رسیدگی به مجروحین کاملا به وضعیت پایدار رسیده ایم

حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همانطور که در جلسه قبلی اعلام شد از لحاظ رسیدگی به مجروحین کاملا به وضعیت پایدار رسیده ایم. شب سه شنبه نیز دو هواپیما بیمار به تهران اعزام می شوند ولی بهداشت با توجه به اینکه هنوز در مناطقی مشکل آب و اسکان وجود دارد نیاز به اقدامات زمینه ای بیشتر دارد.

حریرچی در ادامه آمار کلی داد: ۹۳۴۵ مجروح به بیمارستا ن ها مراجعه کردند که ۵۵۴۶ مرخص کردیم و۱۳۵۹ بعد از مداوای چندین ساعته و بستری مرخص شده اند. ۱۲۴۳ جراحی تا امروز ساعت هشت در استان انجام داده ایم که آمار خیره کننده ای است و این موفقیت را به پزشکان و پیراپزشکان تبریک می گوییم. امروز ۱۰۰ بیمار دیگر به تهران منتقل کرده ایم.­ 

۰۲:۰۰ مشکل در نظام توزیع امکانات

سردار مومنی درباره اقدامات نیروی انتظامی در منطقه گفت: از لحظات اولیه زلزله نیروی انتظامی استان با همه توان منطقه وارد شد بعد نیروی انتظامی استان های همجوار و مرکز وارد عمل شد و قرارگاه عملیاتی مقدم نیروی انتظامی در سرپل ذهاب راه اندازی شد. در این قرار گاه پلیس راهنمایی و رانندگی، یگان ویژه، پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، پلیس امنیت و پلیس مرزبانی حضور دارند. نیروهای کمکی از استان های اطراف و همچنین از مرکز به اندازه کافی در منطقه مستقر شده اند

وی افزود: نظام توزیع کمی اشکال داشته است چون باید سازماندهی ها از قبل انجام می شد و اماکن مشخص شود و اطلاع رسانی شود و اینکه در خیابان ها توزیع کمک ها صورت گیرد مشکلاتی را بوجود آورده است اما خوشبختانه با تمهیداتی که اتخاذ شد مشکلات برطرف می شود. در جاده ها نیز مورد ترافیکی خاصی نداریم و از نظر امنیت نیز به طور کلی امنیت برقرار شده است.­

۰۲:۰۰ بازسازی در مناطق زلزله زده شروع شده است/کمبود دارو نداریم

مسئولان دستگاه های فعال در کمک به زلزله زدگان با بیان اینکه کمبودی از نظر اقلام مورد نیاز ندارند اعلام کردند که ملزومات در روستاهایی که کمتر توزیع شده است از چهارشنبه توزیع می شود.

۰۰:۰۲ مردم سرپل ذهاب از توزیع نامناسب کمک ها سخن می گویند

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۰۰:۰۰ سازمان مدیریت بحران: امکانات در مناطق زلزله زده کافی است 

بهنام سعیدی معاون و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اکنون از نظر امکانات مانند چادر ، پتو ، موکت و وسایل گرمایشی در مناطق زلزله زده هیچ مشکلی وجود ندارد.  حدود ۴۵ هزار دستگاه چادر درمنطقه وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار چادر میان مردم توزیع شده است . مقرر شد که کمک ها با همکاری سپاه و ارتش تا امشب به دست همه مناطق برسد.

۲۳:۵۹ هیچ کمکی به گیلانغرب نرسید

مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان گیلانغرب گفت حجم خسارتهای وارده به شهرستان گیلانغرب بسیار بالا است؛ بسیاری از روستاها بین ۱۵ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند اما متاسفانه تاکنون هیچ محموله کمکی نرسیده است. وی از کمبود چادر و آب سالم خبر داد و گفت: آب شرب در این شهرستان همچنان قطع است و آب در برخی از روستاها گل آلود است.

۲۳:۵۹ بازداشت پیمانکار بیمارستان

با دستور دادستان اسلام آبادغرب، پیمانکار بیمارستان جدید این شهر که در زلزله تخریب شده است بازداشت شد.

۲۳:۵۶ وام ۱۰ میلیون تومانی برای زلزله زدگان

کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، امهال وام‌های زلزله‌زدگان غرب کشور را به همراه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ده میلیون تومانی به هر خانوار، تصویب کرد. طبق این مصوبه مقرر شد شبکه بانکی نسبت به امهال کلیه تسهیلات اعطایی قبل از وقوع حادثه به افراد آسیب دیده ( اعم از تولیدی و غیر تولیدی، در شهرها و روستاها) به مدت دو سال از تاریخ وقوع حادثه اقدام کند و سود متعلقه توسط­دولت تامین شود. همچنین وام ۱۰ میلیون تومانی به خانواده ها با شش‌ماه تنفس و تقسیط چهار ساله پرداخت می شود.

۲۳:۴۷ کمبود دارو و بروز مشکلات برای مردم در سرپل ذهاب

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۲۳:۴۴ در برخی از مناطق زلزله زده بی نظمی مشاهده می‌شود

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: در برخی از مناطق زلزله زده استان نوعی بی انضباطی دیده می شود.

۲۳:۳۱ انتقال۹۵۰ مجروح با بالگردهای ارتش

فرمانده منطقه ای غرب ارتش گفت: نیروهای ارتش ۹۵۰ مجروح را توسط بالگرد به بیمارستانهای کرمانشاه منتقل کردند. امیر آریانفر با اشاره به اینکه سربازان غذاهای خود را به زلزله زدگان دادند، گفت: سربازان پادگانهای اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب محل را برای درمان مجروحین تخلیه کردند. وی از ارائه خدمات در دو پادگان ارتش خبر داد و افزود: شیر خشک، پتو و چادر اقلام مورد نیاز مردم مناطق زلزله زده است.

۲۲:۳۳ حل مشکل آب تا ۴۸ ساعت آینده

مدیر روابط عمومی آبفا استان کرمانشاه گفت: حداکثر ظرف ۴۸ ساعت آینده شاهد رفع مشکلات آب همه شهرستانها خواهیم بود. تا کنون ۴۷ دستگاه تانکر سیار و ۱.۵ میلیون بطری آب بین زلزله زدگان توزیع و سه بسته آب نیز استقرار داده شد.

۲۲:۲۸ آخرین موارد قطعی خطوط مخابرات فردا برطرف می‌شود

مسیب قبادیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اشاره به اینکه موردی از قطعی خطوط مخابرات در مناطق زلزله زده نداریم، اظهار داشت: تنها تعدادی از روستاها قطعی دارد که تا آخر امشب پس از عادی شدن وضعیت برق، اوایل وقت فردا شاهد برقراری اتصالات مخابرات در آنجا هستیم.

۲۲:۲۴ تداوم ارسال اقلام ضروری و مورد نیاز زلزله زدگان از سوی ارتش

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این مطلب که تا رفع نیاز مردم مناطق زلزله زده، عملیات امدادرسانی و ارسال اقلام ضروری و مورد نیاز آسیب دیدگان توسط یکان های ارتش ادامه خواهد یافت، افزود: علاوه بر ارسال ۱۶۵۰ تخته چادر گروهی ۶ نفره به همراه ۸۰ هزار بطری آب معدنی که تا ظهر امروز در منطقه تخلیه شد، عصر امروز نیز بیش از ۱۱۰ تن اقلام ضروری بویژه چادر گروهی توسط سه فروند هواپیمای ۷۴۷،   ایلوشین و سی ۱۳۰ نیروی هوایی ارتش به کرمانشاه ارسال شد.

۲۲:۱۵ وضعیت دردناک روستاهای سرپل ذهاب

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

۲۲:۰۱ برق روستاهای سرپل ذهاب فردا وصل می‌شود

مرادی مجد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در تمامی مسیرهای زلزله زده به جز شهرستان سرپل ذهاب برق وصل است تنها تعدادی از روستاهای آسیب دیده این منطقه باقی مانده که از فردا جهت انجام نیازهای ضروری برقر دار می شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق کرمانشاه افزود: از ۲۴۰ روستای سرپل ذهاب ۴۰ روستا شبکه های برق آنان آسیب دیده که درصدد تامین برق رسانی آنان طی فردا هستیم.

۲۱:۵۱ ۲۷۰۰ تخته چادر از لرستان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به ارسال دو هزار و ۷۰۰ تخته چادر و هفت هزار تخته پتو از لرستان به کرمانشاه بیان داشت: همچنین اقلام خوراکی مانند کنسرو، خرما، بیسکویت، نان و آب معدنی نیز در حال ارسال است.

۲۱:۴۲ اعزام مربیان فرهنگی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، با تشکیل ستاد ویژه در این‌اداره کل نسبت به اعزام مربیان فرهنگی برای انجام فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان اقدام کرد.

۲۱:۳۷ نتوانسته‌ایم کار اسکان زلزله‌زدگان را تمام کنیم/توزیع ۵۴هزار چادر

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات با تاکید بر اینکه کالاهای امدادی مورد نیاز تامین شده است گفت: از نظر تعداد نیرو و اقلام مورد نیاز مشکلی نداریم و تنها مشکل ما عدم امکان اجرای عملیات اجرایی است چرا که شرایط آنجا پایدار نیست.

سلطانی با بیان اینکه ما امیدوار بودیم که بحث اسکان را امروز صبح تمام کنیم اما متاسفانه هنوز نتوانسته ایم آن را به اتمام برسانیم گفت: این امر نیز به این دلیل بوده که چادرها در مسیر مورد تعرض قرار می گیرند.

۲۱:۲۳ علاوه بر کمبود چادر نگران تامین آب هستیم

فرماندار شهرستان گیلانغرب گفت: در حال حاضر کمبود چادر داریم اما برای روزهای آینده نگران کمبود آب نیز هستیم.

فرهاد همتی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با وجود پیگیری های انجام شده توسط مجموعه دستگاه های خدماتی هنوز نتوانسته ایم در حد انتظار مردم واقع شویم.

وی اساسی ترین نیاز مردم را تامین چادر دانست و افزود: تا این لحظه حتی یک تخته چادر میان مردم گیلانغرب توزیع نشده است.

همتی گفت: با وجود اینکه توسط ستاد مدیریت بحران تعدادی چادر به عنوان خانوادگی در اختیار داریم.

۲۱:۱۱ وزارت بهداشت از متخلفان ساخت بیمارستان های آسیب دیده شکایت می کند

وزارت بهداشت، به عنوان بهره بردار بیمارستان های ساخته شده که در زلزله غرب کشورمان آسیب دیده اند، از مجریان و سازندگان آنها دعوی شکایت خواهد کرد.

۲۰:۵۷ درمان نیمی از مصدومین زلزله در بیمارستان شهدای کرمانشاه

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه، از درمان نیمی از مصدومین زلزله استان در بیمارستان شهدای کرمانشاه خبر داد.

۲۰:۴۱ سفرجانشین فرمانده انتظامی کشوربه سرپل ذهاب/تشکیل جلسه شورای تامین

پیرو ایجاد برخی بی نظمی ها در مسیر انتقال محموله های امدادی و اهدایی به شهرستان سرپل ذهاب، سردار مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی وارد سرپل ذهاب شد.

 دستور ویژه به نیروها برای اسکورت محموله هایی داده شد تا مردم زلزله دیده ای که در مسیر هستند به صورت خارج از نوبت و بی برنامه محموله ها را متوقف نکنند.

۲۰:۴۰ تصاویر زلزله کرمانشاه، روز دوم

بقیه تصاویر را اینجا ببنید.

۲۰:۱۹ خسارات زلزله ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شد/پایان آواربرداری

معاون استاندار کرمانشاه از پایان آواربرداری از ظهر امروز خبر داد و گفت: خسارات زلزله ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.

۲۰:۱۴ رهبر انقلاب: همدردی مسئولان با زلزله‌زدگان با قوت ادامه یابد

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (سه‌شنبه) در جلسه‌ای با حضور رؤسای قوای سه‌گانه و تنی چند از مسئولان کشور با ابراز تأسف عمیق از حادثه بسیار تلخ زلزله کرمانشاه و با تقدیر از حضور مسئولان در مناطق زلزله‌زده و همدردی با مردم تأکید کردند: این همدردی‌ها باید در عرصه عمل و کمک به مردم با قوت ادامه پیدا کند تا از مشکلات و رنج مردم بکاهد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به داغدار شدن مردم کرمانشاه در این حادثه تاکید کردند: ما در این غم با مردم دلاور و مرزبانان دلیر استان کرمانشاه شریک هستیم.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مصیبت و فقدان عزیزان تلخ و سخت است اما امیدواریم خداوند متعال سکینه و آرامش خود را بر دلهای خانواده‌های داغدار نازل، و چشمان آنان را به لطف و رحمت خود روشن کند.

ایشان، جاری‌شدن خون محبت و همیاری در رگهای جامعه اسلامی را از تأثیرات اینگونه حوادث دانستند و گفتند: این حوادث همه را به حضور در صحنه‌های همیاری وارد می‌کند و امیدواریم در اثر این محبت و برادری، برکات الهی شامل حال مردم دلاورِ سرزمین پهلوان‌پرور کرمانشاه و همه ملت ایران شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، حادثه تلخ اخیر را آزمایشی الهی و میدانی برای ادای وظیفه مسئولان برشمردند و افزودند: در این دو روز مسئولان از جمله رئیس‌جمهور محترم با حضور در میان مردم مصیبت‌زده با آنان همدردی کردند و امیدواریم این همدردی‌ها در عرصه عمل و کمک به مردم نیز با قوت ادامه یابد و از مشکلات و درد و رنج مردم با توجه به هوای سرد و در پیش‌بودن فصل دشوار سرما بکاهد.

۱۹:۲۸ تأکید آیت الله جوادی آملی بر کمک به حادثه‌دیدگان زلزله غرب کشور

یکی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی با اشاره به حادثه زلزله در غرب کشور، تأکید کرد: مسئولان و ملت ایران اسلامی از هیچ مساعدتی در کمک به حادثه دیدگان دریغ نکنند.

۱۹:۰۹ برخی افراد سودجو در روند خدمت رسانی اخلال ایجاد کردند

فرماندار قصرشیرین گفت: برخی افراد سودجو در روند خدمت رسانی به مناطق زلزله زده اخلال ایجاد کردند.

۱۸:۳۱ آیت الله علما خواستار شد: رسیدگی سریع به مناطق زلزله زده دور افتاده در استان کرمانشاه

آیت الله مصطفی علما از مناطق  زلزله زده استان کرمانشاه بازدید به عمل آورد.

امام جمعه کرمانشاه مهمترین نیاز زلزله زدگان را چادر، غذا و آب بر شمرد که کمک سریع مردم و مسوولین را احتیاج دارد.

 آیت الله علما ضمن اظهار همدردی با مردم این مناطق  عنوان داشت: همه مسئولین باید تمام توان نهاد های ذیربط را برای از بین بردن مشکلات اولیه این مردم  بکار بگیرند.

۱۸:۱۹ عملیات احداث منازل هموطنان زلزله زده به زودی آغاز شود

فرمانده کل سپاه گفت: عملیات آوار برداری را از ساعات اولیه پس از زلزله شروع کرده ایم و می خواهیم احداث منازل مناطق روستایی را به سرعت آغاز کنیم.

۱۷:۵۱ همدردی با زلزله زدگان کرمانشاه/حراج طلای المپیک برای یاری مصدومان

به دنبال وقوع زلزله تکان دهنده یکشنبه شب در نقاط مختلف استان کرمانشاه، جامعه ورزش کشور، همصدا با دیگر هموطنان، با مردم زلزله زده این دیار ابراز همدردی کردند.

  صدور پیام های تسلیت ورزشکاران و مربیان، حراج مدال طلای المپیک توسط کیانوش رستمی وزنه بردار کرمانشاه، جمع آوری کمک برای زلزله زدگان،  اهدای ۲۰۰۰ تخته پتو و چادر از سوی مدیران، بازیکنان و کادر فنی تیم های استقلال و پرسپولیس از جمله اقداماتی بود که شاید قدری آلام زلزله زدگان دردمند را تسکین بخشید.

علی دایی، جواد نکونام، برانکو ایوانکویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، وینفرد شفر سرمربی و بازیکنان استقلال از جمله فوتبالی هایی هستند که نسبت به زلزله استان کرمانشاه واکنش نشان دادند و با مردم آسیب دیده ابراز همدردی کردند.

۱۷:۳۱ پرداخت ۷۱ میلیارد تومان برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر

در پی وقوع زلزله در استانهای غربی، وزیر اقتصاد دستور پرداخت مبلغ ۷۱ میلیارد و ۱۰میلیون تومان در سرفصل های مختلف تخصیص داده شده، برای کمک به آسیب دیدگان ایلام و کرمانشاه را صادر کرد.

بر اساس این دستور، مبلغ ده میلیارد تومان از محل تنخواه ماده ۱۲ وزارت کشور، ۱۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان از محل تملک استان کرمانشاه، ۱۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تملک استان ایلام، ۱۵ میلیارد تومان اورژانس کشور و تهران، ۲ میلیارد و ۹۵۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پزشکی قانونی، ۵ میلیارد تومان به وزارت کشور و ۱۲ میلیارد و ۹۴۶ میلیون  تومان از محل جمعیت هلال احمر پرداخت شد.

برای خواندن اخبار زلزله در روزهای قبل اینجا، اینجا و اینجا کلیک کنید.

گزارش در حال تکمیل  و به روز رسانی است...

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، پیام جلالی مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان در این باره اظهار کرد: این کاروان سلامت با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و درمان قروه، به مناسبت هفته هلال احمر جهت ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزش رایگان به اهالی این روستا اعزام شد.

وی افزود: در این طرح، ۹۰ نفر ویزیت پزشک عمومی، ۳۰ نفر ویزیت مامایی و درمانی و همچنین با تجویز پزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، به بیماران داروی رایگان ارائه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان عنوان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده در این کاروان سلامت، آموزش پناه گیری و خروج اضطراری برای معلمان و ۳۵ نفر از دانش آموزان این روستا بود که توسط نجاتگران داوطلب ارائه شد.

جلالی در پایان ضمن تبریک هفته هلال احمر، با اعلام اینکه به ۱۵۵ نفر از اهالی روستای گنداب علیا خدمات پزشکی، بهداشتی و آموزش رایگان ارائه شده، از کارکنان، پزشکان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر قروه و همچنین همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان که در این کاروان سلامت همگام با جمعیت هلال‌احمر شهرستان قروه بودند، تقدیر و تشکر کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903379

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو