Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@20:30:38 GMT

تولید بیش از ۱۴هزار تن شکر در تربت جام

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۵۸۵۷

تولید بیش از ۱۴هزار تن شکر در تربت جام

تربت جام ـ مدیر عامل شرکت فرآورده های غذایی و قند تربت جام گفت: در سال جاری حدود ۱۴ هزار تن شکر، ۷ هزار تن تفاله خشک و ۳ تن ملاس در این شرکت استحصال خواهد شد.

عباس بهمنی که عصر امروز در شرکت فرآورده های غذایی و قند تربت جام حضور داشت به خبر نگار قدس آنلاین گفت: این شرکت بعد از ۴۷ سال تواست امسال به تولید اسمی ۸۰۰تن در روز برسد ونسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش خرید داشته بطوریکه بهبود عملکردها و راندمان ها، همواره در این شرکت ادامه داشته و تلاش می  شود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در صورت حمایت دولت وپرداخت مطالبات این شرکت در جهت خود کفایی شکر در کشور و استان خراسان رضوی گام بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: استان خراسان رضوی بدلیل کم آبی نسبت به  ده سال گذشته حدود ۷۰ درصد کشت چغندر قند کاهش پیدا کنند و همین موضوع برسطح تولید اثر گذار بوده و اکنون با رعایت الگوی کشت و ترویج چغندر پاییزه  می توان به راندمان تولید و تناوب کشت برای کشاورزان برنامه ریزی بهتری  انجام داد تا کارخانه های قند وشکر کشور بتوانند به تولید اسمی خود دست پیدا کنند.

وزرات کشاورزی قدرت لازم برای حمایت از کشاورز ندارد

رئیس بازرسی انجمن کارخانه های قند وشکر ایران با تاکید براینکه وزرات کشاورزی قدرت لازم برای حمایت از کشاورز و صنعت های مربوط به کشاورزی را ندارد گفت: متاسفانه با دخالت دولت شرکت های قند در حال ورشکستی هستند و نمی تواند نسبت به تولید خود قیمت ارائه دهند و دولت در تمام مسایل قند وشکر کشور دخالت می کند که این رفتار با اصول تعرفه گذاری در بخش تولید متفاوت است و عملا به ضرر کشاورز خواهد بود.

واردات بی رویه، باعث سر گردانی خرید چغندرقند شده است

وی اظهار داشت: با توجه به تفاهم انجمن صنفی با دولت برای نرخ گذاری همزمان شکر و چغندرقند اما از سوی دولت قیمت تضمینی چغندر قند اعلام گردید و شکر اعلام نشد تا وضعیت فروش شکر در بازار با نوسان مواجه شود و نتوانیم شکرهای موجود در انبار به فروش نرسد.

وی اظهار داشت: هزینه نهاده های تولید چغند رقند در تربت جام و عدم حمایت های دولیت از کشاورزان منطقه، درکنار شرایط متغییر آب و هوایی و تعییرات اقلیمی کشاورزی تربت جام را دستخوش رکود کرده است نبود سیاست لازم بر بازار قند وشکر کشور و همچنین واردات بی حساب و کتاب سبب شده کارخانه های قند هرسال برای خرید چغند رقند تولیدی دچار سرگردانی شوند و تعلل در خرید باعث نابودی محصولات شود.

سود تسهیلاتی ۱۸ تولید کشور را به فنا خواهد داد

عباس بهمنی تاکید کرد: سود تسهیلاتی ۱۸ درصدی منابع بانکی تولید کشور را به فنا خواهد داد و برای توسعه ظرفیت تکنولوژی صنایع و بازسازی شرکت های مستهلک نیازمند تسهیلات با بهره پائین بوده و متاسفانه دولت حمایت لازم را ندارد و قول خواهم داد اگر برنامه ریزی از سوی انجمن صنفی قند وشکر ایران به درستی انجام شود و دولت در برنامه های ما دخالت نکند طی دوسال آینده به خود کفایی خواهیم رسید و هیچ شرکتی در صنایع قند وشکر متضرر نخواهد شد.

وی اعلام کرد: شرکت فرآورده های غذایی و قند تربت جام بدلیل استهلاک صنایع حدود ۱۰ میلیارد تومان از منابع بانکی تقاضای تسهیلات کرده که متاسفانه تاکنون موفق به دریافت نشدیم هرچند از دولت حدود ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان طلبکاری داشته و همین علت باعث شده است در پرداخت به مطالبه کشاورزان با اما و اگر مواجه شویم و پرداخت های دیر هنگام صورت گیرد.

سود ۱۰۰میلیارد تومانی کشاورزان تربت جام  از تولید چغندر قند

وی همچنین به چرخ سود آوری تربت جام از سود حاصله تولید چغندر قند اشاره کرد و گفت: سود ۱۰۰میلیارد تومانی کشاورزی از تولید چغندر قند در چرخه اقتصاد تربت جام نمی تواند این محصول را از رده تولید خارج کند بلکه کشت تناوبی می تواند به افزایش عملکرد دیگر محصولات تاپیر داشته و با برنامه ریزی های انجام شده و کشت ۵۰۰ هکتاری فرا سرزمینی در کشور افغانستان که وضعیت منابع آبی بهتری نسبت به کشور دارد می تواند تربت جام را به یکی از قطب های تولید کشور تبدیل کند.

مدیر عامل شرکت فرآورده های غذایی و قند تربت جام همچنین به مطالبه بهره برداران از این شرکت اشاره کرد و افزود: این شرکت با توجه به مطالبه بیش از ۴ میلیارد تومانی از دولت و عدم پرداخت به این شرکت باعث شده است پرداخت مطالبه بهر برداران با تاخیر صورت بگیرد و باعث نارضایتی کشاورزان شود و هرچند این کارخانه طی یک سال گذشته به سود یک ملیارد و ۵۰۰میلیون تومانی رسیده است و از جمله شرکت های قند هستیم که زیان ده نبوده و امیدواریم امسال به سود آوری بهتری نسبت به سال گذشته دست پیدا کنیم.

برای اولین بار کارخانه تربت جام به تولید اسمی رسید

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما، به رغم گذشت چند روز از ارسال کامیون و تحویل چغندر قند به این کارخانه امتناع می شود گفت: تحویل روزانه ۸۰۰تن چغندر قند  برای اولین بار امسال ما به تولید اسمی روزانه رسیدیم و همین مورد و بی انضباطی رانندگان در دریافت کوپن تحویل روند تحویل چغندر قند را با تعلل مواجه شده است هرچند در روزهای گذشته تحویل چغندرقند از دیگر استانهای کشور را تحویل گرفته ایم و البته باید گفت که کارخانه هم نمی تواند بیشتر از سیلو های موجود ظرفیت مازاد بپذیرد.

عباس بهمنی به بهره بردان چغندر قند توصیه کرد : در تحویل چغندر قند عجله نکنند و تمام محصول شهرستان و بشتر از تعهد این کارخانه پذیرفته خواهد شد و برداشت ناگهانی با توجه با بوردت هوا در این شهرستان کشاورزان را به تحویل هرچه سریعتر مجاب کرده در حالیکه برداشت چغندر قند در کنار مزرعه حتی با وجود یک ماه از زمان برداشت هیچگونه آسیبی نخواهید دید.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم

سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: نتیجه دو دور سفرهای استانی دولت، تصویب بیش از ۴۵۰۰ مصوبه با اعتباری بالغ بر ۲۸۸ همت بوده که طی ۲.۵ سال از عمر دولت سیزدهم با تخصیص ۱۸۸ هزار میلیارد تومان، بیش از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفر، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به اظهارات «غلامرضا نوری قزلجه»، نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی، مبنی بر «اختصاص ردیف اعتباری مجزا برای سفرهای استانی رئیس جمهور بدعتی جدید است»، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «دولت مردمی» یکی از مهم‌ترین شعارهای دولت سیزدهم بوده است.

شاهد این ادعا، تأکید و اشتیاق رئیس‌جمهور به انجام سفرهای استانی و برقراری ارتباط با مردم و نهادهای دولتی و غیردولتی و مشاهده نزدیک و بررسی دقیق مسائل و چالش‌های هر استان بوده است؛ به‌طوری‌که در شهریورماه ۱۴۰۰ (ماه اول استقرار دولت سیزدهم) سفر به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و در مهرماه ۱۴۰۰، سفر به استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و اردبیل انجام شد.

در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای دولت سیزدهم، دور اول سفرهای استانی از شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شد و ظرف مدت کمتر از یک سال، سفر رئیس‌جمهور به همه استان‌ها انجام شد و تا پایان سال ۱۴۰۲ رئیس‌جمهور محترم در قالب دور دوم سفرها با هدف اصلی پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات سفر دور اول، به ۱۴ استان عزیمت کرده‌اند و سفر به باقی استان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

در ادامه این اطلاعیه با اعلام اینکه «تسریع در تأمین مالی و تکمیل پروژه‌های عمرانی به‌رغم محدودیت‌های مالی دولت و تعهدات گذشته، مورد تأکید دولت سیزدهم بوده است که این امر در اجرایی‌شدن مصوبات «سفرهای استانی» ریاست جمهوری مشهود است»، آمده است: در ۴۵ سفر استانی رئیس‌جمهور و هیأت همراه (۳۱ سفر دور اول و ۱۴ سفر دور دوم سفرهای استانی)، از پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح کشور از جمله پروژه فاضلاب شهری اهواز، پروژه ساخت هزار واحد مسکونی برای حاشیه‌نشینان چابهار، سد مخزنی کنجان‌چم ایلام، سد در حال ساخت تنگ سرخ، طرح راه‌آهن شیراز- بوشهر - عسلویه، پروژه خط دوم جاده پارس‌آباد- اردبیل، طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، ایستگاه راه‌آهن اردبیل، پروژه نیمه‌تمام پل خلیج‌فارس قشم، طرح راه‌آهن رشت به کاسپین، بیمارستان در حال احداث ۱۰۰ تختخوابی کمال‌شهر کرج، قطار شهری کرج، پروژه راه‌آهن شهری ورامین، بیمارستان نیمه‌ساخته ۹۶ تختخوابی پیشوا، نیروگاه نیمه‌کاره زباله‏سوز ۴۵۰ تنی ساری و…، بازدید شده است.

سازمان برنامه و بودجه در ادامه اطلاعیه خود افزود: بازدید از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی دارای مشکل و نیمه تعطیل در سراسر کشور از جمله جزیره صنعتی صدرا و ساخت نفت‌کش اقیانوس‌پیما، کارخانه در حال ساخت کاغذ زاگرس فارس، کارخانه تعطیل شده تولید لوازم‌خانگی آزمایش، مجموعه کشت و صنعت مغان، کارخانه تولید لوازم‌خانگی سنگرکار، کارخانه سرجین بافت زنجان، کارخانه نیمه‌فعال روغن‌نباتی جهان، کارخانه یخچال‌سازی، کارخانه الکترود کویر و نیروگاه خورشیدی روستای فهرج یزد، کارخانه تولید محصولات بهداشتی فیروز، مجتمع گوگردی سردار شهید سلیمانی گنبدلی و افتتاح دو کارخانه از چهار کارخانه این مجتمع، واحد پرورش قارچ «کشت سبز اورامان» در روستای قلعه‌جی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مزارع پرورش قارچ کشور، مجموعه صنایع لبنی کاسپین، مجتمع صنایع آذرآب، شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو، معدن و کارخانه تولید مس سونگون ورزقان، معدن طلای اندریان و معدن طلای شریف‌آباد، کارخانه تولید خودروهای ارس خودرو دیزل، کشتارگاه صنعتی جونقان، مجتمع نساجی حجاب شهرکرد به ‏عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید چادر مشکی کشور، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و…، از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: طی دو سال و نیم گذشته در دولت سیزدهم، آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بر زمین‌مانده از جمله خط آهن دورود- خرم‌آباد - اندیمشک، سد معشوره، تکمیل عملیات اجرایی طرح توسعه فرودگاه خرم‏آباد، تعیین تکلیف پروژه‌های مونوریل و فرودگاه قم، پیگیری رفع مشکل پسماندها، آب شرب و اشتغال، کشاورزی و صنایع در استان گیلان، احیای خلیج گرگان، لایروبی آبراهه‌های تأمین‏کننده آب استان گلستان، عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شور در سرخس و…، نیز صورت گرفته است.

سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: نتیجه سفرهای دور اول و دوم دولت تصویب بیش از ۴۵۰۰ مصوبه (مورد تعهد سازمان برنامه و بودجه کشور) با اعتباری بالغ بر ۲۸۸ هزار میلیارد تومان بوده است. طی ۲,۵ سال از عمر دولت سیزدهم با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۸۸ هزار میلیارد تومان، بیش از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفر تکمیل و افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است که در جدول زیر مشهود است:

بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) همواره بر حضور مسئولان عالی‌رتبه دولتی در استان‌ها و لمس مسائل و مشکلات مردم و تلاش میدانی برای رفع آنها تاکید فرموده‌اند. ایشان در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم در بیاناتی تأکید کرده‌اند: «۳۱ سفر در سال اول دولت به سراسر کشور از جمله نقاط محروم و دور افتاده، نظارت میدانی بر کارها و همدلی عمیق با مردم از دیگر توفیقات دولت بوده است» و در بخش دیگری از سخنانشان، از «سرعت عمل و حضور در محل حوادث طبیعی و پیش‌بینی‌نشده به نشانه همدردی دولت با مردم» تقدیر کرده‌اند.

کد خبر 751504

دیگر خبرها

  • خبر بنزینی دولت؛ دارندگان کارت سوخت بخوانند
  • ۴ سبزی مفید برای سم‌زدایی بدن
  • اوجی: شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش‌ از ۶۷۶ شرکت افزایش یافت
  • اوجی: شرکت‌های دانش بنیان به بیش‌از ۶۷۶ شرکت افزایش یافته است
  • اوجی: افزایش ۴۶ درصدی استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین
  • کمک به ایجاد شغل با احیای ۹۰۰۰ کارخانه
  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!