Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد- ایرنا- سخنگوی دولت عراق، ساعاتی بعد از توصیف موضع اربیل در قبال حکم دادگاه عالی قانون اساسی عراق که از آن به مثابه 'ابطال همه پرسی' یاد کرده بود، امروز (پنجشنبه) این اظهارات را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، 'سعد الحدیثی' امروز به شبکه خبری عرب زبان 'روسیا الیوم' گفت که رضایتمندی اربیل از حکم دادگاه عالی قانون اساسی هرگز به مفهوم ابطال همه پرسی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری اسپونتیک روسیه دیروز به نقل از الحدیثی گفته بود که دادگاه عالی قانون اساسی عراق (دادگاه فدرال) رای خود در خصوص ملغی بودن همه پرسی جدایی طلبانه در کردستان عراق صادر کرده و اعلام پایبندی اربیل به این رای به معنای عقب نشینی از همه پرسی و اعلام ملغی بودن آن است.
به گفته وی، نگاه دولت عراق به موضع جدید اربیل از این زاویه است و همین امر ما را برای برداشت گام های عملی برای رسیدن به توافق و تفاهم و پس از آن آغاز گفت وگوهای سیاسی آماده می کند.
سخنگوی دولت عراق با رد این تعبیر، تلویحا مدعی تحریف سخنانش شده و گفته است که خبری که در بعضی رسانه ها به نقل از وی منعکس شده بود، صحیح نبوده است.
نخست وزیر عراق بارها اعلام کرده که شرط آغاز گفت و گوها با منطقه کردستان عراق اعلام صریح اربیل به باطل بودن همه پرسی است.
خاورم *353*380*1275
انتشار دهنده: مجید جعفری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موضع آمریکا درباره دادگاه لاهه، نشانه رویکرد دوگانه واشنگتن است
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟