Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آخرین آمار در سال جاری صنایع آب و برق کشور توانسته اند بیش از ۵۸ پروژه با ارزشی بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار را در خارج از کشور اجرایی کنند و یا در حال اجرا داشته باشندکه بیش از ۵۰ عدد از این پروژه ها مربوط به پروژه های برقی است که ارزش آن ها به بیش از ۵.۶ میلیارد دلار می رسد.

 

به‌گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت نیرو طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی رتبه اول را کسب کرده همچنین از نظر خودکفایی در صنعت آب و برق بیش از ۹۵ درصد تجهیزات را در داخل تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه‌بر این در حال حاضر بیش از ۵۲ درصد از کل صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور مربوط به صنایع آب و برق است و هم اکنون در ۲۵ کشور دنیا از جمله تاجیکستان، عراق، سریلانکا و... پروژه هایی توسط شرکت های ایرانی در حال اجراست.

با اینحال طبق گفته‌های حمیدرضا تشیعی رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنعت آب و برق نقشه راهی در حال تدوین است تا بتوان سهم صادرات خدمات فنی و مهندسی بخش آب و برق را به بیش از ۹۰ درصد از کل صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور برسان. در این برنامه قرار است با نهادینه کردن فاکتورهایی چون رتبه بندی بازارهای بین المللی، ممانعت از خام فروشی و اعمال عوارض بر آن، اعمال عوارض بر ۳۱ قلم کالای وارداتی که امکان تولید در داخل دارند، افزایش جوایز صادراتی، گسترش روابط کارگزاری بانکی و...، سهم توسعه صادرات کشور در بخش آب و برق را گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تدوین این نقشه راه و همکاری نهادهای ذیربط از جمله وزارت صنعت، گمرک و وزارت خارجه بتوانیم پتانسیل های موجود در این صنعت را بالفعل کنیم.

صنعت آب و برق ایران پتانسیال‌های زیادی دارد که در صورت سرمایه گذاری و تدوین پروژه‌های درست می‌توان نتایج خوبی را از این صنایع بدست آورد با این وجور بر اساس آمار و ارقام مطرح در صنعت آب و برق می‌توان گفت که این دو صنعت شرایط نسبتا خوبی را تجربه می‌کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز۵ کشور اول صادرات گمرکات مازندران است، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

او کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

امیرجمشیدی گفت: ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا پارسال از مبدا پاکستان وارد گمرکات مازندران وارد شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی درفروردین ماه امسال به پاکستان، افزود: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • چرا صادرات خدمات سدسازی و نیروگاهی مهم است؟
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان