Web Analytics Made Easy - Statcounter

نفرت پراکنی شبکه سلطنتی انگلیس همزمان با تبلور اراده و همبستگی ملت ایران در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور عکس العمل هموطنان را در پی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکریان؛ در حالی که آحاد ملت ایران با دل هایی شکسته ولیکن با روحیه ای مثال زدنی از هر شهر و ناحیه ای دست بکار شده اند تا برای هم میهمان آسیب دیده از زلزله کمک ها و امداد فراهم بیاورند و حتی هم وطنان خارج از کشور نیز با تمام چالش های موجود در جهت ارسال پول برای یاری رسانی در تلاش هستند؛ بنگاه سخن پراکنی بی بی سی فارسی با گزارش های بی پایه و اساس سعی می کند با سوء استفاده از این موقعیت به درگیری ها و تقابلات قومیتی و مسائلی چون شیعه و سنی کُرد و غیر کُرد دامن بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلایای طبیعی جزء جدانشدنی زندگی بشر است و در طول تاریخ تلاش های فراوانی برای مقابله با این حوادث به عمل آمده است. قابلیت های گسترده ی رسانه در جذب مخاطب انبوه و شکل دهی به افکار عمومی  آنها را به ابزاری توانمند در مدیریت بحران تبدیل کرده است. رســانــه های  جمعی بــا کــارکــردهــای آگاهی بخش، آموزش، مصون ساز و دیده بانی به این نیازها پاسخ می دهند. در مرحله ی وقوع بحران افراد جامعه نیازمند دستیابی به اطلاعات و اخــبــار ســریــع و مــوثــق از حــادثــه، آگــاهــی از نــحــوه ی کــمــک به دیدگان، آگاهی از صحت یا کذب شایعات ایجادشده،حفظ اتحاد و همبستگی، امنیت و رفع تنش ه زدگان کرمانا

بسیاری از محققان و صاحب نظران بحران نقش دوگانه ی رسانه ها  را در بحران زدایی و بحران زایی واقعیتی آشکار و انکارناپذیر می دانند و معتقدند که رسانه ها می توانند هم ابزاری در خدمت بحران زایی و کاهش آثار آن باشند و هم وسیله ای در خدمت بحران سازی و تشدید بحران.

شب گذشته شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی در یکی از بخش های خبری خود اقدام به انتشار اخبار کذب و متناقضی در خصوص تبعیض در خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور نمود که با واکنش بسیاری از هم وطنان غیر کُرد شیعه مذهب را در همراه شد.

تعداد قابل توجهی از هم وطنان از اقصی نقاط کشور در تماس با پایگاه خبری مکریان نسبت به این رویکرد مغرضانه شبکه سلطنتی انگلیس اعلام موضع کردند.

یکی از هم وطنان بوشهری در این باره به مکریان گفت: از همان ساعات ابتدایی اولین روز زلزله در غرب کشور شهروندان بوشهری با حضور در پایگاه های انتقال خون نسبت به اهدای خون خود جهت ارسال به مناطق زلزله زده اقدام کردند و هم اکنون نیز در چندین منطقه از این شهر پایگاههای جهت دریافت کمک های مردی ایجاد شده و شهروندان بر حسب بضاعت خود در حال اهداء کمک های نقدی و غیر نقدی خود به خانواده های آسیب دیده زلزله شهرهای استان کرمانشاه هستند.

خانم فرازان جو از مهرشهر کرج نیز با ارسال تصاویری از کمک های جمع آوری شده در این شهر با اعتراض به سخنان یک خانم که در ارتباط تلفنی با این شبکه ادعاهای غیر واقعی در خصوص تبعیض و کوتاهی در کمک رسانی به هموطنان زلزله زده را مطرح کرده بود به مکریان گفت: این خانم اسعدی کیه که با بی بی سی گفت و گو کرد و این همه دروغ گفت؟

ما از نان شبمان زدیم و از کرج و تهران با هزینه ی شخصی وسایل و آب و مواد غذایی به کرمانشاه فرستادیم. یک کامیون آب و غذا هم امشب به منطقه ارسال خواهد شد.

حالا این خانم با نادانی و بی انصافی تمام عنوان می کند که چون مردم زلزله زده کُرد و سنی هستند کسی کمک نکرده و تمام کمک ها از شهرهای کُرد بوده است!.پ

یکی دیگر از هموطنان از همدان نیز به مکریان گفت: حرف های نفرت برانگیز در بی بی سی فارسی را شنیدم. بازهم تاکید بر جدایی قومی به جای همدلی برای کمک به انسان ها و هم میهنان ما. علی دایی بزرگ فوتبال که خودش ترک هستش شب و روز ندارد. همه فوتبالیست ها همه هنرمندان. داور بازی دربی در همدان ۷۲ ساعت بیمارستان هست و خونه نمیره. تریلی تریلی از تهران رفته . در اطراف خود من حداقل چندین کامیون رفته. اون خانوم به صورت سازمان یافته چندین بار تکرار میکرد مردم ایران به کردستان کمک نمیکنند. ببینید شیراز چه خبره؟ فقط تاکید بر تفرقه دارید که به یاری خدا مردم ایران پشت هم هستند.

خانم سهرابی یکی دیگر از هموطنان غیر کُرد دیگری بود که از زنجان با مکریان تماس گرفته و با گلایه مندی از این اظهارات تفرقه افکنانه گفت: این گونه اظهارات نه تنها کمکی به زلزله زدگان نمی کند بلکه باعث یاس و نا امیدی در بین خیل وطن دوستان خواهد شد ما همه ایرانی هستیم و این موضوع مارا چون یک خانواده گرد هم جمع کرده است.

یکی از واقعیت های انکار نشدنی دنیای امروز، عاطفه تعیین کننده رسانه ها در شکل دهی و حل و فصل یک بحران می باشد. اصولا کارکردهای رسانه ها اعم از رسانه های سمعی و بصری، مرکزی و نوشتاری در یک رویداد سیاسی اجتماعی و اقتصادی و غیره در ابتدا پوشش کامل ان رویداد و در ادامه تحلیل و تفسیر و در نهایت جهت دهی بدان می باشد.

بدون شک و بر اساس تجارب فراوانی که در اذهان مردم کشورمان از نحوه عملکرد مغرضانه بنگاه سخن پراکنی حکومت استعماری بریتانیا حک شده است، ماهیت عنادگونه رسانه بی بی سی چه از نوع فارسی و چه از نوع جهانی‌اش برای همگان آشکار می باشد.

رویکرد بی بی سی فارسی در مقطع کنونی و در مقابله با انسجام ایجاد شده در خصوص کمک رسانی به زلزله زدگان کرماشاهی تضعیف همبستگی و انعکاس تصویری نامطلوب از وضعیت کمک رسانی به آسیب دیدگان و تخریب وجهه نیروها و دستگاههای متولی امداد رسانی و در نهایت ضربه زدن به اعتبار این دستگاهها و تنزل اعتماد عمومی به آنهاست که هوشیاری هرچه بیشتر هموطنان در برابر القائات و انگاره سازی های این رسانه متخاصم را می طلبد.

انتهای پیام/ گ

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟

به گزارش همشهری آنلاین، برخی رسانه‌های اسرائیلی از جمله جروزالم پست و برخی از رسانه‌های فارسی زبان وابسته به آنها یعنی ایران اینترنشنال در خبری مدعی شدند که رامین یکتاپرست توسط اسرائیل کشته شده است. این رسانه‌ها او را نیروی وابسته به سپاه معرفی می‌کنند.

پیگیری خبرنگار ما از منابع مطلع حاکی است که این اخبار صرفاً یک دستاوردسازی خیالی برای رژیم تروریستی اسرائیل است و فردی به نام رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد.

رامین یکتاپرست یک فرد دوتابعیتی است که سابقه چندان مثبتی هم ندارد. همچنین برخی اطلاعات حاکی است که او در یک درگیری شخصی کشته شده است.

رسانه‌های اسرائیلی و به ویژه فارسی‌زبان‌هایی مانند ایران اینترنشنال، پس از شکست این رژیم در عملیات تنبیهی وعده صادق، در چند نوبت سعی کرده‌اند دستاوردهای خیالی برای آنها بسازند.

رسانه‌های آلمانی هم پیش‌تر نوشته بودند که طبق ادعای پلیس آلمان، یکتاپرست در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ یک فاحشه‌خانه در لورکوزن آلمان را اداره می‌کرد و پس از آن به کلوب‌های موتورسواری که به بزهکاری شهرت داشتند، ملحق می‌شود.

کد خبر 848527 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • پوست موز زیر پای بی‌بی‌سی
  • چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
  • پشت‌پرده گزارش بی‌بی‌سی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است