Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:59:24 GMT

بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار گندم در کشور کشت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۴۶۳۱

بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار گندم در کشور کشت شد

مجری طرح محوری گندم وزرات جهاد کشاورزی گفت: تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار گندم در کشور کشت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، اسماعیل اسفندیاری‌پور صبح امروز در بازدید از مزارع گندم استان گلستان و اجرای طرح پهنه‌بندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اول مهر که کشت گندم در کشور آغاز شد تاکنون یک میلیون و 750هزار هکتار گندم در کشور شده و کشت همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: از این میزان کشت یک میلیون هکتار گندم آبی و 750هزار هکتار گندم دیم است که کشت در مناطق سردسیری استان‌های شمال غرب و غرب کشور در مراحل پایانی قرار دارد و در اقلیم‌های معتدل و گرم و خشک جنوب و نوار ساحلی خزر مانند گلستان که محوری‌ترین گندم این اقلیم‌هاست تازه آغاز شده است.

اسفندیاری‌پور خاطرنشان کرد: در این مناطق کشت گندم تا پایان آذر ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش از 6 میلیون هکتار گندم در کشور کشت شود که برای این میزان کشت تدارکات لازم از نهاده‌های ضروری و کودهای اصلی مانند ازت، فسفر و پتاس تامین شده و از طریق کارگزاری‌های این شرکت در اختیار گندم‌کاران قرار گرفته است.

وی درباره بذر مورد نیاز کشاورزان هم خاطرنشان کرد: 478 هزار تن بذر اصلاح شده از ارقام جدید با پتانسیل و عملکرد مناسب تهیه و فرآوری و بوجاری و ضدعفونی شده و تاکنون هم 70 درصد از این بذور در اختیار کشاورزان قرار داده شده و تا پایان فصل کشت بقیه بذور در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مجری طرح محوری گندم وزرات جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه علف‌کش‌های مورد نیاز تامین شده، اظهار داشت: امیدواریم کشاورزان اصول کشت را رعایت کنند و از بذور اصلاح شده و ضدعفونی شده استفاده کنند و با رعایت تاریخ کشت محصول باکیفیت تولید کنند به خصوص در استان‌های گلستان و مازندران تا 20 آذر کشت را به پایان برسانند.

اسفندیاری‌پور خاطرنشان کرد: در کشور به حدود 8.5 میلیون تن گندم برای آرد خبازی نیازمند هستیم که تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد در 2 سال گذشته با تولید گندم مورد نیاز به خودکفایی رسیده‌ایم و پایداری این خودکفایی به حمایت دولت از گندم‌کاران نیاز دارد و برنامه 10ساله داریم که تا افق 1404 همه نیازهای کشاورزان از جمله قیمت مناسب در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه شورای اقتصاد باید با توجه به نرخ تورم قیمت تضمینی گندم را تعیین کند، تصریح کرد: با این حمایت کشاورزان رغبت کشت پیدا می‌کنند و امنیت غذایی کشور در بخش گندم محقق می‌شود.

اسفندیاری‌پور درباره قیمت تضمینی گندم گفت: در سال گذشته قیمت 1300 تومان اعلام شد که امیدواریم با روند رشد تورم رضایت کشاورزی جلب شود.

مجری طرح کشت گندم وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: از 11هزار و 500 میلیارد تومان کل وجوه گندم کشاورزان تاکنون پول 9 میلیون تن یعنی حدود 77 درصد پرداخت شده و 23 درصد بقیه هم امیدواریم به زودی پرداخت شود.

انتهای پیام/

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان