Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@13:49:56 GMT

توطئه عربستان سعودی باعث تقویت جایگاه حزب الله شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۷۰۵۱

توطئه عربستان سعودی باعث تقویت جایگاه حزب الله شد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه گرگان با اشاره به توطئه عربستان سعودی، گفت: این موضوع باعث شد تا جایگاه حزب الله تقویت و بهتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، امروز(26 آبان) در خطبه های نماز جمعه گفت: شهادت نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) روز بسیار بزرگی درتاریخ اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همان گونه که خداوند در قرآن فرموده است همه ما مسلمانان وظیفه داریم از پیامبر اسلام حضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) به عنوان مقتدای خود تبعیت کنیم و ایمان، اخلاق و رفتار پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) را مورد نظر داشته باشیم.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: اگر مسلمانان می خواهند که در فردای قیامت مشمول شفاهت آن حضرت قرار گیرند باید و بدانید و از ایشان تبعیت و در این مسیر حرکت کنند.

 

وی تصریح کرد: پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده اخلاص، عدالت، اعتدال، تفکر و ... از جمله مواردی هستند که خداوند به من توصیه داشته اند.

 

امام جمعه گرگان گفت: اگر شخصی به انسان ظلم کرد باید آن رابخشید و این موضوع در طول زندگی پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) بسیار دیده می شود.

 

وی با اشاره به اینکه اسلام فقط نماز روزه و برنامه های عبادی نیست، افزود: ذکر خدا فقط تنها گفتن لااله الا الله نیست بلکه توصیه جامعه به ارزش ها است آنچه را که امت اسلامی و جامعه نیاز ندارد توصیه شود، دل ها را به هم نزدیک کنیم این خود ذکر خدا است.

 

آیت الله نومفیدی اظهارداشت: پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) فرموده خدا به من سفارش کرده در مورد پدیده های عالم و آنچه را که خدا خلق کرده است فکر کنم.

 

وی تصریح کرد: تقوا یکی از مهمترین موارد برای توشه و سفر آخرت به شمار می آید.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: توصیه به نماز جزو آخرین وصیت حضرت رسول(صلی الله علیه و آله وسلم) بود که این موضوع می طلبد مورد توجه همگان به ویژه جوانان ما قرار گیرد چرا که نماز ارتباط مستقیم با خدا و اظهار عبودیت است.

 

وی در خطبه دوم  نیز افزود: سالروز شهادت ثامن الححج علی ابن موسی الرضا را در پیش خواهیم داشت که ایشان در دوران امامت خود با مسائلی مواجه بودند.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: دفاع از اسلام راستین و ناب محمدی یکی از مسئولیت ها و رسالت هایی امام رضا(علیه السلام) بود. با اختلافی که در بین امت اسلامی ایجاد شده بود امام رضا(علیه السلام) تنها کسی بود  که باید در این میان می ایستاد و از آن دفاع می کرد.

 

وی تصریح کرد: امام رضا(علیه السلام) کسی بود که توانست مقتدرانه و با دلیل در مقابل مامون ایستادگی کند.

 

امام جمعه گرگان گفت: مسئله ظهور ولی عصر(عجل الله تعالی) یکی از موضوعاتی بود که حضرت رضا(علیه السلام) امت اسلامی را با آن آشنا می کرد.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی) با ظهور خود دنیا را پر از عدل می کند، افزود: وقتی که حضرت  ظهور می کند در سن پیری است اما در منظر جوان و بسیار نیرومند است.

 

آیت الله نورمفیدی زلزله کرمانشاه را یک حادثه دلخراش دانست و اظهارداشت: در این حادثه هم دولت و هم مردم پای کار آمدند همه امکانات دولتی آنجه را که در توان بود بسیج شدند اما حادثه یک دفعه پیش می آید و منطقه وسیعی گرفتار این مصیبت می شود. که باید به آنچه که نیاز است توجه شود.

 

وی در خصوص مسئله منطقه، تصریح کرد: عده ای می خواستند در لبنان کارهایی انجام دهند و اختلاف بین جبهه مقاومت بی اندازند و حزب الله را از صحنه خارج کنند و در مرحله بعد به ایران ضربه وارد کنند اما با هوشیاری دولت لبانان و حزب الله کاری نتوانستند انجام دهند.

 

امام جمعه گرگان با بیان اینکه این قضیه باعث شد تا جایگاه حزب الله تقویت و بهتر شود، گفت: این توطئه ای که توسط عربستان سعودی در پیش گرفته بودند دامن خودشان را گرفت.

 

وی افزود: طی هفته آینده آغاز هفته بسیج را در پیش خواهیم داشت که این قشر در صحنه های مختلف حضور پیدا کردند و آنچه را که در توانشان بوده از انقلاب و نظام حمایت کردند.

 

پایان پیام/159

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود