Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخورد با قلیان سراهای غیر مجاز و صنوف در اولویت پلیس قرار دارد،قتل همسر به دلیل اختلافات خانوادگی با ضربات چاقوو غیره از مهمترین و پر بازدیدترین بحث‌های روز جمعه(بیست و ششم آبان ماه) در حوزه اجتماعی بود.

در ادامه مهمترین اخبار بیست وششم آبان ماه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان را مرور می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نایلون و حمام صحرایی اولویت نخست نیازمندی زلزله زدگان است

رئیس شورای شهر تهران و جمعی از اعضای شورا از مناطق زلزله زده کرمانشاه و سر پل ذهاب بازدید کردند که طی این بازدید مشخص شد، نایلون و حمام صحرایی اولویت نخست نیازمندی زلزله زدگان غرب کشور است.

 

قرعه کشی وام ضروری بازنشستگان ۷ آذرماه برگزار می‌شود

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: مراسم قرعه کشی تسهیلات وام ۴ میلیون تومانی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری ۷ آذرماه برگزار می‌شود.

 

کمک های امدادی پاکستان به زلزله زدگان، امروز به فرودگاه مهر آباد می رسد

اولین محموله امدادی کمک های خارجی از سوی پاکستان برای زلزله زدگان کرمانشاه تا ساعت 15 امروز به فرودگاه مهر آباد می رسد.

 

ترافیک در استان کرمانشاه و خراسان رضوی پرحجم و روان است / ممنوعيت تردد تمام وسايل نقليه در محور ماهيدشت-سرپل ذهاب تا اطلاع ثانوی

پليس راه راهور ناجا اعلام كرد:برابر اعلام پلیس راه استان کرمانشاه تردد تمام  وسایل نقلیه در محور ماهیدشت-سرپل ذهاب از ساعت 14:15 مورخ 96/08/26 تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 

اسکان اضطراری زلزله‌زدگان پایان یافت

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اسکان اضطراری زلزله زدگان به صورت 100 درصدی صورت گرفته است و ممکن است برخی از مناطق به لکه‌گیری‌هایی نیاز داشته باشد.

 

افزایش 12 درصدی کشف مواد مخدر در کشور

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در هشت‌ماهه نخست امسال بیش از ۵۲۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می‎دهد.

 

برخورد با قلیان سراهای غیر مجاز و صنوف در اولویت پلیس قرار دارد

رئیس پلیس پایتخت گفت:پلیس با قلیان سراهای غیر مجاز و صنوفی که شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند برخورد می کند.

 

هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: وضعیت هوای تهران با شاخص کیفی 105 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است.

 

قتل همسر به دلیل اختلافات خانوادگی با ضربات چاقو

سرکلانتر چهارم پلیس پایتخت از دستگیری مردی که همسرش را به دلیل اختلافات خانوادگی با چاقو به قتل رسانده بود، خبر داد.

 

اجازه احداث نیروگاه خورشیدی را در سرخه حصار نمی‌دهیم

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: احداث هرگونه نیروگاه خورشیدی در مناطق حفاظت شده پارک‌های ملی از جمله سرخه حصار و خجیر ممنوع است.

 

آمار تلفات زلزله کرمانشاه موثق و دقیق است/ شایعه خاکسپاری دسته جمعی در روستای کوبیک صحت ندارد

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور شایعه دفن دسته جمعی اهالی یک روستا در زلزله کرمانشاه را تکذیب کرد.

 

20 درصد خودروهای پر تردد فرسوده هستند

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حدود 20 درصد خودروهای پر تردد به عنوان خودروی فرسوده محسوب می شوند که نقش اساسی در مصرف سوخت دارند.

 

برگزاری مجدد نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب نیاز به بازبینی دارد

عضو شورای شهر تهران گفت:برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب نیاز به بازبینی دارد و بهتر است نظر ناشران و متخصصان اجتماعی و فرهنگی نیز لحاظ شود.

انتهای پیام/

   

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید

تین نیوز

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت هوش مصنوعی برای برخورد با تخلفات رانندگی به خصوص تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور در فاز نخست از این ظرفیت برای برخورد با تخلفات ساکن استفاده خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور با بیان اینکه هوشمندسازی در انجام ماموریت ها و ارائه خدمات یکی از اولویت های پلیس و مورد تاکید فرمانده فراجا و ریاست پلیس راهور فراجا است، گفت: در همین راستا نیز ما در پلیس راهور تهران بزرگ نیز این موضوع را جزو اولویت های خود قرار دادیم و برای تحقق آن برنامه ریزی های لازم انجام است.

موسوی پور با بیان اینکه موضوع ترافیک، موضوعی بین بخشی است که لازم است دستگاه های مربوطه در آن مشارکت داشته باشند، اظهارکرد: یکی از اقدامات ما استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی است. در همین راستا نیز جلساتی را با شرکت کنترل ترافیک و چند شرکت دانش بنیان و همچنین جمعی از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف برگزار کردیم و بنا شد تا زیرساخت های استفاده از هوش مصنوعی برای برخورد با تخلفات و نظارت ترافیکی فراهم شود.

برخورد با تخلفات ساکن با کمک هوش مصنوعی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم، گفت: دو نوع دوربین ترافیکی در سطح شهر تهران وجود دارد، یکی دوربین های پلاک خوان است که این دوربین ها کار خود را انجام می دهند و براساس برنامه ای که برایشان نوشته شده نسبت به ثبت تخلفات اقدام می کنند. نوع دیگر اما دوربین های نظارت تصویری است که در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ عدد از آن در شهر تهران فعال است و امیدواریم که به زودی نیز افزایش پیدا کند.

موسوی پور با بیان اینکه این دوربین های نظارت تصویری هوشمند نیستند، گفت: درحال حاضر یک کاربر باید این دوربین ها کنترل کند، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی این دوربین ها بتوانند معابر را رصد کرده و در صورت وقوع تخلف یا وضعیت غیرعادی نظیر تصادف و ... موضوع ثبت و اعلام کنند. این اقدام امکان اجرا دارد و ما باید سامانه مربوطه را روی دوربین ها نصب کنیم.

وی ادامه داد: از طریق دوربین های نظارت تصویری می توانیم سامانه ای را نصب کنیم و این سامانه به شکل هوشمند با تخلفات برخورد می کند. همانطور که گفتم ما در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم و قصد داریم تا در همین سال جاری با تعدادی دوربین کار را شروع کنیم و به مرور آن را گسترش دهیم. ما با استفاده از این سامانه و هوش مصنوعی با دوربین های نظارت تصویری نسبت به برخورد با تخلفات ساکن، نظیر پارک در محل ممنوع، پارک دوبل، توقف غیرمجاز، سد معابر و ... برخورد خواهیم کرد. 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه امکان تعریف محدوده، نوع تخلف و حریم رصد برای این دوربین ها وجود دارد، گفت: در صورت اجرا تخلفات به شکل هوشمند رصد و پس از اعمال قانون پیامک آن برای رانندگان متخلف ارسال خواهد شد.

موسوی درپاسخ به این پرسش که موانع اجرای این طرح چیست، گفت: بعد از درخواست ما شهرداری این موضوع را در بودجه امسالش قرار داد، به هرحال موضوعاتی نظیر تامین اعتبار و ... در این خصوص وجود دارد.

پیش از این سرهنگ احسان مومنی،معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در گفت وگو با ایسنا گفته بود که به زودی دوربین های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت های پلیس راهور نیز نصب می شود و در فاز اول این دوربین ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • جنایت‌ به وقت الشفا و ناصر؛ افزایش کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه
  • دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس
  • دستگیری عوامل درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس