Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران از اجرای طرحی به منظور توانمند سازی زنان روستایی در تشکیل صندوق های خرد در سه شهرستان حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، ابوالفضل آبشت گفت: هدف از اجرای طرح صندوق خرد زنان روستایی در سایت های پروژه 'همکاری در احیای دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی' را توانمند سازی مالی و مهارتی زنان برای شروع فعالیت های کم آب بر و همچنین کاهش اتکای خانوارهای روستایی به منابع درآمدی حاصل از کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در طرح توانمندسازی تلاش می شود تا ضمن کاهش وابستگی خانوارهای روستایی به منابع درآمدی حاصل از کشاورزی، زمینه تلاش عمومی در راستای احیای دریاچه ارومیه نیز محقق می شود.
آبشت یادآوری کرد: اجرای طرح آزمایشی حمایت از تشکیل صندوق خرد زنان روستایی سال 95 در سه شهرستان بناب، مهاباد و ارومیه با همکاری طرح حفاظت از تالاب های ایران و ادارات کل حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و سازمان های مردم نهاد محلی استان های آذربایجان غربی و شرقی آغاز شد.
وی افزود: به دنبال اجرای این طرح در روستای قره چپق بناب تعداد 51 نفر از زنان روستایی فعالیت خود را در زمینه گلیم و قالی بافی، بسته بندی و فرآوری محصولات خشکبار و برپایی آموزشگاه آغاز کردند.
وی ادامه داد: در همین روستا و در قالب همین طرح، 30 نفر از اعضا، موفق به دریافت جمعا 11 میلیون تومان وام از محل صندوق‌ شدند و تعداد دیگری از زنان این روستا موفق به امضای توافق نامه با دهیاری بناب برای اجرای طرح تفکیک پسماند در سطح روستا شدند.
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران افزود: همچنین در روستای خورخوره مهاباد تعداد 48 نفر از بانوان با راه اندازی کارگاه های خیاطی، تولید مواد لبنی، صنایع دستی و قالی توانستند علاوه بر کسب مهارت، مدرک سازمان فنی و حرفه‌ ای را نیز در برخی از گروه ها دریافت کنند.
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: اعضای این صندوق که در مجموع 28 نفر هستند، موفق به دریافت جمعا 14 میلیون تومان وام از محل صندوق شدند.
آبشت اشاره ای هم به اقدامات صورت گرفته در روستای صفرقلی خان ارومیه ذیل اجرای این طرح داشت و اظهار کرد: تعداد 16 نفر با گذراندن دوره های آموزشی تولید مواد لبنی، شیرینی پزی، تولید گیاهان دارویی و کارآفرینی علاوه بر یادگیری و کسب مهارت موفق به دریافت 5 میلیون تومان وام از محل صندوق‌ شدند که البته این وام توسط 9 نفر از اعضا اخذ شد.
علمی 9014
تنظیم: کیمیا عبدالله پورانتشاردهنده:علی خورسندی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرماندار شهرستان چناران با اشاره به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تحولی بزرگ در حوزه روستایی بوجود خواهد آورد، گفت: ضرورت دارد تا بخشداران و دهیاران با همکاری بنیاد مسکن نسبت به تامین زمین با الحاق به بافت و یا بازنگری طرح هادی اقدام نمایند.

محسن مه آبادی ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر فراهم نمودن زمینه مهاجرت معکوس به روستاها، خانه دار شدن جوانان نقش بسزایی در رونق اقتصادی کسب و کار و همچنین اشتغالزایی خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان چناران تاکید کرد: بخشداران با مشارکت دهیاران و همراهی بنیاد مسکن نسبت به ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت زمین و اعطای تسهیلات مسکن روستایی اهتمام بیشتری داشته باشند.

در طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین بصورت اجاره ۹۹ ساله و تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی نقش بسزایی در تامین مسکن و مهاجرت معکوس به روستا‌ها خواهد داشت که این مهم به جدیت در دولت سیزدهم دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد