Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمود امانی طهرانی مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری در برنامه پرسشگر اظهار داشت: موضوع ایثار و شهادت موضوع زنده‌ای است که همواره در زندگی مردم ما جاری است؛ این مسئله همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و جامعه ما نسبت به آن حساس است، مثلاً اگر در محله‌ای، خانواده شهیدی زندگی کند، مورد احترام اهالی محل هستند و این مسئله نشان می‌دهد ایثار و شهادت امری نیست که بخواهد احیا شود، بلکه در جامعه ما زنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانی طهرانی اضافه کرد: ما در طراحی کتب درسی، هدف‌گذاری 5 قسمتی انجام داده‌ایم که در لایه اول آن تفکر و تعقل، در لایه دوم ایمان و در لایه‌های بعدی علم، اخلاق و عمل است که نسبت به هدف‌گذاری سه بخشی رایج دانش، نگرش و کنش ارتقا یافته است.

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری با بیان اینکه برای رسیدن به یک شایستگی باید مراحلی طراحی شود، گفت: موقعیت‌های مؤثر یادگیری نقطه اولش، معرفت است و طبق بیان امام علی(ع) نقطه پایانی آن را هم معرفت تشکیل می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: اگر امروز کتاب‌های درسی را ورق بزنیم، مملو از فعالیت‌هایی است که به یادگیری مؤثر منتهی می‌شود، ازجمله عنوان‌هایی چون مشاهده کنید، فکر کنید، بپرسید و برای همکلاسی‌های خود بگویید و... که باعث رشد از پیش تعیین‌شده می‌شود.

امانی طهرانی با بیان اینکه مسئله ایثار و شهادت تنها در درس دینی خلاصه نمی‌شود، عنوان کرد: ایثار و شهادت موضوعی است که در ساحت تربیت سیاسی در کتاب مطالعات اجتماعی و در کتب دیگر از جمله در کتاب آمادگی دفاعی و در بخش‌های مختلف کتاب‌های ادبیات، به آن پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری تصریح کرد: پیش از این کتاب‌های درسی رویکرد انتقادی داشتند اما اکنون این رویکرد تغییر کرده و می‌توان گفت از دهه 70 به بعد چنین رویکردی در کتب درسی کاهش چشمگیری داشته است.

امانی طهرانی خاطرنشان کرد: کنکور ازجمله آسیب‌هایی است که مسیر آموزشی را منحرف کرده و متأسفانه قدمی برای کنار گذاشتن آن برداشته نمی‌شود، البته این بدان معنا نیست که کتاب‌های درسی ما مطابق کنکور تدوین شود.

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری گفت: ما مسئله نمره را از دوره ابتدایی حذف کریم اما پاره‌ای از مدارس با مدلی که ما طراحی کردیم همخوانی ندارند و لیست متنوعی از فعالیت‌های یادگیری در خود دارند.

وی با اشاره به درس پانزدهم کتاب هدیه‌های آسمان پایه ششم ابتدایی، ادامه داد: این درس از ماجرای هفده شهریور آغاز می‌شود و تا بحث دانش‌آموزان شهید ادامه پیدا می‌کند و تیترهایی مانند برایم بگو، گفت‌وگو کنیم و ایستگاه تفکر در آن دانش‌آموز را به سمت تفکر درباره موضوع ایثار و شهادت و زنده بودن آن رهنمون می‌کند.

امانی طهرانی بیان داشت: اولین قدم این است که برنامه‌های قصدشده، خوب و مناسب باشد و پس از آن به مرحله اجرا می‌رسیم و نوبت به معلم است بتواند دانش‌آموزان را ساماندهی کرده و مطالب را به صورت جذاب در اختیار آنها قرار دهد.

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری با بیان اینکه تربیت منحصر در مدارس نیست، ادامه داد: اگر خانواده و جامعه در مسیر تربیتی مدرسه گام برندارد و هماهنگ ایفای نقش نکنند، مسیری که در آموزش و پرورش طی می‌کنیم، به ثمر نمی‌رسد.

وی با اشاره به تحقیقی که پیرامون اهداف محقق‌شده کتب درسی انجام گرفته بود، گفت: در مورد کتاب علوم 66 درصد فعالیت‌های کتاب در مدارس اجرا می‌شود که از دید ما با توجه به امکانات مناسب است. البته باید توجه کنیم که مدارس ما پشتیبانی لازم را دریافت نمی‌کنند.

امانی طهرانی تصریح کرد: علاوه‌بر اینکه مدرسه در جامعه ما اولویت نیست، در جامعه گزاره‌هایی وجود دارد که با گزاره‌های مدرسه در تناقض است و مسائل ضد اخلاق همچون قانون شکنی در جامعه ما بهای سنگینی ندارد.

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری بیان داشت: مسائلی که در فضای مجازی در خصوص کتب درسی دامن زده می‌شود، نقد نیست و بیشتر به صورت بی‌عملی و تخریب است.

706

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی محمود امانی طهرانی کنکور جامعه مقام معظم رهبری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش

مستند «مسئله حجاب» امشب همزمان با سالگرد شهادت استاد مطهری روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،مستند «مسئله حجاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آزادخاطر همزمان با سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، امشب_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله حجاب، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد.

مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشـته است.

استاد شهید مرتضی مطهری از اسلام‌شناسان و متفکران برجسته شیعه بود که در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه درس، در خیابان امین‌الدوله هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه به شهادت رسید.

کد خبر 749415

دیگر خبرها

  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد