Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم عزاداری ۲۸ صفر سالروز شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) نیروهای مسلح استان مرکزی در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، در سالروز رحلت جانسوز پیامبراعظم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) مراسم عزاداری 28صفر در جای جای سرزمین آفتاب استان مرکزی، از زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شهرخمین تا دلیجان و محلات، شهر یاقوت‌های سرخ شهر ساوه تا زرندیه و دیار فرهیختگان و عالمان فراهان و تفرش و کمیجان، تا سرزمین سرسبز و ماندگار خنداب و شازند تا اراک پایتخت صنعت کشور برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازاریان با تعطیل کردن بازار و حضور در دسته‌جات و تکایا در عزای رسول اکرم و سبط مکرم ایشان به عزاداری پرداخته، برخی مردم طبق سنت هرساله با نذری و پخش چای و شربت در ایستگاه‌های صلواتی از عزاداران پذیرایی می‌کردند.

از سویی، براساس یک سنت هرساله عزاداران در استان مرکزی با حضور در بقاع متبرکه و حسینیه‌ها مراسم ویژه‌ای در سوگ ارتحال محمد مصطفی(ص) و امام حسن مجتبی(ع)برپا کردند که در ادامه، زیارت پرفیض حضرت رسول(ص) از بعید برگزار شد.

ارادتمندان خاندان رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در این مراسم با قرائت زیارت‌نامه رسول گرامی اسلام (ص) از راه دور، سلام و ارادت ویژه خود را به پیامبر فضیلت و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) ابلاغ کردند.

از ساعت 10 صبح امروز آئین دسته‌روی نیروهای مسلح به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور یگان‌های نظامی و انتظامی استان مرکزی در اراک برگزار شد.

نیروهای مسلح سپاه روح الله استان مرکزی صبح امروز در کنار ناجا و نیروهای نظامی، ارتش و یگان‌های مستقر در استان این برنامه را ساعت 10 صبح در قالب دسته‌روی ویژه رحلت پیامبر اکرم(ص) از میدان شهدا تا مصلی بیت المقدس اراک برگزار کردند.

این مراسم نماد وحدت، همدلی، هماهنگی و انسجام و از طرفی آمادگی رزم را در اهداف خود دارد با حضور کادر و وظیفه قوای مسلح در اراک برگزار شد و قوای مسلح استان در کنار خیل عظیم مردم عزادار در 28 صفر به سوگواری پرداختند.

عزاداران پس از طی مسیری از میدان شهدای اراک تا مصلی در اجتماع بزرگ عزاداران 28 صفر در مصلی بیت المقدس اراک حضور یافته‌اند که در این اجتماع عزاداری سخنرانی و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تا آغاز آئین معنوی و سیاسی و عبادی جمعه ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، در برخی نقاط مختلف استان مرکزی طبق آداب و رسوم قدیمی مراسم اجرای تعزیه به مناسبت 28 صفر در حسینیه‌ها و تکایا و نقاط مختلف شهرها و روستاهای استان درحال برگزاری است.

انتهای پیام/

R41371/P1486/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین های عزاداری سالروز شهادت «صادق آل محمد» در گیلان برپا است

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، علاوه بر برگزاری مراسم در مساجد، حسینیه‌ها و منازل، امروز آئین سینه زنی با حضور عزاداران در تمام شهرها و بخش‌های گیلان برگزار می‌شود.

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین گیلان در سراسر این استان همگام با همه عاشقان و دوستداران اهل‌بیت (ع) با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری پرداختند و عشق و و ارادت خود را بار دیگر به خاندان اهل بیت (ع) ابراز داشتند.

گفتنی است؛ مراسم عزاداری خیابانی و دسته سینه زنی به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) از ظهر امروز سه شنبه از مقابل مساجد برخی شهرستان‌های استان آغاز و همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6096208

دیگر خبرها

  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • مراسم دسته روی عزاداران امام صادق(ع) در بردسکن 
  • آیین های عزاداری سالروز شهادت «صادق آل محمد» در گیلان برپا است
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر