Web Analytics Made Easy - Statcounter

 گادی آیزنکوت رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار در گفت‌وگو با یک رسانه‌ عربستان، ایران را بزرگترین تهدید در منطقه خواهد و گفت: اسرائیل و عربستان سعودی منافع مشترک زیادی دارند و می‌توانند در زمینه‌های گوناگون همکاری کنند.

به نوشته روزنامه گاردین، آیزنکوت همچنین گفت که اسرائیل برای مقابله با افزایش نفوذ ایران در منطقه آماده همکاری با ریاض است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهایش از آمادگی این رژیم برای تبادل اطلاعات با کشورهای عرب میانه رو، از جمله عربستان به منظور خنثی کردن نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه خبر داد.

وی در ادعاهای بی اساس خود ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد که ان کشور در حال ساخت کارخانه‌های تولید سلاح و ارائه سلاح‌های پیشرفته به گروه‌های "تروریستی" در منطقه است.

آیزنکوت مدعی شد: ایران می‌خواهد کنترل خاورمیانه را در دست بگیرد و تلاش دارد دو هلال شیعی یکی از طریق ایران تا عراق و سوریه و لبنان و دیگری از بحرین و یمن تا دریای سرخ ایجاد کند و باید مانع چنین اتفاقی شد.

وی همچنین گفت که با ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، فرصت برای ائتلاف‌های جدید بین‌المللی در منطقه وجود دارد و باید طرحی در منطقه برای متوقف کردن ایران وجود داشته باشد.

به نوشته گاردین، رژیم صهیونیستی به ویژه از افزایش توان نظامی نیروهای حزب‌الله در جنوب لبنان و در نزدیکی مرزهای این کشور بسیار نگران است. سعد حریری نخست وزیر لبنان، حدود دو هفته پیش به طور غیر منتظره در حالیکه در عربستان بود، استعفا داد و ایران و نیروهای تحت حمایتش در لبنان را متهم کرد که اداره کشور را غیرممکن کرده و عامل بی‌ثباتی در تمام منطقه هستند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان ضمن رد این ادعاهای بی اساس و واهی تاکید می کنند که هیچ کشوری نباید در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کند و ملت ها خود باید درباره آینده شان تصمیم گیری کنند، اما آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش تحت رهبری رژیم صهیونیستی تلاش می کنند تا با این ادعاها ایران را برای تمامی حوادث و بی ثباتی ها در منطقه مقصر جلوه دهند و با گرفتن انگشت اتهام خود علیه کشورمان بر سیاست های مداخله جویانه و جنگ طلبانه خود در منطقه ادامه دهند که نتیجه‌ای جز افزایش تفرقه و ناآرامی و جنگ در خاورمیانه نداشته است.
منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد

به گزارش جام جم آنلاین، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از عملیات جدید خود علیه یکی از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۴۰ عصر امروز چهارشنبه بیست‌وچهارم آوریل ۲۰۲۴ موضع رویسات العلم واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

خبرنگار الجزیره نیز از به صدا درآمدن آژیر هشدار در منطقه «مجدل شمس» واقع در جولان اشغالی خبر داد.

علاوه بر این رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که چندین عملیات از سمت لبنان علیه منطقه «عرب العرامشه» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام شده، اما آژیر هشدار در این منطقه به صدا درنیامده است.

همچنین این رسانه‌ها گزارش دادند که منطقه «مرگلیوت» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون با قطعی جریان برق روبرو بوده است.

از سوی دیگر حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان نیز همچنان ادامه دارد. خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه «راشیا الفخار» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

دیگر خبرها

  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی
  • یک استعفای جنجالی دیگر در ارتش اسرائیل
  • استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش اسرائیل
  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • سفر روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به قاهره
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره