Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- مدیرکل مدیریت بحران لرستان از ارسال ۳۰ میلیارد ریال کمک در قالب ۹۷ کامیون اقلام ضروری به کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا آریایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: براساس برآورد صورت گرفته ارزش ریالی همه اقلام و لوازم مصرفی ارسال شده به مناطق زلزله زده که تا ظهر امروز چهارشنبه از استان لرستان تهیه و به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شده، حدود ۳۰  میلیارد ریال برآورد و اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مقدار اجناس از محل کمک های دولتی و همچنین هدایا و مشارکت های مردمی و یا امکانات اعضای شورای عالی مدیریت بحران استان جمع آوری و ارسال شده است، تصریح کرد: این اقلام توسط ۹۷ دستگاه انواع کمپرسی، کامیون و تریلی ظرف سه روز گذشته ارسال شده است.

ارسال ۸۰۰۰ تخته پتو و ۲۷۰۰ دستگاه چادر امدادی

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به ارسال ۸۰۰۰ تخته پتو، ۲۷۰۰ دستگاه چادر امدادی، ۳۰۰۰ عدد چراغ والور، ۲۸۰۰ قطعه موکت، ۵۰۰ هزار بطری انواع آب معدنی ۰.۵، ۱.۵ و ۲  لیتری ادامه داد: ۱۲ تیم کامل ترمیم و مرمت خطوط انتقال برق همراه با تجهیزات و لوازم مورد نیاز نیز به کرمانشاه اعزام شده است.

آریایی از اعزام انواع تیم های پزشکی و بهداشت روانی همراه با جراح، ارتوپد، پرستار، تکنیسین های فوریت های پزشکی، مددکار اجتماعی و روانشناس همراه با ۱۰ دستگاه انواع آمبولانس اتوبوسی و معمولی خبر داد و افزود: همچنین تیم شناسایی و تشخیص هویت اجساد توسط اداره کل پزشکی قانونی استان همراه با تمام تجهیزات مورد نیاز به کرمانشاه اعزام شده است.

وی ارسال تعداد ۷ دستگاه تانکر سیار حمل آب شرب ۱۲ هزار لیتری، یک فروند بالگرد، ۵۰۰ هزار لیتر نفت سفید و ۱۱۵۰ حلب سوخت هلی کوپتر را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و از اعزام اکیب های فنی ترمیم لوله و خط انتقال آب شرب شامل کارشناس و تکنیسین های ماهر همراه با امکانات و تجهیزات مورد نیاز خبر داد.

اعزام کاروان بزرگ امدادی سپاه لرستان

مدیرکل مدیریت بحران لرستان از اعزام کاروان بزرگ امدادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لرستان خبر داد و گفت: این کاروان ۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین شامل لودر، بیل مکانیکی، کمپرسی، تانکر حمل آب شرب و ... را به منطقه زلزله زده ارسال کرده است.

آریایی خاطرنشان کرد: اعزام تیم پزشکی همراه با  ۵  دستگاه آمبولانس، دارو، نیروی انسانی ماهر و اعزام ۲۷ دستگاه کامیون و کمپرسی حاوی انواع اقلام بهداشتی، مواد خوراکی، چادر امدادی، پتو و ... از دیگر اقدامات سپاه لرستان برای کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه بوده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این کمک ها که بصورت سازماندهی شده به مناطق زلزله زده ارسال شده است، ده ها کامیون و  وانت بار نیز که همگی از کمک ها و هدایای مردمی تهیه شده بصورت خودجوش توسط مردم همیشه در صحنه و انسان دوست استان لرستان مستقیما به مناطق آسیب دیده ارسال شده است، تصریح کرد: مشارکت فرمانداران و مدیران و کارکنان ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت های توزیع برق، آب و فاضلاب شهری و روستایی، شهرداری ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان همیاری شهرداری ها و... و. در تامین ماشین آلات سنگین و خودروهای مورد نیاز برای حمل و نقل اقلام تهیه شده به مناطق زلزله زده ستودنی و فراموش نشدنی است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان ادامه داد: از هم استانی های لرستانی که ظرف چند روز اخیر نهایت محبت و از خودگذشتگی و ایثار را در کمک به زلزله زدگان از خود نشان دادند، تقاضا می شود که کمک های خود را بصورت نقدی به حساب شماره  ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی واریز کنند و کمک ها و هدایای خود را نیز به پایگاه های ثابت و سیار این جمعیت که در نقاط مختلف استان مستقر است تحویل دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف کامیون ۴ کشته بر جای گذاشت

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: تجاوز به چپ راننده کامیون در محور دره شهر حدفاصل روستای عباس آباد به زرانگوش چهار کشته بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری پلیس‌، سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار کرد: به دنبال اعلام فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه تصادف یک دستگاه کامیون بنز و یک‌دستگاه سواری پژو در محور دره شهر در منطقه زرانگوش، بلافاصله کارشناسان پلیس راه و عوامل امدادی جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بررسی به عمل آمده از سوی کارشناسان پلیس راه، راننده کامیون به علت انحراف به چپ با خودروی سواری پژو برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: به علت شدت بالای برخورد خودروها با یکدیگر هر دو دو خودرو دچار آتش‌سوزی شدند که متأسفانه ۴ نفر سرنشین سواری پژو به علت شدت جراحات در دم فوت شدند.

کهزادی اضافه کرد: برابر اعلام کارشناسان پلیس راه علت تصادف تجاوز به چپ کامیون اعلام شده است.

حمزه محمدی مقدم، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: به دنبال اعلام خبر تصادف
تصادف یک دستگاه کمپرسی و یک دستگاه پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۲۰ جاده دره شهر به بدره به جمعیت هلال احمر در ساعت ۱۷:۵۸ روز پنج‌شنبه ششم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بلافاصله نجات گران پایگاه امداد و نجات شهرک ولیعصر با خودروی آمبولانس و ست نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این تصادف پژو ۴۰۵ که از تاکسی‌های بین شهری بوده دچار حریق و متأسفانه هر چهار سرنشین به علت سوختگی شدید فوت شدند.

کد خبر 747996

دیگر خبرها

  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • تصادف کامیون ۴ کشته بر جای گذاشت
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی