Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از اعطای وام کم بهره به متقاضیان ایجاد مکان های فروش صنایع دستی در ورودی شهر آبپخش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر امیرزاده عصر چهارشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی و مسئولان بخش آبپخش اظهار داشت: گردشگری فرآیندی است که در جریان مسافرت اتفاق می افتد که شامل کسب اطلاعات، برنامه ریزی و تدارک در مبدا سفر، انجام سفر به مقصد و اقامت در آن، خرید کردن، تعامل میزبان و میهمان، بازگشت به مبدا سفر و مرور خاطرات سفر با خود و دیگران می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این فرآیند، مجموعه ای از کارها و فعالیت ها بین گردشگران، ارایه دهندگان خدمات و محصولات گردشگری، سیاست گذاران و میزبانان روی می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از تلاش برای گفتمان نو در مدیریت شهری سخن گفت و ابراز داشت: تلاشمان این است که با تعامل سازنده با شوراهای شهر وشهرداران گفتمان جدیدی در مدیریت شهری ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه شهرها باید به سمت درآمدزایی پیش بروند، اظهار داشت: شهرها به دو گونه تقسیم می شوند؛شهر ایده آل و شهر گردشگر.

توسعه گردشگری در آب‌پخش

امیرزاده افزود: شهر ایده آل شهری است که نیاز شهروندان در زمینه های مختلف رفاهی را برآورده و بر اساس مدیریت هزینه است اما شهر گردشگر شهری است که علاوه بر برآوردن نیازهای شهروندان برنامه هایی هم برای جذب گردشگر دارد و بدنبال درآمدزایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به قابلیت های گردشگری بخش آبپخش اشاره و اظهار داشت: بخش آبپخش با دارا بودن نخلستان‌های فراوان و مناطق بکر و دست نخورده طبیعی از پتانسیل های توریستی استان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در گذشته در بحث گردشگری آبپخش اقدامات خوبی صورت نگرفته و از ظرفیت های موجود گردشگری و صنایع دستی  در این بخش زیبا استفاده بهینه نشده است.

استفاده از تندیس‌های نخل و خرما

امیرزاده بیان داشت: شهر آبپخش یکی از زیباترین ورودی های استان را دارد و باید با برنامه ریزی مناسب، طراحی خوبی برای زیباتر شدن ورودی آبپخش انجام و انشاءالله این مهم را در دستور کار قرا خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از اعطای وام کم بهره به متقاضیان ایجاد مکان های فروش صنایع دستی در ورودی شهر آبپخش خبر داد و افزود: ایجاد اشتغال از مهمترین دغدغه های دولت است و بخش گردشگری و صنایع دستی پتانسیل های خوبی برای اشتغال دارند و این آمادگی را داریم در این راستا به متقاضیان ایجاد مکان های فروش صنایع دستی خاص منطقه وام های کم بهره پرداخت کنیم.

وی افزود: در طراحی فضای شهری هم باید تندیس های مرتبط با نخل و خرما و پتانسیل های آبپخش در میادین و نقاط پر رفت و آمد  لحاظ شود.

پتانسیل‌های آبپخش در صنایع دستی

امیرزاده با اشاره به پتانسیل های بخش آبپخش در صنایع دستی ابراز داشت: از دیرباز شهر و روستاهای بخش آبپخش در زمینه صنایع دستی مثل حصیر و غیره زبانزد بوده اند و این ظرفیت وجود دارد که شهر آبپخش به عنوان شهر جهانی حصیر معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر جذب گردشگر و توسعه صنایع دستی را از مهمترین راه های درآمدزایی شهرها برشمرد و ابراز داشت: شوراهای اسلامی و شهرداران باید در طراحی های شهری و کارهای عمرانی به سمت جذب گردشگر پیش بروند و دنبال درآمدزایی باشند.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی ملا محمد نادم دوبیتی سرای مشهور آبپخش و استان اظهار داشت: نادم از شاعران بزرگ و نامدار استان بوشهر است و تلاش می کنیم با ساخت تندیس و مقبره برای این شاعر در شهر آبپخش زمینه شناساندن این دوبیتی سرای نامدار را فراهم کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران

محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه نمایشگاه اکسپو تهران از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز به کار می‌کند افزود: این نمایشگاه بین‌المللی از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه برپاست و فارس تنها استان در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به‌صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در راستای حمایت از توسعه و ترویج و فروش صنایع‌دستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های حوزه اقتصاد صنایع‌دستی کشور در فارس منعقدشده است که در قالب آن زمین نمایشگاهی به وسعت ۱۰۲ متر در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرارگرفته است.

او بابیان اینکه غرفه سازی، اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان به عهده این شرکت است گفت: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند ۶ هنرمند دارای مدرک درجه‌یک هنری می‌باشند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی و ... در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه اکسپو تهران، کلیپ‌های مستند ۵ دقیقه‌ای و کاتالوگ دوزبانه و مترجمین به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی و... پیش‌بینی‌شده است.

 او همچنین با اشاره به اینکه تجهیز قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع‌دستی استان فارس، چون خاتم و منبت است افزود: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر به سزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود