Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمین گفت: بر همه مسلمانان به ویژه شیعیان لازم است که حافظ دین مبین اسلام و پیرو و ادامه دهنده راه اهل بیت عصمت و طهارت باشند و آنها را الگوی زندگی خود قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز به مناسبت ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) با اشاره به برخی از ویژگی‌های ایشان گفت: پیامبراسلام(ص) به خاطر داشتن ویژگی‌های خاص رفتاری و معنوی، رابطی بین انسان‌ها و خداوند است تا به واسطه آن حضرت، انسان‌ها هدایت شده و به سعادت برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) آموزگار انسان‌ها است و در قرآن به عنوان اسوه و الگوی معرفی شده است که همه انسان‌ها می توانند به پیامبر گرامی اتکا کنند.

حسینی ادامه داد: یکی از عمده ترین عوامل ترویج دین توسط پیامبر(ص)، بُعد اخلاق است و خود حضرت نیز به عنوان جمیل اخلاق در اسلام است که نه تنها با با پیروان و یاران خویش بسیار خوش برخورد بودند حتی با دشمنان خود نیز تا آنجایی که به دین اسلام لطمه‌ای وارد نمی‌شد مهربان بودند که شایسته است که از این وجود گرامی استفاده کنیم.

وی افزود: در زمانی که انواع فسادهای اخلاقی فراگیر شده بود، آن حضرت با بهره‌گیری از اخلاق ویژه‏‌ی خود، مکارم اخلاقی را گسترش دادند، امروز نیز برای جهانیان نماد اخلاق هستند و همچنین بخشندگی پیامبر(ص) نیز در همه امور زندگی ایشان به خوبی روشن بود و حتی در بدترین شرایط اوضاع مادی نیز مردم را بر خود مقدم می‌دانستند.

حسینی اظهارکرد: صبر پیامبر نیز زبانزد است و در برابر آزار و اذیت دشمنان و حتی برخی اقوام و یاران خود بسیار صبور بودند و با آنان با مهربانی رفتار می‌کرد.

وی با اشاره به اعتدال‌گری پیامبر(ص) گفت: پیامبر(ص) در تمام موارد زندگی اعتدال را رعایت می کردند و در حوزه های اعتقادی، اخلاق و عمل، شاخص را تعیین و از تندروی و کندروی پرهیز می کردند، ما نیز باید این رفتار را الگو قرار دهیم چرا که داشتن اعتدال در زندگی فردی و یا اجتماعی ما انسان ها نیز لازم است.

حسینی به  الگو بودن اخلاق و رفتار پیامبر(ص) تاکید و بیان کرد: نگاه ما به الگو بودن اخلاق و رفتار پیامبر(ص) باید همواره در رأس هرم زندگی قرارگیرد و در این راستا لازم است زندگی خود را با اصولی که ایشان آنها را در زندگی و در اجتماع رعایت می‌کرد، مطابقت داده و در زمینه شناخت زندگی پیامبر(ص) بیشتر مطالعه کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمین در ادامه به برخی از ویژگی های امام حسن(ع) نیز اشاره کرد و گفت: امام حسن(ع) بسیار محبوب پیامبر(ص)بود و این یکی از راه‌های شناخت عظمت و برتری یک انسان است که محبوب انسان‌های برتر و با فضیلت باشد.

حسینی بیان کرد: امام حسن(ع) از نظر خلق و خوی بهره بسیاری از خلق و خوی پیامبر(ص) داشتند و با اخلاق خوب خود، بسیاری از افراد را به اسلام دعوت کرد.

وی با اشاره به شجاعت و شهامت و علم امام حسن(ع) اظهارکرد: ایشان بسیار شجاع و با شهامت بودند و در راه اسلام از هیچ گونه جانبازی دریغ نکردند و همواره آماده جهاد و مبارزه بودند، صلح امام حسن(ع) نیز به معنای قیام است.

حسینی افزود: در سخاوت و فریاد رسی و دستگیری از مظلومان و در بذل و بخشش به بیچارگان سرآمد روزگار خویش بودند، دو بار تمام دارایی خویش را در راه خدا و نصف اموال را به مستمندان بخشید و به سبب همین اخلاق ایشان بود که به کریم اهل بیت ملقب شده‌اند.

وی افزود: بر همه مسلمانان به ویژه شیعیان لازم است که حافظ دین مبین اسلام و  پیرو و ادامه دهنده راه اهل بیت عصمت و طهارت باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی

زندگی آیت‌الله العظمی بروجردی مرجع عالیقدر جهان اسلام سراسر خدمت و برکت برای حوزه‌های علمیه، جهان اسلام و مردم بود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074545 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)