Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی واقع گرایانه رسانه های استان در مورد اهمیت، جایگاه و کارکرد وقف در رغبت هر چه بیشتر مردم نسبت به این سنت حسنه، احسان ماندگار و صدقه جاریه اثرگذار است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز سه شنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: وقف ابعاد گسترده ای داشته و می تواند نقش مهمی در رونق هر چه بیشتر فعالیت های دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باید فواید متعدد وقف و نقش ارزنده آن در رفع بخش عمده ای از مسائل و مشکلات جامعه بیش از پیش به مردم کهگیلویه و بویراحمد شناسانده شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ظرفیت های گسترده ای در زمینه وقف در این استان وجود دارد اما تا حدی مغفول مانده است.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: انتظار می رود که مردم کهگیلویه و بویراحمد میزان آگاهی خود را نسبت به مسائل شرعی و قانونی وقف افزایش دهند.
وی با اشاره به وجود 23 موقوفه منفعتی ثبت شده در کهگیلویه و بویراحمد، ابراز داشت: درآمد حاصل از موقوفه ها باید در راستای نیت واقف هزینه شده و نمی توان کوچکترین تغییر و یا دخل و تصرفی در این زمینه ایجاد کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره کل به عنوان متولی اصلی مدیریت و احیای موقوفه ها به دنبال تعامل با دیگر دستگاه های اجرایی استان در چنین زمینه ای بوده و هرگز جزیره ای عمل نمی کند.
حجت الاسلام جنتی پور اظهار داشت: دهه وقف سال جاری از 25 آبان تا چهارم آذر بوده و برنامه های آن نیز متنوع تر و متمایزتر از سال های قبل در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
وی افزود: مهمترین برنامه هایی که دهه وقف سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود شامل برگزاری همایش وقف و رسانه، تجلیل از خبرنگاران فعال در زمینه وقف، برپایی نمایشگاه «همه واقف باشیم» در برخی بقاع متبرکه و اعزام یک تیم رسانه ای برای زیارت تعدادی از حرم امامزادگان استان است.
حجت الاسلام جنتی پور بیان کرد: روزشمار دهه وقف سال جاری شامل 25 آبان روز وقف، رسانه و بسیج مردمی، 26 آبان روز وقف، سنت نبوی و سیره اهل بیت (ع)، 27 آبان روز وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، 28 آبان روز وقف، بقاع متبرکه و زیارت، 29 آبان روز وقف، خانواده و سبک زندگی اسلامی، 30 آبان روز وقف و علم و فناوری، 1 آذر روز وقف، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، 2 آذر روز وقف، علمای دینی و حوزه های علمیه، 3 آذر روز وقف، محیط زیست و سلامت و 4 آذر نیز روز وقف و اجرای نیت واقفان است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
7535/1662

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی‌فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز اظهار کرد: در دنیای امروز هر کسی رسانه قوی‌تر داشته باشد بی شک موفق‌تر است و از این رو توجه به رسانه بسیار مهم است.

وی بر ضرورت وجود برنامه‌ریزی منسجم به منظور تقویت رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم.

امام‌جمعه اهواز با اشاره به عملیات وعده صادق به اقتدار و قدرت ایران اسلامی در عرصه بین الملل اشاره کرد و گفت: در بحث قدرت نیروهای مسلح و اثبات ظهور قدرت ایران و نیروهای مسلح، تعداد موشک‌های به هدف خورده یا پرتاب شده مطرح نیست بلکه شهامت و قوت قلبی است که در دل ملت‌ها ایجاد شد و هیمنه پوشالی اسرائیل اشغالگر را از بین برد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی خواست که نسبت به این مساله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهند تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

وی از مسؤولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد گفت: مسئولان بدانند تا که تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

امام‌جمعه اهواز به اقداماتی که دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و … انجام شده اشاره کرد و گفت: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

کد خبر 6089058

دیگر خبرها

  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود