Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@17:49:26 GMT

مطالبات گندمکاران استان مرکزی پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۴۲۵۹

مطالبات گندمکاران استان مرکزی پرداخت شد

غلامرضا ملکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 250 هزار تن گندم مازاد بر نیاز به ارزش سه هزار و 235 میلیارد و 810 میلیون ریال امسال از کشاورزان استان مرکزی خریداری شده است و تا کنون سه هزار و 232 میلیارد و 460 میلیون ریال از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.
وی ادامه داد: تنها مقادیر ناچیز از مطالبات گندمکاران مربوط به کشاورزانی است که در روزهای پایانی محصول خود را به سیلوهای استان مرکزی تحویل دادند باقیست که آن نیز پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطر نشان کرد: 400 هزار تن گندم مازاد نیاز گندمکاران در سال های 95 و 96 از کشاورزان خریداری و در 30 مرکز ذخیره سازی این شرکت ذخیره شده است.
ملکی با یادآوری اجرای طرح عرضه محصول گندم کشاورزان استان در بورس کالاهای کشاورزی در سال جاری گفت: افزایش رقابت در بین کشاورزان برای تولید کمی و کیفی محصول گندم، بالا بردن قدرت انتخاب برای خریداران و تهیه گندم مورد نیاز خود از نقاط مختلف کشور، افزایش شفافیت و سلامت در خرید گندم، کمک به تامین اعتبار و پرداخت سریعتر مطالبات کشاورزان از جمله اهداف و مزیت های عرضه این محصول در بورس کالاهای کشاورزی است.
650 هزار تن ظرفیت سیلو ذخیره سازی گندم در استان مرکزی وجود دارد.
استان مرکزی سالانه 150 هزار تن گندم در بخش آرد و نان مصرف می کند.
این استان با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ امید جهان نژادیان گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.
وی درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.
در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو