Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@22:09:26 GMT

وعده‌ وزیرنیرو برای سرمایه‌گذاران داخلی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۳۹۴۹

یکی از مشکلات بخش خصوصی در صنعت برق نبود حمایت‌های دولتی است، در همین راستا وزیر نیرو وعده تسهیل حضور شرکت های داخلی در بازار خارجی را داده است. ناطقان: بخش خصوصی در بیش از ۶۰ درصد برق تولیدی کشور حضور مؤثر دارد و این صنعت با ۷۷ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی در رتبه چهاردهم جهانی قرار دارد که این مساله نشاندهنده پتانسیل بالای صنعت برق ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این میان بخش خصوصی داخلی تمایل به ایجاد روابط با کشور های خارجی دارد؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو در این رابطه می‌گوید که سازندگان و ظرفیت‌های ساخت داخل باید به شکل جدی تری چشم به بازارهای خارج از کشور داشته باشند و این مستلزم حضور فعال، سرمایه گذاری و همکاری و پشتیبانی از یکدیگر است.

وی با اشاره به مسئولیت قابل ملاحظه سازمان‌های دولتی ادامه داد: وزارت نیرو تلاش می‌کند تا حد امکان حضور بخش خصوصی در خارج از ایران را تسهیل کند.

وزیر نیرو با بیان اینک معاون رئیس جمهور در سازمان برنامه و بودجه نوید داده است در جهت فراهم کردن منابع لازم برای باز پرداخت مطالبات بخش خصوصی به شکل موثرتری در آینده اقدام کند، افزود: میزان این مطالبات بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان است که ظرفیت‌های قانونی و مکانیزم های مختلف و متنوعی وجود دارد تا دولت در آستانه تدوین لایحه بودجه سال ۹۷ سعی کند از ظرفیت فراهم شده در کشور در جهت اشتغال و ساخت داخل و حضور مؤثر در منطقه استفاده کند.

وعده وزیر نیرو نوید روشنی برای بخش خصوصی شده تا با انگیزه بیشتری به فعالیت‌های خود ادامه دهند که با توجه به پتانسیل‌های بالای صنعت برق ایران قطعا این موضوع می‌تواند اثرات مثبتی را در پی داشته باشد. منبع: ایسنا برچسب ها: وزیر نیرو ، سرمایه گذاران داخلی ، وعده ، بازار خارجی

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است

محمدمهدی فداکار صبح پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در نود و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به سیاست انقباضی در حوزه بانکی عنوان کرد: اقتصاد کشور به بانک عادت کرده و ادامه این روند در حوزه سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی، چالش جدی به وجود می‌آورد و شرکت‌ها در کار معمول و سرمایه در گردش خود می‌مانند. 

وی در مورد حقوق معادن و بازگشت آن به استان‌ها گفت: حقوق معادن و بازگشت آن قانون دارد و لذا تغییر در محل خرج آن هم باید منبع و مرجع قانونی داشته باشد. 


استاندار کرمان به بانک‌های خصوصی و عدم مشارکت آنها در حوزه سرمایه‌گذاری نیز پرداخت و گفت: بانک‌های خصوصی در کل کشور مورد گلایه هستند و در استان هم هیچ کمکی نکردند؛ به غیر چند مورد سرمایه‌گذاری که داشتند، اما بعضی از آنها مفری برای فرار سرمایه شده‌اند. 


فداکار گفت: با ایجاد انگیزه، مبالغ زیادی از پول مردم در بانک‌های خصوصی گذاشته می‌شود، اما مشخص نیست پول در کجاست و به چالش تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است