Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفت ماهه نخست امسال صادرات استان از حیث ارزش 14 و از نظر وزن 11 درصد رشد یافته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما

مدیرکل گمرکات استان یزد با اشاره به رشد 23 درصدی درآمدهای این گمرکات در هفت ماهه نخست سال جاری، گفت: در این مدت صادرات استان از حیث ارزش 14 و از نظر وزن 11 درصد رشد یافته است.

مهرداد پیرحیاتی با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در 7 ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: در این مدت بیش از یک میلیون و 239  هزار و 474 تن کالا به ارزش 10 میلیون و 34 هزار و 553 دلار از گمرکات یزد به خارج کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 11  و از حیث ارزش 14 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عمده ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت را کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدورکربن، ظروف شیشه ای، سنگ مصنوعی، مصنوعات پلاستیکی، اکسید مولیبدن و شیشه ساختمانی ذکر کرد.

پیرحیاتی عراق، افغانستان، پاکستان،  ترکیه، هلند،  اسپانیا و گرجستان را عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی یزد ذکر کرد.

مدیرکل گمرکات استان یزد ادامه داد: در این مدت بیش از 18 هزار و 429 تن کالا به ارزش 2 میلیون  و 202 هزار و 457 دلار از گمرکات یزد به کشور وارد شده که از نظر وزن 3 درصد کاهش و از نظر ارزش 10 درصد افزایش داشته است.

پیرحیاتی  ادامه داد: عمده واردات گمرکات یزد از کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا،  جمهوری کره ، جمهوری چک و اسپانیا است.

مدیرکل گمرکات استان یزد همچنین تعداد بسته های ورودی و خروجی پستی از این گمرکات در هفت ماهه نخست سال جاری را یک هزار و 146 بسته به وزن بیش از 3 هزار  و 912 کیلوگرم ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر تعداد بسته 16 و از حیث وزن 39 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات استان یزد همچنین خاطرنشان کرد:  کل مسافران خارجی استان یزد در هفت ماهه نخست سال جاری 20 هزار و 141 نفر بوده اند که از این تعداد 10 هزار و 323 نفر به کشور وارد و 9 هزار و 818 نفر از کشور خارج شده اند.

مدیرکل گمرکات استان یزد در پایان با اشاره به رشد 23 درصدی درآمدهای گمرکات استان یزد گفت: میزان درآمد وصولی این گمرکات در هفت ماهه نخست سال جاری به 210 میلیارد و 793 میلیون ریال رسیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، طاهر یوسفی مدیر کل توسعه و تجهیز گمرک، گفت: به‌زودی از سوی شرکت دانش‌بنیان «صاپا» ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی تحویل گمرک خواهد شد تا در گمرکات اجرایی کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیر کل توسعه و تجهیز گمرک در ادامه تاکید کرد: در یک‌سال اخیر ۱۱ دستگاه آشکارساز چمدانی از سوی این شرکت به گمرک تحویل و در گمرکات نصب شده است.

وی افزود: با اضافه شدن ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی به گمرکات کشور، تعداد دستگاه‌های آشکارساز چمدانی و پالتی در گمرکات اجرایی کشور به تعداد ۱۵۳ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 6096351

دیگر خبرها

  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/صادرات۴میلیاردی دلار نفت