Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تیمی اعزامی خبرگزاری برنا به محل زلزله کرمانشاه ، برخلاف بی نظمی های روزهای نخست امداد رسانی در زلزله کرمانشاه ، تیم های گسترده ای از هلال احمر ،ارتش و سپاه با سازماندهی کم نظیری، همزمان با حمایت های مردمی، عملیات مشترک امداد رسانی و بازسازی را آغاز کردند.

برپایه این گزارش ، یکی از ویژه ترین اقدامات در مناطق زلزله زده حضور فوری نیروی عمرانی سپاه با تجهیزات عمرانی در همه روستاهای زلزله زده و شهر سرپل ذهاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین گونه که در هر روستا شهردار معین  شده است  و با انتقال مصالح ساختمانی، نیروهای عمرانی سپاه  برای اینکه قبل از سر رسیدن فصل سرما و بارش های زمستانی زلزله زدگان سرپناه گرمی داشته باشند وارد عمل شده اند تا حماسه ای کم نظیری را در بازسازی مناطق آسیب زده بیافرینند.

مشاهدات تیم اعزامی خبرگزاری برنا نشان می دهد در سایه امنیت به وجود آمده از سوی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران ،امداد گران هلال احمر نیز کمک های مردمی و کمک های دولتی را با نظم بسیار خاصی در مدارس انبار کردند و بنا به ضرورت نیاز  زلزله زدگان به آنان تحویل می دهند.

سرخ پوشان هلال احمر دراین بخش ، همه کمک های مردمی و دولتی  را با جداسازی اقلام خوراکی از پوشاک به شکل منظمی دسته بندی کرده اند تا از حیف و میل شدن آنها جلوگیری شود و به دست زلزله زدگان برسد.

در سوی دیگر ارتشی ها ،در نقطه به نقطه  سرپل ذهاب و روستاها مستقرهستند تا ضمن حفظ امنیت مناطق زلزله زده ، دوشادوش نیروی سپاه خدمات لازم را ارائه دهند.

در ششمین روز پس از زلزله ، سپاه پاسداران با انتقال کانکس های قابل سکونت  و سرویس های  بهداشتی از قبیل توالت و حمام های سیار در همه روستاها شرایط بسیار آرامش بخشی را به وجود آورده اند و مردم بسیار از این اقدامات انجام شده استقبال کرده و سعی می کنند صبوری پیشه کنند تا شرایط نابسامان ،سامان بخشیده شود .

گفته می شود کانکس های قابل سکونت در اولویت بندی در اختیار خانواده هایی قرار می گیرد که سرپرست خانوار دراین زلزله از دست داده اند.

این گزارش حاکی است تیم های پزشکی ،دامپزشکان که گروهی داوطلب هستند هنوز در منطقه مستقر بوده و اقدامات درمانی نیز درحال انجام است و به نظر می رسد زلزله زدگان دیگر مشکلاتی در زمینه مایحتاج زندگی نداشته باشند.

بنا به این گزارش، تیم های امدادی کشورهای خارجی از جمله چین و سوئد نیز با ورود به کشورمان در شهر زلزله زده سرپل ذهاب مستقر هستند و امدادگران ایرانی را یاری می دهند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرد»

سردار علی فدوی شامگاه چهارشنبه در آئین نخستین سالگرد شهید حمیدرضا الداغی در گلزار شهدای سبزوار اظهار کرد: سردمداران رژیم صهیونیستی و خبیثان عالم با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی حماقت کردند و شرایط اقتضا می‌کرد تنبیهی اساسی شوند.

به گزارش مهر، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: با اراده حیدری رهبر معظم انقلاب و قوت سپاه اقدام کردیم و ننگ برای قدرت‌های شیطانی به بار آمد؛ آن‌ها همان طور که در رسانه‌ها می‌بینید، مضحکه همه دنیا شدند و این قدرت انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است چنانکه هم اینک در فضای رسانه‌ای و اعتراف سران این رژیم نمایان است.

فدوی گفت: آنان بنا بر محاسبات مادی و دنیایی، بالاترین قدرت‌های جهان محسوب می‌شوند، اما قدرت انقلاب اسلامی بالاترین است، چون به قدرت خدا متصل است و پیروزی حزب خدا را خود پروردگار ضمانت کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: با وجود اینکه دشمنان از هر راهی التماس کردند جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد و سپاه پاسداران به مثابه یاوران و سربازان حیدر عمل کرد و آن‌ها را به خفت نشاند.

وی اظهار کرد: هر وقت خبیثان صهیونیست بخواهند فرزندان انقلاب اسلامی را تهدید کنند، تنبیه می‌شوند، این قاعده جدید است که برقرار شده و دیگر نمی‌توانند از دست آن سالم به در بروند.

فدوی گفت: شهید محمدرضا زاهدی در کنار همرزمان خود بار‌ها تا پای شهادت رفته و مجروح شده بود، ولی باز ایستاده و در همه جبهه‌ها سر افرازانه فرماندهی می‌کرد؛ شهادت او کولاک به پا کرد و دشمن با اقتدار تنبیه شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: یکی از مقاطع ویژه انقلاب اسلامی سال گذشته رخ داد، خبیثان عالم و شیاطین در طول سال‌ها پس از پیروزی انقلاب از هر راهی وارد شدند، شکست خوردند، اما سال گذشته بر روالی دیگر گام برداشتند، اما باز هم شکست خوردند، چون وقتی قدرت انقلاب تجلی کند آن‌ها همچون کف روی آب محو می‌شوند.

وی با بیان اینکه چرا همواره در این اتفاقات دشمن شکست می‌خورد پاسخ داد:، چون دلدادگان پای حق و انقلاب ایستاده‌اند و جمهوری اسلامی متکی به محبت و دوستی اهل بیت (ع)، به عنوان مقتدرترین حکومت در برابر شیطان بزرگ ایستاده و آمریکا را به خاک ذلت کشانده و می‌کشاند.

فدوی گفت: تجلی بی‌نظیر شهید الداغی تمام کشور را به حرکت آورد، در یک لحظه خاص بصیرت و غیرت وی به حرکت درآمد و با آنکه می‌دانست پای جان در میان است، اما جان خود را تقدیم کرد تا الگویی در این راه شود.

دیگر خبرها

  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • «عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرد»
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • جسد بی‌جان ۲ کودک غرق شده در شهرستان نیمروز پیدا شد
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان