Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: طرح پایش تصویری شهرستان شهرضا با نصب ۳۵ دوربین اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، مهدی صالح‌پور در جلسه شورای اسلامی شهر با اشاره به مشکلات ترافیکی سطح شهر، اظهار داشت: با وجود تعداد بالای خودرو در سطح شهر، خیابان‌های کم عرض موجود دیگر جوابگوی ترافیک شهر نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شماره‌گذاری خودروها به سری دوم رسیده است، افزود: طرح یک طرفه کردن خیابان‌های جوابگو نیست و مقطعی است؛ باید طرح‌های مطالعاتی برای ترافیک شهر تعریف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با بیان اینکه با توجه به نیاز شهرستان و در راستای کاهش ترافیک شهر احداث زیرگذر چهارراه طالقانی به زودی عملیاتی می‌شود، گفت: مقرر شده دستگاه‌های خدمات‌رسان با توجه به نقشه‌ای که شهرداری برای اجرای طرح چهار راه طالقانی در اختیارشان قرار داده، برنامه‌های خود را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه قبل حفاری باید تمام زوایا و پیش‌بینی‌های لازم انجام شود چرا که هر حرکت بدون برنامه با شکست روبرو می‌شود، بیان کرد: هزینه اجرای این طرح حدود 3.5 میلیارد تومان برآورد شده است.

صالح‌پور با تأکید بر اینکه ایجاد خیابانی مناسب سبب ایجاد تسهیل در رفت و آمد و ترافیک شهری را روان می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح پایش تصویری شهرضا با اعتبار 150 میلیون تومان در راستای تأمین آسایش و امنیت مردم در خیابان‌ها و معابر شهر اجرایی شد.

وی با بیان اینکه افزایش دقت و نظارت در کنترل ترافیک و ثبت تخلفات رانندگی، رفع نابسامانی‌های شهری و نگهبانی بهتر از معابر و تأسیسات شهری از مزایای اجرای این طرح است، تصریح کرد: 35 دوربین در طرح پایش تصویری شهرستان در مناطق مهم نصب شد و با اجرای این طرح مناطق حساس و مهم شهر تحت پوشش تصویری قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا ادامه داد: اجرای این طرح کاربردهای مختلفی در حوزه مدیریت شهری از قبیل مدیریت و کنترل ترافیک شهری، راهبری و نظارت بر سامانه حمل و نقل عمومی، کنترل ناوگان خودروهای امدادی و آتش نشانی دارد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی عمومی در راستای رعایت قوانین و مقررات یکی از مهمترین نیازهای حوزه فرهنگ شهروندی است، افزود: ارتکاب بسیاری از اعمال خلاف مقررات و نقض قوانین راهنمایی و رانندگی به علت ناآگاهی است و در صورتی شهروندان از عواقب احتمالی نقض قوانین و وقوع تصادفات آگاه شوند آمار اینگونه اعمال نیز کاهش می‌یابد.

صالح‌پور با اشاره به همکاری‌های شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان در راستای برگزاری کلاس‌های آموزشی، گفت: توسعه فرهنگ ترافیک و عمل به قوانین و مقررات دارای ابعاد و زوایای گوناگونی است که باید با پرداختن به همه آنها زمینه ایجاد محیط امن ترافیکی و کاهش ترافیک عمومی را فراهم کرد.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه

مینویی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان مراغه گفت: رفع مشکلات ترافیکی مناطق مختلف شهری و برون شهری با همکاری و همراهی همه دستگاه‌های متولی امر ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه مطالبات بسیاری در زمینه معضلات و مشکلات ترافیکی شهرستان مطرح می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: روان‌سازی ترافیک معابر اصلی شهر و اصلاح نواقص موجود در آنها مهمترین دغدغه‌های ترافیک شهر مراغه است.

فرماندار مراغه گفت: کمبود جای پارک در معابر داخل شهر به ویژه در هسته مرکزی مشکلات زیادی برای شهروندان بوجود آورده است افزود: وقتی در معابر داخل شهر جای پارک وجود ندارد رانندگان در محل‌های ممنوع پارک یا به صورت دوبله توقف می‌کنند که این امر موجب ایجاد نابسمانی و بی نظمی در ترافیک و نارضایتی سایر شهروندان می‌شود.

مینویی در این جلسه به رفع موانع ترافیکی و ساماندهی خیابان کاشانی و جام جم اشاره و بر رفع مشکل سد معبر و ساماندهی دست فروشان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: فرهنگسازی برای اجرای طرح‌های ترافیکی از جمله احداث پیاده راه و نیز وارد نشدن خودرو‌های تک سرنشین به هسته مرکزی شهر از راهکار‌های اساسی برای گشودن گره ترافیک شهری مراغه است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان