Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرايطي وارد چهارمين روز از امداد رساني به مناطق زلزله زده مي شويم كه هنوز گزارش هايي مبني بر نبود لوازمي مثل چادر، پتو و سيستم هاي گرمايشي دغدغه اصلي مردم مناطق زلزله زده است؛ شرايطي كه سبب شد شب گذشته را نيز افراد بسياري در شرايط بسيار سخت سپري كنند. به گزارش «تابناك»، بر اساس اطلاعات دريافتي عمليات لكه گيري مناطق زلزله زده تمام شد و آنچنان كه مسئولان ارشد ستاد بحران كشور ادعا مي كنند آمار زخمي هاي حادثه در 9388 نفر باقي خواهد ماند؛ آماري كه البته احتمال دارد در مورد شمار قربانيان ثبات نداشته باشد و تعداد قربانيان افزايش يابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ادامه اخبار مربوط به روز چهارم خواهد آمد.  وضعيت آب و هواي مناطق زلزله زده در سه روز آينده ۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۰:۲۸ بر اساس آخرين اخبار دريافتي از كارشناسان سازمان هواشناسي كل كشور، وضع هوای مناطق زلزله زده در غرب استان کرمانشاه تا روز شنبه صاف خواهد بود و دمای هوا نسبت به امروز حدود یک درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند. با ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه هوای این مناطق به تدریج ابری شده و از بعد از ظهر یکشنبه بارش باران و در مناطق مرتفع کوهستانی بارش برف همراه با وزش باد نسبتا شدید شروع شده و ناپایداری جو تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت. همچنین دمای هوای این مناطق از روز یکشنبه تا سه شنبه با کاهش 4 تا 8 درجه سانتی گراد مواجه خواهد شد. کمینه دما در شهرهای مختلف استان کرمانشاه طی سه روزآینده به شرح ذیل می باشد:   اقلامی که در اولویت ارسال به زلزله زدگان قرار گیرد ۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۰:۲۶  طبق مشاهدات سه روز اخیر مردم و خیرین اقلام زیر را به اولویت به منطقه ارسال کنند:
 چادر و پتو
وسایل گرمایشی نفتی
پیکنیک با سرشعله
گونی رولی و گونی سایز بزرگ
پلاستیک زباله بزرگ و رولی
 پلاستیک گلخانه‌ای
برنج خشک
روغن
حبوبات
رب، کنسرو و تن‌ماهی
لباس‌های گرم هشدار درباره بیماری‌های ناشی از لاشه احشام در مناطق زلزله‌زده/لزوم رعایت بهداشت ۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۰:۲۰

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه وظایف این وزارتخانه در قبال زلزله‌زدگان انجام شده و در حال اجراست، گفت: مشکل کمبود دارو در مناطق زلزله‌زده نداریم.

هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت، افزود:‌ باید مراقب باشیم که غذا و آب زلزله‌زدگان آلوده نباشد و از ایجاد این مشکل پیشگیری کنیم.ما همچنین باید مراقب بهداشت محیط باشیم.

 وی با اشاره به اینکه باید به مشکل روحی آسیب‌دیدگاه زلزله رسیدگی شود افزود: 40 تیم روان‌پزشکی و رواشناسی داوطلبانه عازم مناطق زلزله‌زده شده اند.

وزیر بهداشت همچنین گفت:انجمن‌های مردمی بیماری‌های کلیوی و سرطانی نیز فعال شده‌اند و در حال خدمت به بیماران سرطانی و کلیوی هستند.

عدم وجود امکانات لجستیک مناسب برای معدوم سازی لاشه دام ها ۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۰:۱۸
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نبود لجستیک مناسب برای معدوم سازی بهداشتی لاشه دام ها را یکی از مشکلات فعلی عنوان کرد. اعزام هزاران نیرو از پلیس های تخصصی به مناطق زلزله زده ۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۰:۱۸  سخنگوی ناجا از اعزام گردان های تازه نفس وهزاران نیرو از پلیسهای تخصصی در منطقه زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

 سردار سعید منتظرالمهدی گفت: پلیس ویژه در محل ۲۴ساعت گشت زنی دارد و اسکورت محموله های مردم یاری ونظارت برتوزیع و همچنین افزایش فعالیت اکیپهای سگهای زنده یاب و استقرار تیمهای تخصصی تشخیص هویت وDVI به منظور شناسایی اجساد فاقد هویت به مناطق زلزله زده صورت می گیرد.

آغاز بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده از هفته آینده ۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۰:۱۷

مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن گفت: از فردا عملیات آواربرداری در شهرهای و روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه با هدف شروع عملیات ساخت و نوسازی­ آغاز می‌شود.

مجید جودی با بیان اینکه تشکیل پرونده ­برای نوسازی واحدها شروع شده است گفت: هفته آینده رسما کار بازسازی با توجه به تصویب اعتباری عملیات آغاز می شود.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت

بر اثر حادثه ای در یک ساختمان در حال ساخت در یکی از محلات شهر کرمانشاه یک نصاب جوان آسانسور جان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: این مرد جوان عصر روز گذشته حین ساخت و نصب آسانسور در یک ساختمان نیمه کاره از طبقات فوقانی به طبقه همکف سقوط و جان خود را از دست داد.

غلامرضا رضایی اظهار کرد: بلافاصله ۶ آتش نشان از ایستگاه های شماره هفت و هشت به محل این حادثه در محله فاز ۲ چقامیرزا در شهرک الهیه، اعزام شدند و توانستند جسد این جوان را که در همان لحظه‌ اولیه حادثه جانش را از دست داده بود به بیرون از لاین آسانسور، منتقل کنند.

رضایی در پایان اضافه کرد: علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت