Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@23:28:17 GMT

ایران با سید یک‌های جام جهانی چه می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۷۹۸۰

ایران با سید یک‌های جام جهانی چه می‌کند؟

تیم ملی ایران در طول تاریخ، در مقابل تیم های حاضر در سید یک جام جهانی روسیه، تنها 12 بازی انجام داده است.

به گزارش "ورزش سه" تیم ملی فوتبال کشورمان از زمان تشکیل خود، بازی های متفاوتی را در قالب رسمی و دوستانه با کشورهای متفاوت انجام داده است که تعدادی از آنها به واسطه حریفان قدرتمند، در خاطره ها ماندگار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی های ایران با تیم های پرقدرت جهان البته کم تعداد بوده و این تیم ها کمتر از سایر تیم های آسیایی، ایران را برای بازی تدارکاتی خود انتخاب کرده اند.

 تیم های قدرتمندی که در سید یک جام جهانی 2018 روسیه حضور دارند، تا کنون فقط 12 بار با  تیم ملی ایران بازی کرده اند.


* در تقابل های ایران با این تیم ها که عمدتا به سال های دور برمی گردند، ملی پوشان ما توفیق چندانی نداشته اند و فقط یک بار به برتری رسیده اند. 2 تساوی و 9 باخت، آمار بقیه ی بازی های ایران مقابل این کشورها بوده است.


* در این بازی ها تنها 4 بار دروازه ی حریفان توسط بازیکنان تیم ایران گشوده شده است. محمد صادقی، حسن روشن، محمدرضا خلعتبری و سردار آزمون تنها گلزنان ایران مقابل این تیم ها بوده اند.


* در سمت مقابل، این تیم ها 20 بار مقابل تیم ملی کشورمان گلزنی کرده اند.


* از این 12 بازی، 3 بازی رسمی و در قالب جام جهانی و مابقی دوستانه بوده اند.


* آمار ایران در رقابت های جام جهانی مقابل این تیم ها 100 درصد شکست بوده و ملی پوشان ما موفق به زدن گل هم نشده اند.


* یکی از نکات نگران کننده برای ما این است که در 5 سال اخیر، تنها 2 بار با تیم های سید یک جام جهانی 2018 بازی کردیم که یکی از آنها در جام جهانی (مقابل آرژانتین) انجام شده و فقط یکی بازی دوستانه (مقابل روسیه) بوده است.

 

 

آمار تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل این 8 تیم به شرح ذیل است:

 


1)  روسیه:


روسیه تنها تیم سید یک جام جهانی است که مقابل ایران طعم شکست را چشیده است. تزارها که به لطف میزبانی جام جهانی در این سید قرار گرفته اند و از لحاظ رنکینگ فیفا از تمامی تیم های این تورنمنت پایین تر هستند، یک بار در سال 2011 و در زمانی که کارلوس کی روش قرار بود به عنوان سرمربی در ایران کارش را آغاز کند، در کشور امارات به تیم ایران باخت. دیگر بازی ایران و روسیه همین یک ماه پیش بود که دو تیم در شهر کازان به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

 


2)  آلمان:


ژرمن ها هم تا کنون دو بار با ایران رو به رو شده اند. هر دو بازی ایران و آلمان با نتیجه مشابه 2 بر صفر به سود حریف کشورمان به پایان رسید. بازی اول در مرحله گروهی جام جهانی 1998 فرانسه برگزار شد و دومین بازی هم در سال 2004 و به میزبانی تهران برگزار شد. حضور ستاره های آلمان در ورزشگاه آزادی و بازی شجاعانه ی ایران در آن بازی، شاید یکی از آخرین خاطرات فوتبال دوستان ایرانی از بازی دوستانه ی تیم ملی ایران با یک تیم عالی در مقیاس جهانی باشد.

 


3) آرژانتین:


تیم ملی فوتبال ایران تا کنون 2 بازی با تیم آرژانتین انجام داده است. نخستین تقابل این دو تیم در سال 1977 و در تورنمنتی تدارکاتی به مناسبت جشن 75 سالگی باشگاه رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو انجام شد که با تساوی یک یک خاتمه یافت. محمد صادقی تک گل ایران در آن بازی را به ثمر رساند. دیگر بازی دو تیم هم در یکی از حسرت بار ترین شب های تاریخ فوتبال ایران رقم خورد؛ شبی که شاگردان کی روش با استحکامی فوق العاده در حال خلق یک شگفتی مقابل آلبی سلسته بودند ولی با شلیک دقیقه پایانی لیونل مسی، تنها یک شکست سرافرازانه نصیب تیم ما در جام جهانی 2014 شد.

 


4) پرتغال:


نتایج تقابل های ایران و پرتغال هم مانند مصاف های ما با آلمانی ها است. تیم ملی فوتبال ایران یک بار در سال 1972 در جدالی دوستانه با نتیجه سه بر صفر مغلوب پرتغال شده است. دومین تقابل ما و پرتغال نیز در جام جهانی 2006 آلمان شکل گرفت که سلسائو با حضور ستاره های متعددش مثل فیگو، دکو و کریس رونالدو با 2 گل تیم ملی ایران را شکست داد.

 


5) لهستان:


لهستان که با اوج گیری خود در رده بندی فیفا موفق شده به سید یک جام جهانی سال آینده راه پیدا کند، تا به حال 2 بار با تیم ملی ایران بازی کرده است. هر دو مصاف ایران و لهستان تدارکاتی بوده و به فاصله ی 2 روز در سال 1990 انجام گرفته است. لهستانی ها در بازی اول با نتیجه ی 2 بر صفر و در بازی دوم نیز با یک گل موفق شدند ایران را از پیش رو بردارند.

 


6) برزیل:


تنها تقابل تیم های ملی بزرگسالان ایران و برزیل، به سال 2010 باز می گردد. در بازی دوستانه ای که در کشور امارات برگزار شد و کریم باقری هم در انتهای آن از فوتبال ملی خداحافظی کرد، برزیل با تلفیقی از ستاره ها مثل دنی آلوز و جوان های تازه وارد مثل نیمار، به مصاف ملی پوشان ما رفت که در نهایت با حساب 3 بر صفر تیم ایران را شکست داد.

 


7) فرانسه:

 

تیم ملی فوتبال فرانسه، یکی از بخت های اصلی قهرمانی جام جهانی آتی، مانند برزیل تنها یک بار مقابل ملی پوشان ایران قرار گرفته است. این بازی تدارکاتی که قبل از جام جهانی 1978 آرژانتین انجام شد ، با برتری 2 بر یک خروس ها همراه بود.  در این بازی که جزئی از اردوی تدارکاتی ایران قبل از حضور در جام جهانی به حساب می آمد، حسن روشن زننده تک گل تیم ملی کشورمان بود.

 


8) بلژیک:


 دیگر تیم حاضر در سید یک جام جهانی 2018 بلژیک است که تا به حال مقابل تیم ملی ایران قرار نگرفته است.

تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم

امام جمعه موقت تهران گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود، کاری بود که بر اساس قرآن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ آیت الله سیداحمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: اقدام ایران نسبت به رژیم صهیونیستی تنبیهی بود، زدند و ما محکم زدیم. آنچه که یقین است اگر بخواهند کارشان را تکرار کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد. نظام قرآنی ما موجب عملکرد اسلامی و قرآنی ما شد.

وی ادامه داد: در آیه ۱۹۴ سوره بقره تاکید شده کسی که شما را زد تردید در زدنش نکنید. چنین آموزه‌ای در آیه ۱۲۶ سوره نحل و آیه ۶۰ سوره بقره نیز تکرار شده است. عملیات ایران در اسرائیل نمایش قدرت و اقتدار ایران اسلامی بود. چرا آقا بر روی موضوع موشکی بیش از یک دهه است تاکید کرده اند؟ با اقدام ایران برجام ۲ و برجام ۳ و مذاکره موشکی هوا شد. بر سر توان موشکی کشورمان مذاکره نکرده و هرگز مذاکره نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما با هیچکس تعارف نداریم. دشمنان ما رعد و برق زیادی از خودشان نشان دادند اما کار خاصی انجام ندادند ولی ما عمل می‌کنیم. اگر چیزی را بگوییم پای حرفمان می‌ایستیم. ما در این عملیات مراکز اقتصادی، بیمارستان،  مدرسه یا حتی پادگان‌های نظامی را نزدیم بلکه صرفا پادگانی را زدیم که از آن پادگان، کنسولگری ایران هدف قرار گرفته بود. به این اقدام تدبیر و عملکرد عاقلانه گفته می‌شود.

خاتمی متذکر شد: این عملیات نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است و باید موشک داشته باشیم تا بتوانیم جواب وحشی‌ها را بدهیم، البته کار فرهنگی هم انجام می‌دهیم. در این عملیات یک جا را زدیم اما نسبت به مراکز زیادی هشدار دادیم. اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است؛ همچنین اعلام کردیم اگر با ایران اسلامی آنچنان رفتار کنید پاسخ جدی از ما دریافت خواهید کرد.

وی ادامه داد: یمن، حزب الله لبنان، حشد شعبی عراق و آزادگان دنیا به ما تبریک گفتند. این مسئله نشان می‌دهد جبهه متحده مقاومت شکل گرفته است و البته جبهه رذالت شامل انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا نیز خودش را نشان داد. آنان عاقبتشان را به ریسمان پوسیده رژیم صهیونیستی گره زده اند اما باید بدانند که این رژیم نابود می شود  و جبهه رذالت رسوا خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: جبهه سوم جبهه کسانی بود که ما را به خویشتن داری دعودت کردند. ما به آنان توصیه می‌کنیم که ارتباطشان را با رژیم صهیونیستی قطع کنند، اما متاسفانه همچنان از این رژیم حمایت می‌کنند در حالی که رژیم صهیونیستی مسلمانان و عرب‌ها را قتل عام می‌کند.

خاتمی ادامه داد: دنیا متوجه شد همان قدر که ایرانیان از اسلام دفاع می‌کنند به همان اندازه نیز از میهن شان دفاع می‌کنند. وقتی مراکز دیپلماسی ما هدف قرار می‌گیرد یعنی خاک ما هدف قرار گرفته است به همین دلیل ما نیز آنان را زدیم.

وی تاکید کرد: متدینین همانطور که در جنگ ۸ ساله از ایران دفاع کردند اکنون نیز دفاع خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله حجاب گفت: حجاب از ضروریات دین است که ۱۰ آیه قرآن درباره آن نازل شده است و صدها روایت درباره آن داریم. مقام معظم رهبری نیز فرمود «بی‌حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است.» نظام اسلامی به فضل الهی در برابر این ناهنجاری خواهد ایستاد.

خاتمی در عین حال هشدار داد: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم و همچنان خواهیم ایستاد و عقب نشینی نخواهیم کرد. مردم در این زمینه از نیروی انتظامی تشکر می‌کنند.

وی خطاب به جامعه حزب‌اللهی گفت: از جامعه متدینین خواهش می‌کنم در مسئله حجاب دو قطبی شکل ندهید. منطقی و استدلالی بحث کنید و به یکدیگر انگ و تهمت نزنید. دلسوزان نظام در میدان هستند. به والله انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند و اصلاً درست نیست. شورای نگهبان و مجلس هست و مطمئن باشید مسوولان نظام هم از دین عبور نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران با تبریک سالروز تاسیس سپاه و ارتش گفت: نیروهای مسلح ایران بازوهای پرتوان جمهوری اسلامی ایران هستند. آنان دژ مستحکم ملت هستند و نخواهند گذاشت دشمن به ملت ایران تعرض کنند. مقام معظم رهبری تعبیر خوبی از نیروهای مسلح در هفته گذشته داشتند. عزت نظام اسلامی موجب عزت ایران اسلامی و عزت ایران اسلامی موجب عزت نظام اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: تقویت ایران اسلامی موجب تقویت نظام اسلامی می‌شود و تقویت ایران اسلامی موجب تقویت نظام اسلامی می‌شود. اگر حاج قاسم نبود تا با داعشی‌ها بجنگند ما در خیابان‌های تهران با آنان می‌جنگیدیم اما اکنون همه چیز کشورمان در سایه آرامش به پیش می‌رود. مردم به این عزیزان و خدمتشان نیازمند هستند.

خاتمی خاطرنشان کرد: امنیت ایران افتخاریست که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده‌اند. همه نیروهای مسلح جدا قابل ستایش هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت رحلت عبدالعظیم حسنی گفت: این بزرگوار را زنده زنده دفن کردند و به شهادت رساندند. ثواب زیارت ایشان معادل ثواب زیارت اباعبدالله الحسین است.

ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • مثل لوئیز انریکه در فوتبال ایران داریم!
  • زمانی: گلی که زدم تقدیم به کُردهای ایران
  • خلاصه بازی ایران (5) 3-3 (4) ازبکستان (نیمه نهایی جام ملت های فوتسال آسیا - 2024)
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| صعود ایران به فینال با پیروزی مقابل ازبکستان در ضیافت پنالتی‌ها
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • وحید شمسایی: ما ایرانیم و حق اشتباه نداریم
  • کاپ جهانی تیراندازی با کمان| تیم میکس ریکرو کشورمان از صعود به نیمه نهایی بازماند‌
  • همدلی خوبی در تیم وجود دارد/ باید مقابل ازبکستان با حوصله باشیم
  • امید ابراهیمی به ایران برمی‌گردد!