Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@23:37:32 GMT

اجرای ۱۱۷ عنوان برنامه ویژه دهه وقف در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۳۳۵۸

اجرای ۱۱۷ عنوان برنامه ویژه دهه وقف در استان سمنان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، از اجرای ۱۱۷ عنوان برنامه ویژه دهه وقف در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالله واحدی امروز(25آبان)در نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه وقف  با اعلام این مطلب گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف استان سمنان، برگزاری تجمع لبیک یا رسول‌الله در تمام شهرستان ها، نشست‌های تخصصی با اصناف مختلف به ویژه با اصناف مرتبط با بهزیستی و کمیته امداد، برپایی بیش از 25 موکب در مسیر زائران حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام هشتم، اجرای طرح هر شهید یک وقف با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، برگزاری همایش وقف و رسانه، تجلیل از خادمان وقف و برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در جوار امامزادگان شاخص همه شهرستان‌های استان سمنان از برنامه‌های شاخص دهه وقف در استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه دهه بزرگداشت وقف از امروز آغازو تا روز شنبه چهارم آذر ماه ادامه می یابد اضافه کرد: امروز روز  نخست این دهه به عنوان روز «وقف، رسانه و بسیج مردمی» ، جمعه روز دوم از دهه وقف با شهادت امام حسن(علیه السلام) و رحلت پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) مصادف شده و به عنوان «وقف، سنت نبوی و سیره اهل‌بیت(علیه السلام)»نامگذاری شده است.

 

واحدی با اشاره به نامگذاری سومین روز دهه وقف افزود: شنبه 27 آبان روز سوم دهه وقف به عنوان «وقف، ترویج فرهنگ قرآنی» نامگذاری شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان،  با بیان اینکه یکشنبه 28 آبان روز چهارم دهه وقف است، افزود: این روز با شهادت امام رضا(علیه السلام) مصادف شده و به عنوان«وقف، بقاع متبرکه و زیارت» نامگذاری شده که در این روز برنامه های متنوعی در امامزادگان برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: دوشنبه 29 آبان مصادف با آغاز ماه ربیع‌‌الاول و روز پنجم از دهه وقف است و به عنوان «وقف، خانواده و سبک زندگی» نامگذاری شده که در این زمینه نشست هایی را خواهیم داشت.

 

واحدی با اشاره به اینکه سه‌شنبه 30 آبان ششمین روز از دهه وقف است و به عنوان «وقف، علم و فناوری» نامگذاری شده است، تصریح کرد: چهارشنبه یکم آذر هفتمین روز از دهه وقف است و به عنوان «وقف، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است.

 

وی با بیان اینکه پنجشنبه 2 آذر هشتمین روز از دهه وقف است و به عنوان«وقف، علما و حوزه‌های علمیه» نامگذاری شده، خاطرنشان کرد: نهمین روز دهه وقف یعنی جمعه سوم آذر به عنوان «وقف، محیط زیست و سلامت» نامگذاری شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، یادآور شد: آخرین روز از دهه وقف شنبه چهارم آذر است که به عنوان«وقف، اجرای امینانه نیات واقفین» نامگذاری شده که یکی از برنامه های محوری این سازمان هم تلاش برای اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش است.

 

وی با تاکید بر گسترش و ترویج فرهنگ وقف و معرفی خدمات ارزشمند واقفان و خادمان عرصه وقف و تشویق عموم مردم به این سنت حسنه، اظهار خرسندی کرد وادامه داد:40 وقف جدید در سال جاری به ارزش 50 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.  

 

به گفته  واحدی با ثبت این تعداد شمار موقوفات استان سمنان به بیش از پنج هزار و 300 موقوفه افزایش یافت.

 

وی در ادامه به طرح تربیت حافظان قرآنی نیز اشاره داشت و گفت: سهمیه امسال استان سمنان در این طرح چهار هزار نفر است که تاکنون یک هزار و 950 نفر در طرح شرکت کرده اند که در نیمه اول بیش از سهمیه تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

 

 

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباس مطهری بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس سمنان برای جذب اقشار مختلف مردم، تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی در مجموعه دفاع مقدس سمنان با موضوعات مختلف برای تمام اقشار سنتی مردم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای نشاط اجتماعی «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» پنجشنبه هر هفته در پارک موزه دفاع مقدس سمنان برگزار می‌شود، افزود: این مراسم بدون محدودیت سنی ویژه خواهران و برادران است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و جوانان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان می‌توانند در این مراسم ویژه حضور پیدا کنند.

مطهری با بیان اینکه تلاش داریم با برنامه‌هایی مانند ورزش با سبک جبهه و ایستگاه صلواتی و… حال و هوای جبهه و مقر قائمیه فرزندان استان سمنان در دوران دفاع مقدس را بازسازی کنیم، گفت: این موضوع به یاد آوری رشادت‌های رزمندگان استان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه نخستین «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» با حال و هوای جبهه ۱۳ اردیبهشت ماه با حضور مردم و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس افتتاح می‌شود، گفت: از فردا هر هفته این برنامه جمعه‌ها دایر خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: این برنامه شامل سه بخش صبحگاه مختصر، ورزش با سبک جبهه و ایستگاه صلواتی می‌باشد که شروع و پایان ورزش صبحگاهی، روش ورزش کردن و رجزهایی که خوانده می‌شود تمامی آن الهام گرفته از دوران دفاع مقدس است.

کد خبر 6095191

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویی در آمریکا جنایت اسرائیل را نشان داد
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • حمایت بانوان شاهرودی از اجرای طرح نور+ فیلم
  • داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک