Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@18:58:33 GMT

ستادی که بحرانی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۷۰۶۷

ستادی که بحرانی شد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ستاد بحران کشور یک مدیریت واحد ندارد، گفت: ستاد بحران کشور بحرانی شده و موضوع رسیدگی به زلزله‌زدگان از دست ستاد بحران خارج شده است.

خبرگزاری ایسنا: امیر خجسته با اشاره به بازدید از منطقه زلزله‌زده کرمانشاه به همراه استاندار همدان، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) و جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) از روستای ازگله کرمانشاه، اظهار کرد: ستاد بحران کشور یک مدیریت واحد ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ستاد مدیریت بحران کشور بحرانی شده و موضوع رسیدگی به زلزله‌زدگان از دست آن خارج شده است، ادامه داد: باید بر ستاد بحران یک مدیریت واحد حاکم شود تا از تشتت و ورود افراد و دستگاه‌های مختلف ر. زمان حادثه جلوگیری شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش‌آفرینی سپاه و ارتش در رسیدگی به زلزله‌زدگان کرمانشاه عالی بود، بیان کرد: دستگاه‌های رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث در زمان بحران زیاد هستند و همین موضوع باعث شده که هر دستگاه مجزا و برای خود عمل کند که این نوع ساختار باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه موضوع واحد نبودن مدیریت بحران باید اصلاح شود و این را در قانون در نظر خواهیم گرفت، افزود: مردم در کرمانشاه آسیب جدی دیده‌اند و نیاز به رسیدگی دارند.

خجسته تاکید کرد: مدیریت بحران باید واحد بوده و تمام تشکیلات و دستگاه‌ها زیر نظر یک مدیریت واحد فعالیت کنند تا بتوانند در زمان حادثه به تمام نقاط حادثه‌خیز رسیدگی کرده و کار را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون شرایط به گونه‌ای شده که خود مدیریت بحران نمی‌داند چگونه باید حرکت کند، ادامه داد: تهران روی چهار گسل قرار دارد و پیش‌بینی وقوع زلزله هر ۱۰۰ سال یکبار شده، در صورتی که یکی از این چهار گسل تهران حرکت کند در تهران بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر دچار حادثه خواهند شد، آیا با این مدیریت می‌خواهید تهران را در زمان حادثه مدیریت کنید؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر مجلس و دولت مدیریت در بحران را واحد کنند، خاطرنشان کرد: مردم همدان در رابطه با کمک به منطقه زلزله زده و بحرانی کرمانشاه، قصرشیرین و سر پل ذهاب نقش‌آفرینی کردند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایندهای قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحدهای تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آن‌ها جلوگیری شد.

کد خبر 6088966

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان