Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:33:52 GMT

شبکه های اجتماعی یاور زلزله زدگان - فرزاد نویدی**

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۳۷۳۲

شبکه های اجتماعی یاور زلزله زدگان - فرزاد نویدی**

شبکه های مجازی بسیارزودتر از رسانه های رسمی خبر وقوع زلزله کرمانشاه را منتشر کردند و بعد از آن نیز تاکنون آنچه را که به وقوع پیوسته به سرعت منتشر می کنند و به خوبی آسیب دیدگان را از نظر اطلاع رسانی حمایت می کند.

شبکه های اجتماعی از ابتدای حادثه با انتشارعکس ها، ویدئوها و مطالب فراوان مشکلات مردم مناطق زلزله زده را به سرعت انتشار می دادند و خواستار کمک و همکاری مردم و مسئولان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیازهای زلزله زدگان به خوبی از سوی شهروند خبرنگاران در شبکه های اجتماعی احصا و منتشر می شد و رسانه های رسمی هم با اقتباس از این شبکه ها به انتشار اخبار و گزارش می پرداختند.
مناطقی که زلزله در آن رخ داد فاقد رسانه های رسمی بود ازگله، ثلاث باباجانی و دالاهو که فاقد هرگونه رسانه ای بودند به خوبی توسط شهروند خبرنگاران پوشش خبری و تصویری داده شدند و این باعث شد مردم و مسئولان به حجم ویرانی و خسارات وارده مطلع شوند.
پوشش بسیار مناسب برای بسیج عمومی مردم در راستای کمک به زلزله زدگان دیگر اقدام در خور توجه کاربران شبکه های اجتماعی بود که توانستند سیل کمک های مردمی را به همراه رسانه های رسمی به سمت غرب کشور و کرمانشاه سرازیر نمایند.
احصای مشکلات و مطرح کردن و انتشار چند باره آن در شبکه های اجتماعی هم کمک شایانی به رفع این مشکلات و رسیدن نیازها به زلزله زدگان کرد تا جایی که براثر اطلاع رسانی های گسترده، بسیاری از مناطق مملو از محموله های کمکی شد.
حادثه زلزله غرب کشور نشان داد که شبکه های اجتماعی نه تنها تهدید نیستند بلکه به دلیل گستردگی، سرعت انتقال، نداشتن محدودیت و پرمخاطب بودن فرصت بسیار مناسبی برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه هستند.
این روزها فضای مجازی به صحنه وحدت، همدلی و برادری ایرانیان تبدیل شده و از طریق این فضا اخبار به سرعت و به صورت مستند در اختیار عموم مردم در داخل و خارج از کشور قرار می گیرد.
هدایت مردم برای کمک به زلزله زدگان از طریق اعلام نیازهای آنها از دیگر اقدام های خوبی بود که انجام می گرفت و همچنین از طریق این فضا هماهنگی ها بسیار خوب انجام می شود و تقسیم کارها خیلی مناسب بود.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
دراین حادثه 436 نفر جان خود را از دست داده و 9 هزار 397 نفر مصدوم شدند.
**خبرنگار ایرنا در کرمانشاه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادوی روز معلم معلمان مناطق عشایری سوژه شبکه‌های اجتماعی شد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، این عکس با این نوشته «شاید براتون جالب باشه بدونید معلمای عشایر برا روز معلم ،چی هدیه میگیرن» در شبکه اجتماعی ایکس/توییتر جزو پربازدیدها قرار گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903087

دیگر خبرها

  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • (ویدئو) زیباترین دختر ایران در استادیوم آزادی؛ ندا نویدی‌نسب بانوی پرسپولیسی کیست؟
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • کادوی روز معلم معلمان مناطق عشایری سوژه شبکه‌های اجتماعی شد/ عکس
  • این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • (عکس) ژیلا صادقی با این تیپ خفن در خارج سوژه شبکه‌های اجتماعی شد
  • یک قلب بزرگ پشت این چهره؛ دیگو کوستا در نقش قهرمان سیل‌زدگان برزیل / عکس
  • مجموعه های تلویزیونی جدید رسانه ملی
  • از «نیکا» تا «یسنا»