Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا؛ مردم ایران زمین همیشه مانند شادی ها در بحران ها هم کنار هم می ایستند تا هموطنان آسیب دیده خود را در تحمل رنج ها و سختی ها تنها نگذارند.
رسانه های جمعی لحظه به لحظه خبرهایی را منتشر می کنند که در فلان شهرها و روستای کشور مردم به صحنه آمده اند و هر آنچه در توان دارند را برای امداد رسانی به مردم مناطق زلزله زده غرب ایران اعزام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در داخل شهر سرپل ذهاب نیز بعضی از مردم همراه با اقلام، اجناس و کمک های امدادی آمده اند تا در کنار کمک های خود با حضور فیزیکی در تسکین آلام مردم زلزله زده سهیم باشند.
در گوشه و کنار شهر و روستاهای سرپل ذهاب خودروهای سواری را می بینی که شماره متفاوت پلاکشان نشان می دهد که نماینده شهرهای مختلف ایران هستند که خودروهای خود را مملو از انواع کمک های امدادی کرده تا به دست آسیب دیدگان برسانند.
برخی از وانت بارهایی هم دیده می شوند که مانند خودروهای سواری حامل کمک های امدادی هستند که از دیگر نقاط کشور آمده اند و در حال توزیع کمک های امدادی بین مردم هستند.
این کمک ها که به صورت خود جوش و مردمی به این محل رسیده اند نشان دهنده احساس مسئولیت هموطنانی است که به هنگام بروز هر بحرانی آسیب دیدگان را فراموش نمی کنند و می خواهند به هر طریقی شده خود را شریک غم و اندوه و مصیبت دیدگان قرار دهند.
شهاب اسکندری مرد میانسالی از شهر کامیاران کردستان است که پشت وانت در حال توزیع مواد غذایی است و در پاسخ به سئوال اینکه کمک های امدادی شامل چه اقلامی است می گوید: کنسرو، پنیر، نان، پتو و لباس هایی که مردم محله ما در اولین و دومین روز پس از حادثه جمع کرده اند را توزیع می کنیم.
وی ادامه می دهد با دوستم وسایل را جمع آوری کرده و خود به سرپل ذهاب آورده ایم تا در کنار هموطنان آسیب دیده باشیم.
2 جوان نیز در خیابان منتهی به دانشگاه پیام نور سرپل ذهاب کمک های اولیه را از داخل خودروی 206 بین مردم توزیع می کنند و یکی از آنها می گوید از جنت آباد تهران آمده ایم.
آنها بسته های حاوی کنسرو، نان و خرما را پخش می کنند و چند تن از آسیب دیده ها در کنار آنان ایستاده اند و طلب کمک می کنند و یکی از آنها می گوید تا زمانی که تمام شود خدمت همه تان هستیم.
وی خطاب به آسیب دیدگان می گوید ما را در غم خود شریک بدانید و خاطر جمع باشید دل تمامی ایرانی برایتان می تپد.
این ها نمونه هایی از کمک های مردمی است که این روزها تنها یک مقصد دارند آن هم مناطق زلزله زده است.
اکنون به هرکدام از محل های اسکان آسیب دیدگان سر بزنی، تنوع کمک های امدادی را مشاهده می کنی که از سوی نهادهای مختلف به دست آنان رسیده اما در این بین کمک های مردمی جلوه ویژه ای به این کمک ها داده است.
محمد فرجی که از آسیب دیدگان محله فولادی های سرپل ذهاب است و خود و خانواده اش در چادر هلال احمر اسکان یافته اند می گوید: اگر کمک های مردمی نبود خدمات نهادها نیز به علت نیاز شدید مردم جوابگو نبود.
وی ادامه می دهد هم اکنون آب و غذا و برخی مایحتاج اولیه به وفور در بین مردم اطراف چادر ما وجود دارد و قدردان مردم ایران هستیم که ما را در چنین وضعیتی تنها نگذاشته اند.
آسیب دیده ای در دیگر نقطه محله فولادی ها اسکان یافته و خود را آمنه ویسی و مادر 2 کودک معرفی می کند و داغدار فوت همسر خود در اثر حادثه زلزله است؛ او نیز باور دارد اینکه مردم ایران ما را تنها نگذاشته تسلی آلام خاطرمان شده است.
وی گفت: در اولین روز از حادثه امدادگران هلال احمر چادری را در کنار محل اسکان به ما تحویل داده و پس از آن نیز با کمی تاخیر توانستیم غذای مورد نیاز خود را بدست بیاوریم.
وی ادامه می دهد: حفظ جان فرزندانم در سرما از بزرگترین نگرانی هایم در زمان حاضر است و از مردم ایران می خواهم کنار کمک های خود لباس گرم نیز برای آسیب دیدگان بفرستند.
خانم احمدی زلزله زده دیگری است که به علت آسیب دیدگی پایش به بیمارستان شهدای سرپل ذهاب آمده است، نیز گفت: مادر سه بچه هستم و پس از یک شبانه روز در چادر اسکان یافته ایم اما در بین چادرهای پارکینگ راه کربلای این شهر تعداد محدودی از خانواده ها هستند که نتوانسته اند چادر بگیرند.
وی اظهار کرد: مواد غذایی اکنون به وفور یافت می شود اما کمبود برخی لوازم بهداشتی و لباس و قند و چای بیشتر از هرچیز دیگری احساس می شود.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
دراین حادثه 432 نفر جان خود را از دست داده و 9 هزار 397 نیز مصدوم شدند.
3034/8066 خبرنگار: حسن حسین زاده - انتشار دهنده: علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان ظهر شنبه در همایش روز ملی شوراها اظهار کرد: ولایت و مردم دو رکن اصلی پایداری انقلاب اسلامی طی این سالیان هستند و این مردم بودند که با حضور پر شورشان موجب پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه عامل تاب‌آوری جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، عنوان کرد: این شوراها هستند که مسبب قدرت گیری نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان اینکه مرتفع نمودن بسیاری از مشکلات در شوراها حاصل می‌شود، ابراز کرد: شورای اسلامی دقیقاً مقابل نظام استبدادی قرار دارد و اینچنین نظام‌هایی از مردم و مشارکت آنها غافل هستند.

متقیان بیان اینکه عوارض سنگین موجب کاهش ساخت و ساز و افزایش تخلفات در این خصوص می‌شود، خاطرنشان کرد: معماری ایرانی اسلامی در ساختمان سازی و این قبیل مباحث بسیار حائز اهمیت بوده و امروز سبک آپارتمان نشینی یکسری آسیب‌های را در پی دارد.

کد خبر 6090233

دیگر خبرها

  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد