Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@06:33:41 GMT

حرم مطهر رضوی در شب رحلت رسول خاتم(ص)‌ به سوگ نشست

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۴۴۱۸

حرم مطهر رضوی در شب رحلت رسول خاتم(ص)‌ به سوگ نشست

خبرگزاری شبستان:همزمان با شب رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و شهادت امام حسن‏‌مجتبی(علیه السلام) حرم مطهر رضوی مملو از عاشقان و دلدادگانی بود که برای عرض تسلیت به امام‏شان‌ به حرم امام رضا(ع) مشرف شده بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از آستان نیوز، همزمان با شب ۲۸ صفر،‌ نماز باشکوه مغرب و عشا با حضور عزاداران پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و امام حسن(علیه السلام) در صحن‏ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت‏ها قبل از اذان مغرب دسته‌‏های عزاداری به راه افتاده و به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند، تمام خیابان‏‌های منتهی به حرم مملو از زائران عزاداری بود که برای عرض تسلیت به ثامن الائمه به حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) مشرف شدند، خادمان بارگاه منور رضوی نیز در تمام ورودی‏ها و صحن و رواق‌‏های حرم رضوی حضور داشته و زائران را راهنمایی می‏‌کردند.

در مراسمی که به همین مناسبت تحت عنوان شکوه ایثار در رواق امام خمینی(رحمه الله علیه) حرم مطهر رضوی برگزار شد، هزاران زائر و مجاور در غم رحلت خاتم الانبیاء محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) و شهادت مظلومانه دومین اختر تابناک آسمان امام و ولایت؛ امام حسن(ع)، اشک ماتم ریختند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی به ایراد سخنرانی و سیدمهدی میرداماد و سید مجید بنی فاطمه از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند. در صحن‌‏های حرم رضوی به ویژه صحن انقلاب، هیئات عزادارای با نوحه خوانی و سینه‌‏زنی حال و هوای غیر قابل توصیفی را به نمایش گذاشته بودند.

بارگاه منور امام هشتم(علیه السلام) در این ایام به صورت شبانه روزی آمادگی تشرف زائران را دارد و کلیه دستگاه و خادمان رضوی سعی دارند تا فضای توام با آرامش را برای زائران ایجاد کنند همچنین در کلیه رواق‏های حرم مطهر رضوی برای عموم زائران برنامه فرهنگی و مذهبی تدارک دیده شده است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

دَخَلتُ على أبی الحسَنِ العَسکرِیِّ علیه ‏السلام فقالَ: «أینَ کُنتَ؟ فَقُلتُ: زُرْتُ الحُسینَ علیه ‏السلام، قالَ: أما إنّکَ لو زُرْتَ قَبرَ عبدِ العظیمِ عِندَکُم لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسینَ بنَ عَلِیٍّ علیهماالسلام؛» «راوی: یکى از اهالى رى گفت: خدمت امام هادى علیه ‏السلام مشرّف شدم. حضرت پرسید: کجا بودى؟ عرض کردم: به زیارت حسین علیه ‏السلام رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسین بن على علیهماالسلام را زیارت کرده باشد.»

منبع: ثواب الأعمال: ج ۱، ص ۱۲۴

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود