Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسطوره رکوردها، با نرسیدن به جام جهانی، چه رکوردهایی را از دست داده است؟ با توجه به اینکه در پایان فصل برای همیشه دستکش هایش را می آویزد؛ چه رکوردهایی را هنوز در دسترس خود می بیند؟ در این مقاله به بررسی همه رکوردهای از دست رفته و در دسترس جانلوییجی بوفون می پردازیم.

طرفداری- جیجی بوفون، سنگربان افسانه ای ایتالیا و یوونتوس، برنامه ریزی کرده بود تا پس از حضور در جام جهانی روسیه، برای همیشه از میادین فوتبال خداحافظی کند اما ناکامی آتزوری در رسیدن به این رویداد مهم باعث شد تا وداع او با تیم ملی، تقریبا 6 ماه زودتر از وداع با بازی های باشگاهی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به نقل از Football-Italia، به بررسی رکوردهای از دست رفته و رکوردهای در دسترس این دروازه بان در ادامه فصل خواهیم پرداخت.

بازی های ملی:

1- بوفون با 175 بازی ملی، با اختلاف از سایر نفرات در صدر بیشترین بازی های ملی کشورش قرار دارد؛ نفر بعدی کاناوارو است که 39 بار کمتر پیراهن آتزوری را بر تن کرده است. کاناوارو (136)، مالدینی (126) و ده روسی (117) در رده های بعدی هستند.

2- این دروازه بان در صورت رسیدن به جام جهانی و انجام 10 بازی دیگر تا زمان خداحافظی اش می توانست رکورد بازی های ملی جهان را که با 184 بازی در اختیار احمد حسنِ مصری است؛ بشکند. او با 175 بازی ملی، پس از احمد حسن (184)، حسام حسن (178) و کلودیو سوارز (177) در رتبه چهارم به کارش پایان داد. البته او در میان کشورهای اروپایی در رتبه نخست است.

3- بوفون در صورت رسیدن به جام جهانی 2018، می توانست ششمین جام جهانی خود را تجربه کند و از این حیث بالاتر از لوتار ماتئوس و آنتونیو کارباخال، یکه تاز باشد.

4- بیشترین تعداد بازی با پیراهن آتزوری در جام جهانی برای پائولو مالدینی با 23 مورد است. بوفون تنها با رسیدن به جام جهانی روسیه و انجام هر 7 مسابقه ممکن می توانست به رکورد مالدینی برسد چون او در جام جهانی 1998 بازی نکرد و بخش عمده ای از جام جهانی 2010 را به دلیل مصدومیت از دست داد.

5- بوفون در مرحله مقدماتی یا به عبارتی مرحله انتخابی جام های جهانی برای ایتالیا با انجام 39 بازی، رکورددار است.

6- بوفون با حضور در 4 یورو (در کنار دل پیرو) و انجام 17 بازی در بین همه بازیکنان ایتالیایی رکورددار است. البته باید گفت او یورو 2000 را به دلیل مصدومیت از دست داد و حتی می توانست این رکوردش به شکل قابل ملاحظه ای بهتر شود.

7- اسطوره دروازه بانی جهان، 41 بازی با پیراهن ایتالیا در مرحله مقدماتی یا انتخابی یورو (جام ملت های اروپا) دارد که از این حیث نیز رکورددار است.

8- بوفون با 77 کلین شیت در تیم ملی، از این نظر در بین همه دروازه بان های ایتالیا، رکورددار است.

9- وی با مهار 5 پنالتی در جریان بازی، بیش از هر دروازه بان دیگری در تیم ملی، پنالتی گرفته است.

10- جیجی با 79 بار بستن بازوبند کاپیتانی آتزوری، در کنار فابیو کاناوارو، بیش از هر بازیکن دیگری افتخار بستن بازوبند تیم ملی را به دست آورده است.

بازی های باشگاهی:

1- بوفون با 627 بازی در سری آ، در رتبه دوم بیشترین تعداد بازی در لیگ است. با توجه به اینکه این دروازه بان اعلام کرده در پایان فصل خداحافظی می کند؛ از 26 بازی باقی مانده باید در 21 مورد به میدان برود تا بتواند رکورد 647 بازی پائولو مالدینی را جابجا کند.

2- رکورد بیشترین بازی با پیراهن یوونتوس در همه رقابت ها با 705 بازی برای دل پیرو است. بوفون 635 بار با پیراهن یوونتوس در میادین حاضر شده و بعید است به رکورد دل پیرو برسد. اما در بازی های سری آ، بوفون 496 بار از دروازه یوونتوس محافظت کرده؛ درحالیکه رکورد بیشترین بازی در سری آ با 513 مورد در اختیار پینتوریکو است. به نظر می رسد این رکورد برای جیجی، دست یافتنی باشد.

3- بوفون تا کنون در مجموع بازی های ملی و باشگاهی، بیش از 1000 بازی رسمی به ثبت رسانده که هیچ بازیکنی در ایتالیا از این تعداد عبور نکرده است.

4- این دروازه بان در کنار 3 بازیکن دیگر تا کنون 8 اسکودتو رسمی به دست آورده است که با کسب یک اسکودتوی دیگر، به تنهایی رکورددار فتح اسکودتو می شود. (البته اگر دو اسکودتوی او را که پس گرفته شد، در نظر بگیریم به عدد 11 می رسد)

5 - بوفون با 974 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه اش، رکورددار بیشترین دقایق پیاپی گل نخوردن در سری آ است.

6 - این دروازه بان با 10 کلین شیت پیاپی در سری آ نیز رکورددار محسوب می شود.

7- وی با 110 بار حضور در لیگ قهرمانان اروپا، بیش از هر بازیکن یوونتوس در این بازی ها به میدان رفته است.

8- بوفون بیشترین دقایق حضور در زمین با پیراهن بانوی پیر در همه رقابت ها را در اختیار دارد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سورپرایز پرسپولیس در بازی با سپاهان

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس پس از چند هفته غیبت در تمرینات، از چند روز پیش با باز کردن گچ دستش، تمرینات سبک خود را آغاز کرد.

اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس روز گذشته در نشست خبری در واکنش به سؤالی درباره بیرانوند گفت: «هیچ ضمانتی نیست که او بتواند بازی کند یا نه. روزانه بیرانوند را تحت‌نظر داریم. یکسری تمرینات داریم و امروز هم تمرینی خواهیم کرد و در آخر باید بررسی کنیم که او می‌تواند خودش را به بازی فردا برساند یا خیر».

این دروازه‌بان که در طول هفته تمرینات تخصصی خود را زیر نظر کادر پزشکی پرسپولیس دنبال می‌کرد، روز گذشته (سه‌شنبه) در بخشی از تمرینات همراه با سایر دروازه‌بان‌های پرسپولیس تمرینات جدی‌تری را دنبال کرد تا برای بازی با سپاهان محک بخورد.

شنیده می‌شود علیرضا بیرانوند تا حد زیادی آماده بازگشت به دروازه پرسپولیس شده و اینکه در دیدار با سپاهان در دروازه پرسپولیس قرار بگیرد یا خیر به تصمیم نهایی اوسمار و خودش بستگی دارد. با این شرایط احتمال حضور این سنگربان در دیدار امروز در دروازه پرسپولیس وجود دارد.

دیدار پرسپولیس و سپاهان، ساعت ۱۹:۳۰ امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیام احساسی بوفون پس از صعود پارما به سری آ: با تمام وجودم، زنده باد پارما
  • با یک روز استراحت بیشتر فینال را به اسپانیا نمی‌باختیم
  • خوشحالی بوفون از صعود پارما به سری آ
  • گلر استقلال محبوب ماند
  • قائمشهر یک سلبریتی جدید دارد
  • تبریک خاص بوفون به باشگاه سابق: صعود مبارک!
  • هوادار، صنعت نفت را به سقوط نزدیک کرد
  • سورپرایز پرسپولیس در بازی با سپاهان
  • خالدآبادی پس از ۳۱۶ روز درون دروازه استقلال!
  • اشتباه عجیب دروازه‌بان بارسلونا در بازی مقابل والنسیا + فیلم