Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از همان ساعات اولیه این زمین لرزه، نهادها، تشکلها و مردم از سراسر کشور، آمادگی خود را برای هر نوع کمک به هموطنان اعلام کردند.
ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی مردم و مراجعه چشمگیر برای اهدای خون و همچنین پیامهای تسلیتی که در فضای مجازی رد و بدل شد نشان داد که همه ایران در غم این مصیبت بزرگ، احساس مسوولیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم دارالعباده و نوعدوست استان یزد هم همراه با دیگر مردم سایر نقاط کشور با ابراز همدردی با زلزله زدگان غرب کشور و بویژه کرمانشاه، آماده هر نوع کمک رسانی به هموطنان خود هستند.
مسوولان استان یزد در همین زمینه از آمادگی کامل و همه جانبه این خطه برای کمک رسانی به زلزله زدگان خبر دادند.

*** جمع آوری کمک های مردمی
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: پایگاه های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم این خطه برای کمک به زلزله‌زدگان در سطح استان دایر شده است.
عباس احدپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی برای مردم زلزله زده استان کرمانشاه و مناطق غربی در بازه زمانی 22 آبان لغایت چهار آذر امسال انجام می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: مردم نوع دوست استان می توانند کمک های نقدی را با شماره حساب 99999در بانک های ملت، صادرات، مسکن، دی، تجارت، سپه،پارسیان، شهر و اینده و به شماره حساب های بانک ملی 70270، 800300، ملت به شماره حساب های 1404440 و 6104-3377-7006-4606 واریز کنند.
احدپور افزود: علاوه بر ان هم استانی ها می توانند کمک های نقدی را از طریق شماره گیری با تلفن همراه *741*3*112#و یا *724# واریز کنند.
وی خاطرنشان کرد: مردم کمک‌های غیرنقدی خود اعم از پتوی سالم و تمیز، لوازم گرمایشی، چادر، کنسرو ، خشکبار و آب معدنی و غیره را به پایگاههای هلال احمر تحویل دهند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه هم اکنون تمامی نیروهای امدادی این نهاد در وضعیت آماده باش هستند گفت: جمعیت هلال احمر استان در صورت اعلام نیاز، آمادگی ارسال تجهیزات و نیروهای امدادی به مناطق زلزله زده غرب کشور را دارد.
وی اظهار کرد: در ابتدا استان های معین (یاور) برای کمک به مناطق زلزله زده می روند و پس از آن از ظرفیت های استان های دیگر استفاده می شود،اما تمامی نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر از جمله تیم های امداد و نجات، اسکان اضطراری، زنده یاب، آنست، حمایت های روانی در حالت آماده باش هستند.

*** اعزام نیرو و تجهیزات پزشکی
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یزد از اعزام 19 تکنسین، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه آمبولانس از این استان به مناطق زلزله زده غرب کشور از جمله شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.
دکتر احمد دهقان افزود: به محض اعلام وقوع زلزله به مرکز EOC تکنسین های اورژانس استان که در حال بازگشت از ماموریت اربعین در مرز مهران بودند به غرب کشور اعزام شدند و همچنان در حال ارائه خدمات به هموطنان هستند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 200 تخت در بیمارستانهای دولتی، خصوصی، خیریه و تامین اجتماعی استان به منظور ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان در نظر گرفته شده است.
دهقان همچنین از برنامه ریزی جهت اعزام سه پزشک متخصص ارتوپد، جراح و طب اورژانس به استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تاکنون 30درصد نیروهای اورژانس استان جهت اعزام داوطلبانه به مناطق زلزله زده غرب کشور اعلام آمادگی کرده اند که هماهنگی جهت اعزام این نیروها در دستور کار اورژانس استان قرار دارد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد تصریح کرد: پایگاه اورژانس هوایی، نیروهای بهداشت، پرستاری و مامایی استان در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به این مناطق اعزام شوند.
*** ارسال 20 تن آب و نان به منطقه زلزله زده غرب
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: استان یزد آمادگی دارد در صورت نیاز به هموطنانمان در استان کرمانشاه خدمت رسانی کند و ارتباط با استان کرمانشاه در این زمینه برقرار شده است.
هادی هادی نسب افزود: امروز 10 تن آب بسته بندی و 10 تن نان که از نانوایی های استان تهیه شده به کرمانشاه ارسال می شود.
وی خاطرنشان کرد: از مردم استان می خواهیم با اهدای کمک نقدی و غیر نقدی، مردم زلزله زده غرب کشور را یاری کنند.

*** اعزام اکیپی از آتش نشانی یزد
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد هم اظهار داشت: روز گذشته یک اکیپ از آتش نشانی برای کمک جهت انجام عملیات آواربرداری به مناطق زلزله زده اعزام شد.
عباس میر شمسی افزود: این اکیپ شامل 4 نفر نیروی آتش نشانی به همراه تجهیزات لازم برای امداد رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه اقدامات ما با هماهنگی استانداری کرمانشاه انجام می شود، خاطر نشان کرد: در صورت اعلام نیاز، آتش نشانی یزد این آمادگی را دارد تا تجهیزات و امکانات بیشتری را به منطقه ارسال کند.
زلزله غرب کشور 423 کشته و هفت هزار و 156 مصدوم برجا گذاشته است.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: فلاح

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: اسکان موقت حادثه‌دیدگان، توزیع اقلام زیستی با حضور ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال انجام است و با تمام امکانات در خدمت مردم عزیز جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

یعقوب سلیمانی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان افزود: در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال‌احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.

سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان