Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رشیدیان عصر پنجشنبه در نشست شورای راهبردی مشهد گفت: اجرای مصوبه جدید شورای عالی شهرسازی و معماری در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی تمام فعالیتها را در شهر مشهد متوقف می کند.
وی افزود: پیش از اینکه مصوبه در روزنامه رسمی منتشر شود در سفری که وزیر راه و شهرسازی به مشهد داشت شرایط بوجود آمده با اجرای این مصوبه و قطع شارستان را با وی مطرح کردم و آقای آخوندی تاکید داشت نظرات استان جمع آوری و در قالب پیشنهاد در نشست شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح شود تا مصوبه قبلی اصلاح گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اما اکنون این مصوبه در روزنامه رسمی کشور درج و ابلاغ شده، اجرای نکردن آن بار حقوقی برای استان داشته و مسئولان خراسان رضوی باید در خصوص عمل نکردن به این مصوبه به دستگاه قضایی پاسخگو باشند. لذا درخواست می شود با انجام تشریفات قانونی اصلاح این مصوبه، شهرداری مشهد از جهت جلوگیری از مشکلات حاد قابل پیش بینی براساس مصوبه قبلی عمل کند.
وی گفت: همچنین آستان قدس رضوی در راستای موضوع مربوط به رعایت بحث فرمایش رهبر معظم انقلاب و لزوم رعایت نظارت بر امور باید از سوی وزارت راه و شهرسازی در این مصوبه مورد توجه قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه همچنین بر لزوم تدوین طرحی جامع برای ترافیک خودرویی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی تاکید و بیان کرد: در مناسبتها با توجه به برگزاری مراسم مذهبی در حرم مطهر و ازدحام جمعیت در حرم و اطراف آن همواره این گلایه وجود دارد که بین ارگانهای امنیتی و شهری برای تعیین مسیر مشخص رفت و آمدد هماهنگی وجود ندارد. ضروری است در این ایام بین ملاحظات امنیتی، انتظامی، بخشهای مربوط به حمل و نقل و هدایت جمعیت هماهنگی بوجود آید و امکانات داخل حرم مطهر با امکانات خارج آن همسو باشد.
وی افزود: یکی از مشکلات عمده طرحهای درون شهری در مشهد بی توجهی به زندگی مجاوران ساکن اطراف حرم مطهر رضوی است بگونه ای که اطراف حرم از مجاوران خالی شده و این محدوده جمعیت ساکن ندارد. ضروری است در طرح جامع راهبردی که برای سازماندهی رفت و آمد جمعیت در مناسبتهای مذهبی تدوین می گردد تدبیری اندیشیده شود تا مجاوران با ملاحظات امنیتی و انتظامی دچار مشکل نشوند.
رشیدیان وی در خصوص درخواست آستان قدس رضوی برای انسداد زیرگذر حرم مطهر رضوی و تبدیل آن به رواق برای زیارت زائران نیز گفت: در شرایط حمل و نقل درون شهری مشهد حرم مطهر باید از معبر به مقصد تبدیل شود اما این مهم در ترافیک فعلی شهر قابل تحقق نیست.
وی افزود: امکان انسداد زیرگذر حرم مطهر میسر نیست زیرا باید تلاش کرد رفت و آمد زائران و مجاوران در اطراف حرم مطهر دچار مشکل نشود. مساحت فعلی حرم مطهر رضوی به جز ایام عید نوروز که جمعیت بسیار زیادی به مشهد می آیند می باشد جوابگوی نیاز زائران تا 10 سال آینده لذا در شرایط کنونی نمی توان با انسداد زیرگذر بر مشکلات ترافیکی شهر افزود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این نشست گفت: امنیت حرم مطهر رضوی در شرایط فعلی از مهم به حساس ارتقا پیدا کرده و این وضعیت الزاماتی را به همراه دارد که باید تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.
سید مرتضی بختیاری افزود: ظرف 6 ماه نخست امسال افزون بر 19 میلیون زائر در حرم مطهر رضوی حضور یافتند. براساس پیش بینیها این میزان تا پایان امسال به 36 میلیون نفر خواهد رسید و این در حالی است که پارسال 28 میلیون زائر به حرم مطهر رضوی وارد شدند.
وی ادامه داد: براساس سند چشم انداز توسعه پیش بینیها معطوف به حضور 40 میلیون زائر در افق 1420 در مشهد است اما با توجه به روند افزایشی جمعیت زائر حضور 40 میلیون زائر در سال 1400 محقق می شود. با این جمعیت مساحت فعلی حرم مطهر رضوی جوابگو نیست همچنین دیگر امکان توسعه حرم در سطح وجود ندارد تا جمعیت 40 میلیونی زائر بتوانند زیارت مطلوبی در اماکن متبرکه داشته باشند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیشنهاد می شود زیرگذر حرم مطهر رضوی مسدود و تبدیل به رواق شود تا حرم مطهر رضوی بتواند پاسخگوی نیاز زائران باشد.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود

احمد وحیدی در حاشیه سفر یک روزه خود به مشهد گفت: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه سراسر کشور آماده شده است.
وزیر کشور گفت: با برگزاری دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۴۵ نماینده دیگر به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.

وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی به مشهد سفر کرده است.

بر اساس اعلام استاندار خراسان رضوی در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۸۹۰ واحد تولیدی راکد در این استان شناسایی شد که در حال حاضر ۳۰۸ واحد تولیدی از این تعداد احیا شده و ۳۵ واحد در شرف احیا هستند.

همچنین افزون بر ۵۰۰ واحد اقتصادی نیز غیر قابل احیا در استان خراسان رضوی اعلام شده اند که باید وضعیت آنان تعیین تکلیف گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد