Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ۵۲ اکیپ دامپزشکی در حال پاکسازی و دفن بهداشتی لاشه‌های دامی در مناطق زلزله‌زده هستند.

نادر پرور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه با بکارگیری توان حداکثری و حضور 52 اکیپ دامپزشکی از استانهای کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان و لرستان در حال پاکسازی و دفن لاشه دامها به طریق بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: مجموعه دامپزشکی از ساعات اولیه وقوع زلزله غرب استان در مناطق آسیب‌دیده حضور پر رنگ و فعال داشته و در حال پاکسازی این مناطق است.

پرور افزود: اکیپ‌های اعزامی از استان های معین همچون ایلام، کردستان، لرستان و همدان با همکاری نیروهای اعزامی از مرکز استان با توان حداکثری در حال پاکسازی مناطق زلزله‌زده‌ای هستند که دارای تلفات دامی هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به انجام اقدامات بهداشتی، توزیع دارو و درمان رایگان از سوی این اکیپ‌ها در این مناطق گفت: لاشه دام‌های تلف شده اگر مدت زمان بیشتری بر روی زمین رها شوند علاوه بر انتشار بوی آزار دهنده تعفن و تجمع حشرات موذی، سبب آلودگی‌های زیست محیطی می‌شوند.

وی عنوان کرد: در همین راستا اکیپهای دامپزشکی به سرعت نسبت به جمع آوری لاشه‌ها و دفن بهداشتی آنها و سپس ضدعفونی و سم‌پاشی منطقه نسبت به دفع خطر این لاشه‌ها اقدام می‌کنند.

پرور از ساکنین مناطق زلزله‌زده و حتی امدادرسانان به این مناطق خواست تا در صورت مشاهده لاشه های تلف شده سریعا موضوع را از طریق شماره‌های 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 به کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به نظارت بر دفع بهداشتی آنها اقدام شود.

نجات گوساله زنده از زیر آوار؛ تنها دارایی یک پیرزن روستایی

وی خاطرنشان کرد: در هنگام آواربرداری و دفن بهداشتی لاشه‌های تلف شده دام‌ها در روستای گلم کبود علیا از توابع شهرستان سرپل‌ذهاب با همکاری اکیپ دامپزشکی و اکیپ سازمان جهادکشاورزی استان یک راس گوساله زنده از زیر آوار بیرون کشیده شد.

پرور بیان کرد: این گوساله حالا تنها دارایی یک پیرزن روستایی است که اظهار می کرد از دار دنیا فقط دو راس گوساله داشته که قصد داشت برای خرج زمستانش آنها را بفروشد که متأسفانه یکی از آنها در زیر آوار تلف شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از پاکسازی دام های تلف شده دهستان سرقلعه سرپل‌ذهاب توسط اکیپ‌های دامپزشکی اعزامی از استان ایلام به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: استان ایلام یکی از نخستین استانهایی است که در حوزه دامپزشکی به یاری زلزله زدگان استان کرمانشاه اقدام کرد.

وی با قدردانی از همکاران دامپزشکی ایلام برای کمک‌رسانی به مناطق زلزله زده افزود: تیم اعزامی از ایلام متشکل از سه اکیپ عملیاتی، یک اکیپ درمانی، یک اکیپ پشتیبانی و یک اکیپ مدیریتی است که از چند روز گذشته در مناطق زلزله‌زده استان مستقر شده‌اند و مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی عنوان کرد: در پنجمین روز بعد از وقوع زلزله 7.3 ریشتری غرب استان کرمانشاه سه اکیپ دامپزشکی که از طرف اداره کل دامپزشکی استان کردستان و سه اکیپ از دامپزشکی استان همدان و پنج اکیپ از اداره کل دامپزشکی استان ایلام به این مناطق اعزام شده‌اند و در شهرستان قصرشیرین برای اعزام به منطقه استقرار یافته‌اند.

پرور گفت: مسئولان سازمان دامپزشکی نیز در بازدیدی که از این مناطق داشتند برای تسهیل در زمینه کمک‌رسانی از سوی استانهای معین و نیز ارسال اقلام مورد نیاز پست‌های دامپزشکی در این مناطق قول مساعد دادند.

وی از مصدومیت یکی از کارکنان دامپزشکی در حین انجام وظیفه در کمک‌رسانی به مناطق زلزله زده استان خبر داد و افزود: این همکار دامپزشکی که در حین انجام وظیفه در مناطق زلزله‌زده دچار حادثه شکستگی از ناحیه پا شد.

وی با اشاره به حضور نیروهای دامپزشکی از همان ساعات اولیه وقوع حادثه در مناطق آسیب‌دیده، افزود: با توجه به حجم بالای کار در این مناطق برخی از همکاران خدوم و پرکار ما دچار افت فشار و ضعف جسمانی می‌شوند.

انتهای پیام/

R41380/P1486/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی ناجی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار برای رفع محرومیت از چهره مناطق مرزی و حمایت از جامعه عشایری شهرستان اظهار کرد: در بخش عمرانی جهت تأمین و توزیع لوله برای آب شرب سالم بهداشتی، تأمین و توزیع آبشخوری دامی، تأمین و توزیع پنل خورشیدی و مرمت و بازسازی ایل راه عشایری جمعاً به ارزش ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.‌

️وی افزود: در بخش حمایت از عشایر شهرستان جهت تأمین و توزیع آرد خام عشایری سالانه نزدیک به هزار و ۹۲۴ تن با آرد ترمیمی در زمان کوچ برای خانوار عشایری که فاقد نانوایی روستایی هستند، تأمین و توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

ناجی در مورد تأمین کالاهای تنظیم بازار عشایر هم ادامه داد: ۲۵ تن شکر و ۷۵ تن برنج وارداتی تأمین و توزیع شده است.

️وی در مورد پروژه‌های پیش‌بینی شده شهرستان ارومیه در حوزه عشایری تصریح کرد: برای سال‌جاری هشت پروژه در روستاهای قشلاقی و ییلاقی شهرستان با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبارات پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749093

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی