Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: ۶۸ درصد عملکرد درآمدی ۶ ماهه نخست بودجه سال ۹۶ سازمان‌ها و مناطق شهرداری همدان تحقق یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسین قراباغی ظهر امروز در کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر با محوریت بررسی گزارش عملکرد 6 ماهه نخست سال 96، اظهار داشت: مجموع بودجه مصوب سال 96 سازمان‌ها و مناطق شهرداری همدان، 479 میلیارد تومان بوده که در 6 ماهه نخست سال باید 239 میلیارد تومان آن محقق می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این مدت 68 درصد سهم عملکرد درآمدی سازمان‌ها و مناطق شهرداری برابر با 164 میلیارد تومان و 40 درصد سهم عملکرد هزینه‌ای آن‌ها برابر با 96 میلیارد تومان محقق شده است.

قراباغی افزود: بر‌اساس مصوبه شورای اسلامی شهر همدان 152 میلیارد تومان برای سازمان‌های تابعه شهرداری همدان در سال جاری پیش‌بینی شده که در 6 ماهه نخست سال باید 76 میلیارد تومان آن محقق شده باشد که 46 درصد عملکرد درآمدی برابر با 35 میلیارد تومان و 37 درصد عملکرد هزینه‌‎ای برابر با 27 میلیارد و 900 میلیون تومان در 6 ماهه نخست سال محقق شده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به بودجه ستاد و مناطق چهارگانه شهرداری اعلام کرد: مجموع بودجه ستاد و مناطق شهرداری 327 میلیارد تومان بوده که در 6 ماهه نخست سال باید 164 میلیارد تومان آن تحقق می‌یافت.

قراباغی گفت: عملکرد درآمدی 6 ماهه مناطق چهارگانه شهرداری و ستاد 129 میلیارد تومان و عملکرد هزینه‌ای 6 ماهه نخست امسال 68 میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار داشت: در مجموع 79 درصد سهم درآمدی بودجه 6 ماهه نخست سال 96 تحقق یافته و درصد تحقق عملکرد هزینه ای نیز 42 درصد است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز صورت‌حساب‌های هزینه‌ای، عمرانی و خدمات شهری به حسابداری اعلام نشده، درصد تحقق عملکرد هزینه‌ای بیش از این‌هاست که در 3 ماهه آینده و حتی در زمان تفریق بودجه 96 به صورت دقیق‌تر اعلام می‌شود.

قراباغی با تأکید بر اینکه تحقق نقدی و غیرنقدی بودجه دارای اهمیت است، گفت: از 79 درصد تحقق کل بودجه در بخش درآمد، 45 درصد تعهد نقدی و 55 درصد هم تحقق غیرنقدی بوده است.

وی بیان کرد: هرچقدر بتوان در مسیر برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای درست آن قدم برداشت به اهداف موردنظر خود رسیده و رضایت شهروندان نیز حاصل می‌شود.

قراباغی افزود: بیلان مالی شهرداری باید بر اساس قانون به صورت شفاف و عمومی انتشار داده شود، زیرا مردم به عنوان سهامداران واقعی شهرداری باید در جریان امور قرار گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: بر اساس مطالبه مردمی، اعمال قانون و شفاف‌سازی از وظایف شوراهاست، زیرا هرچقدر شفاف‌تر پیش برویم؛ هجمه‌های برخی افراد هم کمتر خواهد شد.

ابراهیم مولوی نیز با تأکید بر رویکرد نقدینگی شهرداری همدان افزود: امیدواریم تلاش‌ها در این زمینه دوچندان شود تا شاهد تحقق بودجه واقعی باشیم.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش دیوان محاسبات از عملکرد هدفمندی یارانه ها تا پایان سال ۱۴۰۲، حاکی از انحراف در عدم تحقق ۳۱ درصدی منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها است.

دیوان محاسبات کشور تاکید دارد که به منظور مدیریت کارا و اثربخش یارانه‌ها، منابع و مصارف هدفمندی در سرجمع بودجه عمومی دولت لحاظ شود.

همچنین از دست‌دادن کارویژه سازمان هدفمندی، تکالیف غیر متعارف دستوری و استقراض سازمان از موارد حایز اهمیت در گزارش راهبردی این نهاد نظارتی است.

کد خبر 6091837

دیگر خبرها

  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری