Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آماندیپ گیل» فرستاده هند در کنوانسیون تسلیحات متعارف سازمان ملل گفت ربات ها در حال تسخیر جهان نیستند. این انسان ها هستند که هنوز سررشته امور را در دست دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، یک مقام شرکت کننده در نشست کنوانسیون تسلیحات متعارف سازمان ملل متحد روز جمعه نگرانی ها درباره استفاده از سامانه های کاملا خودکار جنگی موسوم به «ربات های قاتل» را بی مورد خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعلام این موضوع در حالی است که سازمان ملل متحد در حال پایان دادن به نشست پنج روزه کنوانسیون تسلیحات متعارف است که موضوع اصلی آن، سامانه های تسلیحاتی است که می توانند بدون مداخله انسان ها، اقدام به تشخیص و نابودی اهداف کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، این نشست، گام اولیه به منظور تعیین قوانین و مقررات حاکم بر چنین تسلیحاتی شمرده می شود. اما فعالان هشدار دادند سرعت گفتگوها در این خصوص، متناسب با رقابت های تسلیحاتی نیست که در این زمینه به چشم می خورد.
«آماندیپ گیل» فرستاده هند در کنوانسیون تسلیحات متعارف سازمان ملل متحد در این باره گفت: "ربات ها در حال تسخیر جهان نیستند. این انسان ها هستند که هنوز سررشته امور را در دست دارند." وی که ریاست این نشست را به عهده داشت افزود: "ما باید مراقب باشیم تا بیش از حد با این موضوع، برخورد احساساتی انجام ندهیم."
بیست و دو کشور، که بیشتر آنها بودجه نظامی اندکی در اختیار دارند و از دانش فنی چندانی برخوردار نیستند، خواستار ممنوعیت کامل استفاده از رباتهای قاتل شده اند. این کشورها عقیده دارند این گونه تسلیحات خودکار، اساسا غیر قانونی است، زیرا هر گونه تصمیم گیری در خصوص انجام حملات نظامیف باید توسط انسان ها اتخاذ شود.
«گیل» در این باره گفت ممنوعیت استفاده از ربات های قاتل، یا حتی توافق در خصوص قوانین حاکم بر استفاده از این گونه ربات ها، هدفی بسیار دوردست شمرده می شود.وی گفت احتمالا دو هفته دیگر، نشستی در این خصوص برگزار خواهد شد تا گفتگوها درباره نحوه استفاده از این گونه رباتها مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.
این در حالی است که فعالان اعلام کردند این پیشرفت ها بسیار کند صورت می گیرد.«مری ورهام» از فعالان دیده بان حقوق بشر در این باره گفت: "کشورها زمان چندانی در این خصوص در اختیار ندارند. زمان نباید صرفا برای گفتگو کردن صرف شود." وی افزود ارتش های کشورهای مختلف جهان و شرکت های تولید تسلیحات، مبالغ هنگفتی را صرف ساختن چنین ربات های قاتلی می کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مداح معروف عراق برای عملیات وعده صادق نوحه خواند | ویدئو

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه این نوحه‌ که در وصف عملیات وعده صادق توسط مداح معروف عراقی خوانده شده است را می بینید.

کد خبر 847472 منبع: تسنیم برچسب‌ها اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه مداحی فلسطین عراق

دیگر خبرها

  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • مداح معروف عراق برای عملیات وعده صادق نوحه خواند | ویدئو
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند