Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدفرید لطیفی جمعه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرستان گیلانغرب افزود: ادامه اسکان زلزله زدگان در چادر برای خانواده ها به لحاظ تغییرات آب و هوایی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد که در این راستا کارشناسان نظام مهندسی و تیم های دانشگاهی از چهار استان به گیلانغرب اعرام شدند.
وی اظهارداشت: کارشناسان نظام مهندسی وضعیت استحکام واحدهای مسکونی زلزله زدگان را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهند تا علاوه بر اطمینان، به مالکان واحدهای مسکونی سالم تضمین لازم برای اسکان داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: ارسال کمک های مردمی برای زلزله زدگان در نوع خود بی نظیر است و مدیریت در نحوه توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون سازمان مدیریت بحران کشور، با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مهمترین مشکل زلزله زدگان تامین چادر است، بیان کرد: آمادگی تامین چادر به مقدار نیاز وجود دارد اما باید بگونه ای برنامه ریزی شود تا در اختیار نیازمندان واقعی قرار گیرد.
لطیفی گفت: با توجه به وضعیت بد جوی در روزهای آینده، باید به تدریج شرایطی فراهم شود تا هرچه سریعتر زلزله زدگان به شرایط عادی بر گردند.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز در سخنانی با قدردانی از حمایت های دولت و مشارکت خوب هموطنان در سرعت بخشیدن به عملیات امداد رسانی، اظهار کرد: در جریان زلزله اخیر بیش از سه هزار واحد مسکونی روستایی و یک هزار واحد مسکونی شهر دچار خسارت شد.
همتی اضافه کرد که در این نشست در خصوص رفع مشکل آب آشامیدنی شهر گیلانغرب و روستاهای بحران زده تصمیم گیری و مقرر شد شبکه آب شهری گیلانغرب به 2 دستگاه فیلترینگ دیگر مجهز شود تا مشکل کدورت آب آشامیدنی که همچنان غیر قابل شرب است، رفع شود.
وی گفت: همچنین در این نشست مقرر شد پنج دستگاه تانگر آبرسانی سیار برای تامین آب آشامیدنی روستاییان زلزله زده گیلانغرب تامین شود.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد که تاکنون (ظهر جمعه) 436 کشته و 10 هزار و 203 مصدوم در استان داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور**انتشار دهنده:علی مولوی
شهبازپور- گیلانغرب

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا

متن پیام دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر به دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا به شرح ذیل است.

جناب آقای دکتر احمد ادریس

دبیرکل محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا

جناب آقای دبیرکل

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌نماید.

متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام نموده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌نمائیم.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌نماید.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • برق‌گرفتگی عامل از دست دادن جان کارگر مرغداری در گیلانغرب شد
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران