Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد مرکزی فعالیت‌های داوطلبانه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص کمک به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با حضور جمعی از فعالان حوزه‌ی سلامت استان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد و طی آن مقرر شد تا کمکهای داوطلبانه فعالان سلامت استان توسط هیئت امنای منتخب پیگیری شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد حسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این جلسه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های زلزله‌زده، اظهار کرد: در این شرایط باید آستین بالا زده و به کمک مردم زلزله‌ی کرمانشاه بشتابیم و امید است که دست به دست هم دهیم تا از آلام و مشکلات زلزله‌زدگان بکاهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه جامعه سلامت استان می‌تواند کمک‌های شایانی را در این راستا انجام دهند، گفت: ایجاد "صندوق فعالان حوزه‌ی سلامت استان" برای جمع کردن کمک‌های این قشر در استان در راستای کمک به زلزله‌زدگان یکی از قدم‌هایی است که در این راستا برداشته‌ایم.
وی افزود: از تمامی فعالان حوزه‌ی سلامت استان درخواست می‌کنیم که کمک‌های خود را به این صندوق واریز کنند تا هیئت امنایی که در این راستا انتخاب می‌شوند امور مربوطه را در جهت کمک رسانی انجام دهند.
صومی در ادامه گفت: تمام کارهایی که از دستمان بر میاد باید ارائه داده و چه بسا نگهداری از زلزله‌زدگان بی سرپرست هم نیاز باشد؛ در این جلسه توافق می‌کنیم که هیئت مدیره‌ای انتخاب شده و وظایف و اقدامات مورد نیاز را احصا کنند، ما نیز کمک می‌کنیم تا اقدامات را شروع کرده و کارها را پیش ببرند.
صومی بیان کرد: به طور کلی امور امدادی برعهده هلال احمر بوده و حتی آموزش در این راستا نیز برعهده ی آنان است؛ ما نیز وظایفی را برعهده داشته و در این راستا اقدام خواهیم کرد، اما موافق صحبت‌های دوستان بوده و معتقدم آنانی که توانمند هستند باید  اقدام کنند و باید به اصول علمی و استاندارد این کار توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: در پی آن هستیم که محوطه‌ای بزرگ فراهم کنیم تا در بحران‌ها بتوانیم به ۷۰ الی ۸۰ هزار نفر اسکان و خدمات ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه این زلزله را ما نیر احساس کردیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبربز ۲۰ هزار کارمند، ۱۰ هزار دانشجو و ۱۵ هزار کارکن در حوزه سلامت داشته و در مجموع با ۴۵ هزار نفر در استان در ارتباط هستیم که این افراد می‌توانند کمک‌هایی را جهت مساعدت به زلزله‌زدگان ارایه دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: اکیپی را در قالب این ستاد به منطقه می‌فرستیم و می‌توانیم در حوزه‌ی بهداشت و درمان کمک کنیم و همچنین استان‌های دیگر را نیز در این راستا با خود همراه کنیم.
صومی در ادامه با تاکید بر انتخاب هیئت امنا در این جلسه، یادآور شد: هیئت امنای منتخب حسابی باز کرده و تمامی افرادی فردا صبح کمک‌های خود را به حساب مربوطه واریز کنند و قول می‌دهیم هیئت رییسه از جمله اولین افرادی خواهند بود که کمک‌های خود را واریز می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی اقدام کنیم، بیان کرد: افرادی را منطقه اعزام می‌کنیم تا موارد مورد نیاز را احصا کرده و اعلام کنند؛ باید از همین ابتدای ماجرا و روزهای اول حادثه وارد عمل شده و اقدام کنیم.
صومی خاطرنشان کرد: تمامی کمک‌های دریافت شده در جایی هزینه می‌شود که لازم و قطعا مورد نیاز مردم زلزله زده است.
وی تاکید کرد: اعلام آمادگی کرده‌ایم تا موضوعات مربوط به بهداشت روانی و کارهای توانبخشی را در منطقه تامین کنیم.
صومی بیان کرد: تمامی کمک‌ها در جای مورد نیاز هزینه شده و این کمک‌ها با هماهنگی وزارت بهداشت و مدیریت بحران استان کرمانشاه انجام خواهد شد. 
وی با بیان اینکه برای ایجاد ۱۲ خانه بهداشت و دو مرکز سلامت در کرمانشاه، دو میلیارد تومان هزینه لازم است، افزود: معتقدم که این مبلغ به راحتی می‌تواند از طریق کمک‌های داوطلبانه فعالان حوزه سلامت استان تامین شود.
شهرام دبیری، دیگر عضو جامعه سلامت استان نیز در این نشست افزود: وظیفه‌ی ماست که در قبال هم‌نوعان خود احساس مسئولیت کرده و هر آنچه که از دستمان برمی‌آید را ارائه دهیم.
وی گفت: توصیه می‌کنم در ابتدا استعلام شود که نیازهای مناطق زلزله زده چیست و سپس الویت بندی شوند و هیئت امنایی برای پیشبرد کارها تعیین شود اما تمامی فعالان حوزه سلامت بتوانند در این راستا کمک کنند.
وی با تاکید بر اینکه جامعه سلامت استان می‌توانند کم‌های شایانی را انجام دهند، بیان کرد: این قشر برای کمک به زلزله زدگان می‌توانند مقداری از حقوق خود را به این امر اختصاص دهند و همچنین از طریق دپارتمان‌ها نیز می‌توان اقدام کرد و کم‌هایی را جم‌آوری نمود؛ از طریق بیمارستان‌های خصوصی نیز می‌توانیم کمک‌هایی را جمع‌آوری کنیم.
دبیری افزود: در این راستا اعضای نظام پزشکی استان، تمامی همکاران پزشک، داروساز، کارکنان دانشگاه و... می‌توانند کمک‌های خود را ارائه دهند و هیئت امنا نیز موارد را پیگیری کند.
وی بیان کرد: کمک‌های مالی همواره ضروری است و این کم‌ها می‌تواند در قالب کمک‌های جامعه‌پزشکی و سلامت استان ارائه شود.
رضایت پرویزی، دیگر عضو جامعه سلامت استان نیز در این نشست بیان کرد: هرگز نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم؛ ما در بسیاری از حوزه‌ها مشکل داریم که در مواردی نیروها آموزش کامل نداشته و حتی ممکن است تجربه نداشته باشند.
وی گفت: پیشنهاد دارم افرادی که در مجامع علمی قابل قبولند، به عنوان هیئت امنا انتخاب شوند و همچنین بخش اورژانسی هم باشد که نیازهای منطقه را برآورد کند و احصا کند که ایرادهای اولیه چه بود و به چه کمک‌هایی در منطفه نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله این است که دانشگاه علوم پزشکی در این راستا به رسالت اساسی خود توجه کرده و اقدام کند؛ خارج کردن مصدوم و زیر آوارماندگان مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی است چرا که باید با استاندارد و اصول علمی انجام گیرد و هیئت مدیره‌ی منتخب نیز باید به جنبه‌های علمی، استاندارسازی، آموزش و مانور برگزار کردن در راستای پیشگیری از آسیب‌هایی که در حوادث غیرمترقبه اتفاق می‌افتد، اقدام کند.
فرزاد رحمانی، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز (۱۱۵) نیز در این نشست افزود: ما نیروهایی را به همراه آمبولانس به سرپل ذهاب اعزام کرده بودیم که ۲۴ ساعته و بدون وقفه فعالیت داشتند؛ امروز نیز اکیپ ۱۴ نفره‌ی تازه نفس را به همراه یک آمبولانس و یک بیمارستان صحرایی به منطقه فرستادیم تا خدمات لازم را ارائه دهند.
وی افزود: مشکل اصلی مناطق زلزله زده در تامین دارو بوده و به ویژه در تامین داروهای ریوی و قلبی با مشکل مواجه هستند.
وی با بیان اینکه اکیپی جهت بازدید‌های میدانی در منطفه حضور دارد، گفت: طبق بازدید میدانی این افراد از ۱۵ خانه بهداشت، اعلام کرده‌اند که خانه‌های بهداشت مناطق زلزله زده تخریب شده اند.
سعید شبستری خیابانی، دیگر عضو جامعه سلامت استان نیز در این نشست اظهار کرد: طبق تماسی که با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان که در مناطق زلزله زده حضور دارند، داشتیم، بیان کردند که ثلاث بابا جانی شرایط خاصی داشته و متفاوت از سرپل ذهاب و قصر شیدین است، از این‌رو نیروهای اعزامی باید اطلاعات کافی در این راستا داشته باشند.
وی افزود: پیشنهاد دارم که موارد مورد نیاز و بخش‌هایی که فعالین حوزه سلامت می‌توانند در آن خصوص کمک کنند، اعلام شود تا کارها با برنامه ریزی پیش‌ برود؛ اعتقاد دارم که باید تمامی کمک‌های نقدی و غیرنقدی فعالان حوزه سلامت به حوزه "سلامت" مناطق زلزله زده متمرکز شود چرا که بقیه کارها را دستگاه‌های متولی و مردم انجام می‌دهند.
شبستری خاطرنشان کرد: هر بخش باید کار خودش را انجام دهد، اگر به حوزه دیگری ورود کنیم، در نتیجه انرژی و توانمندی‌های ما از دست خواهد رفت و همچنین تمامی اقدامات باید با وزارت بهداشت و مدیریت بحران استان کرمانشاه هماهنگ شود.
گفتنی است، در پایان جلسه هیئت‌امنایی برای ساماندهی امور مربوطه و کمک‌های داوطلبانه فعالان حوزه سلامت استان انتخاب شدند تا با افتتاح حسابی کمک‌ها را دریافت کرده و بعد از بررسی های لازم در مناطق زلزله زده هزینه کنند.
شایان ذکر است، جعفر رحیمی پناهی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر یزدان شناس، رییس انجمن داروسازان از مجموعه داروسازان، آقای شیرزاد از مجموعه پرستاران، دکتر حجازی از مجموعه بیمارستان خصوصی، محمد کاظم ترزمی از مجموعه خیران، دکتر حق‌وردی از مجموعه دندان پزشکان، دکتر پرویزی از مجموعه نظام پزشکی و خانم دکترتقوی از جمله افرادی بودند که در این جلسه به عنوان هیئت امنای این امر انتخاب شدند.
همچنین مقرر شد تا در زیر مجموعه این هیئت، کمیته دانشجویی نیز تشکیل شود.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد

صابر جباری فاروجی از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در حکمی، دکتر صابر جباری فاروجی را به‌ عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن حکم معاون بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جباری

با سلام

با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست‌ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم‌افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه‌­های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ  جنابعالی به سمت "دبیر کارگروه سلامت مدارس"  منصوب می‌­شوید.

اجرای نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی در مدارس 10 استان کشور

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­‌عصر(عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌­آموزان موفق و منصور باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • کرمان لرزید
  • فوق العاده خاص کارکنان حوزه سلامت به زودی پرداخت می‌شود
  • برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد